Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun tissiliiveissä on aina tyhjää tilaa kupissa

Vierailija
30.12.2020 |

Siinä yläosassa, hetken voi näyttää hyvältä mutta kun liivit on vähän aikaa olleet päällä se tyhjiö ilmestyy ja oikein korostuu kun työntää olkapäitä eteen tai istuu vähän huonossa ryhdissä. Jos kokeilee pienempää kuppia niin sitten se on vaan.. no, pieni. Kamalat kainalotissit pursuaa ja kaarituki painaa. Ei ole rahaa ostaa kalliita erikoisliikkeiden liivejä, joten en kehtaa mennä ihan vaan sovittelemaan ja tuhlaamaan myyjän aikaa kun en kuitenkaan osta mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän malliset kupit. Kuppeja on varmaan kymmentä erilaista sorttia. Kun löydät hyvät, niin ostat sitten monet.

Vierailija
2/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät rintaliivejä liian korkealla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on luultavasti väärän mallinen kuppi sinun rintojen muodolle. Itselläni pehmeät, laajat mutta suht lattanat tissit ja helposti tulee markettiliiveillå noita ongelmia. Kokokuppimallit voi auttaa asiaa verrattuna muihin. Mutta tosiaan jos ei voi erikoisliikkeistä ostaa tai tilata (esim. Lumingerie) niin aika vähän sitä valikoimaa kuppimalleissa on.

Vierailija
4/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä väärä koko tai venyneet rintsikat. Ota tarkat mitat (mitta rinnan päältä ja alapuolelta) ja katso oma koko taulukosta. Katso myös kokosi rinnakkaiskoot ja sovita myös näitä. Stockmannilla ja Sokoksella on myynnissä edullisempiakin liivejä, myyjät auttavat kyllä ja voit kertoa heille budjettisi, niin tarjoavat vain tähän sopivia tuotteita. Kerro heille myös mitat ja ongelmasi, niin osaavat tarjota oikeita tuotteita.

Vierailija
5/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen aina 75a-kokoa.

Kerran kävin liikkeessä joss ammattilainen palvelemassa, nyt käytössä koko 70b. Tai mallista riippuen myös c.

Heräsin siihen että tissini, vaikka pienet ovatkin, ovat aika laajalla alueella ja iso kuppi poimii ne paremmin.

Vierailija
6/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi luottomerkki, jonka kupit ovat aina sopivat, jos vain koko on oikea. Sen sijaan muiden merkkien kanssa se on ihan herrassaan, istuvatko vai eivät. Pitää vain etsiä sopivat kokeilemalla. Älä osta liivejä, jotka eivät istu! Minulla suurin osa niistä, joita kokeilen, ovat sellaisia, vaikka mielestäni tissini ovat ihan tavalliset. Tuo luottomerkki on kyllä kallis, toisaalta olen löytänyt sopivia myös edullisesti.

Vierailija
7/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä väärä koko tai venyneet rintsikat. Ota tarkat mitat (mitta rinnan päältä ja alapuolelta) ja katso oma koko taulukosta. Katso myös kokosi rinnakkaiskoot ja sovita myös näitä. Stockmannilla ja Sokoksella on myynnissä edullisempiakin liivejä, myyjät auttavat kyllä ja voit kertoa heille budjettisi, niin tarjoavat vain tähän sopivia tuotteita. Kerro heille myös mitat ja ongelmasi, niin osaavat tarjota oikeita tuotteita.

Olen näitä laskureita joskus kokeillut, mutta niidenkin mukaan kokeilluissa tai ostetuissakin liiveissä on monessa tämä ongelma. Kaarituettomat bralette-tyyppiset on tuon suhteen paremmat mutta ei ne tue samalla lailla. En oikein tiedä minkä mallisia sitten etsiä. Ap

Vierailija
8/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi luottomerkki, jonka kupit ovat aina sopivat, jos vain koko on oikea. Sen sijaan muiden merkkien kanssa se on ihan herrassaan, istuvatko vai eivät. Pitää vain etsiä sopivat kokeilemalla. Älä osta liivejä, jotka eivät istu! Minulla suurin osa niistä, joita kokeilen, ovat sellaisia, vaikka mielestäni tissini ovat ihan tavalliset. Tuo luottomerkki on kyllä kallis, toisaalta olen löytänyt sopivia myös edullisesti.

No kun monesti on käynyt niin, että sovittaessa on tuntuneet ja näyttäneet tosi hyvältä, mutta sitten kun ne on ottanut käyttöön ja puoli päivää olleet päällä, ilmenee kaikenlaista epämukavuutta. Eikö muille käy näin? Ap

Vierailija
9/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näitä laskureita joskus kokeillut, mutta niidenkin mukaan kokeilluissa tai ostetuissakin liiveissä on monessa tämä ongelma. Kaarituettomat bralette-tyyppiset on tuon suhteen paremmat mutta ei ne tue samalla lailla. En oikein tiedä minkä mallisia sitten etsiä. Ap

Mene alusvaateliikkeeseen ja pyydä myyjän apua siellä.

Vierailija
10/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kunnolla alaosasta topattuja liivejä jotka kohottaa tissejä. Silloin kuppi ei jää tyhjäksi.

Voi tietysti tuntua vähän "feikkaamiselta", mutta näyttää hyvältä ja ryhdikkäältä.

