Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo ihan hyvä tuore keskustelu. Silmä käteen kun tehtailee näitä avauksia.

Vierailija
2/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ollut siinä uskossakaan, että imetys takaisi (uskokoo joku oikeasti noin??!!) yhtään kenenkään terveyttä. Olen verran sivistynyt, että tiedän terveyden riippuvan useista eri tekijöistä - ei ainoastaan yhdestä. Mikään takaisku yämä ei siis minulle ollut. Imetän, koska se tutkitusti lisää todennäköisyyttä pysyä terveempänä ja välttyä esim. allergioilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 07:29"]

Tästä on jo ihan hyvä tuore keskustelu. Silmä käteen kun tehtailee näitä avauksia.

[/quote]

Vierailija
4/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vain huvittanut nämä imetys ja terveys -hehkutukset sen jälkern kun sain lapseni vauvaiän yli. 2-viikkoisesta lähtien pulloruokittu esikoinen (imetys loppui vauvan pahan refluksitaudin vuoksi + kun jouduin sairaalaan ilman vauvaa) on terveyden esikuva eikä oikein sairasta edes flunssia. Suositusten mukaan imetetty kuopus on astmainen moniallergikko, joka saa jokaikisen pöpön mitä vaan liikkeellä on.

Vierailija
5/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 07:49"]Mua on vain huvittanut nämä imetys ja terveys -hehkutukset sen jälkern kun sain lapseni vauvaiän yli. 2-viikkoisesta lähtien pulloruokittu esikoinen (imetys loppui vauvan pahan refluksitaudin vuoksi + kun jouduin sairaalaan ilman vauvaa) on terveyden esikuva eikä oikein sairasta edes flunssia. Suositusten mukaan imetetty kuopus on astmainen moniallergikko, joka saa jokaikisen pöpön mitä vaan liikkeellä on.

[/quote]

Ja tällä omalla otannallasi olet valmis kumoamaan kaikki imetyksen edut ja haukkumaan lastaan imettäviä tissimammoiksi??