Vierailija
11/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kunnolla alaosasta topattuja liivejä jotka kohottaa tissejä. Silloin kuppi ei jää tyhjäksi.

Voi tietysti tuntua vähän "feikkaamiselta", mutta näyttää hyvältä ja ryhdikkäältä.

Mulla on suurin osa topattuja. En halua kuitenkaan mitään superpushuppeja kun tissit on riittävän kokoiset muutenkin ja tuon tyyppiset mitä on ollut, ovat olleet tosi epämukavia, tissi karkaa reunan yli yms. Ap

Vierailija
12/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene alusvaateliikkeeseen ja pyydä myyjän apua siellä.

Se on noloa mennä vaan sovittelemaan, kun ei mulla nyt ole rahaa ostaa satasen maksavia liivejä. Siihen c:llä alkavaan liikkeeseen en vaan periaatteesta suostu menemään viimeaikaisten uutisten valossa. Vaikka ei kai se sen halvempi ole. Ap

Vierailija
13/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korviin kuulostaa liian pieneltä ympärysmitalta.. 

Kokeile eri "sisaruskokoja" tai sitten mietit onko se kuppikokokaan oikea.

https://www.missmary.fi/sisarkoot-kuppikoon-ja-ymp-rysmitan-salaisuus

Vierailija
14/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liian pieni ymp.mitta? Ap

Vierailija
15/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi liian pieni ymp.mitta? Ap

Vai onko se sittenkin liian iso ympärysmitta, nyt ei aivot taivu ajattelemaan, mutta mitä jos kokeilisit vaikka yhden pienempää ympärysmittaa, mutta kuppikokoa sitten yksi isommaksi. Tai juuri toisin päin. Tuo että jää tyhjää eteen tulee mieleen se, että kuppi on ikäänkuin liian kapea. jollain toisella sisarkoolla asia voisi korjaantua.

Vierailija
16/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko siis nykyisissä liiveissäsi koko rinta kuppiin? Onko ympärysmitta sopivan tiukka mutta ei kuitenkaan purista liikaa? Minkämuotoinen rinta sinulla on ja tuntuuko rintasi kiinteältä vai pehmeältä?

Merkkien välillä on paljon vaihtelua vaikka koko olisikin sama. Toisissa kuppi on paljon syvempi, toiset merkit taas istuvat leveämpirintaiselle paremmin. Redditistä kannattaa vilkaista alue A Bra That Fits, jossa on sekä hyviä vinkkejä että liivien käyttökokemuksia.

Vierailija
17/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suurin osa topattuja. En halua kuitenkaan mitään superpushuppeja kun tissit on riittävän kokoiset muutenkin ja tuon tyyppiset mitä on ollut, ovat olleet tosi epämukavia, tissi karkaa reunan yli yms. Ap

Tyypillisesti suomalaiset liivimallit nostaa eteen jolloin kuppien välikappale on kapea, kainalotissisille vähemmän malleja.

Vierailija
18/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko siis nykyisissä liiveissäsi koko rinta kuppiin? Onko ympärysmitta sopivan tiukka mutta ei kuitenkaan purista liikaa? Minkämuotoinen rinta sinulla on ja tuntuuko rintasi kiinteältä vai pehmeältä?

Merkkien välillä on paljon vaihtelua vaikka koko olisikin sama. Toisissa kuppi on paljon syvempi, toiset merkit taas istuvat leveämpirintaiselle paremmin. Redditistä kannattaa vilkaista alue A Bra That Fits, jossa on sekä hyviä vinkkejä että liivien käyttökokemuksia.

Kyllä mun mielestä mahtuu, ja ympärysmitta tuntuu ihan ok:lta. Silti niihin kuppeihin ilmestyy se tyhjä tila siihen yläosaan ja kupin yläosa jotenkin törröttää, joistain ohiemmista paidoistakin näkyy aika rumasti läpi ne kupin yläosat. Tissit on isohkot ja roikkuvat(pehmeät) :(

Vierailija
19/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä mahtuu, ja ympärysmitta tuntuu ihan ok:lta. Silti niihin kuppeihin ilmestyy se tyhjä tila siihen yläosaan ja kupin yläosa jotenkin törröttää, joistain ohiemmista paidoistakin näkyy aika rumasti läpi ne kupin yläosat. Tissit on isohkot ja roikkuvat(pehmeät) :(

Asetteletko rinnan liiveihin kunnolla vai heitätkö vain liivit päällesi? Kysymys voi vaikuttaa tyhmältä, mutta isompien rintojen kohdalla silläkin voi olla merkitystä.

Minkämerkkisiä liivejä käytät nyt? Jos koko ei olisi väärä niin malli selvästikin on, etenkin kun kuppiin päälle jäävä tyhjä tila häiritsee sinua.

Vierailija
20/32 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetteletko rinnan liiveihin kunnolla vai heitätkö vain liivit päällesi? Kysymys voi vaikuttaa tyhmältä, mutta isompien rintojen kohdalla silläkin voi olla merkitystä.

Minkämerkkisiä liivejä käytät nyt? Jos koko ei olisi väärä niin malli selvästikin on, etenkin kun kuppiin päälle jäävä tyhjä tila häiritsee sinua.

Mitä tarkoitat asettelulla, kyllä mä vähän joudun kädellä nostamaan rintaa että kaarituki menee sinne ”perille asti”. Mulla on eri merkkejä, vaateketjuista ostettuja suurin osa (lindex, hm yms)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi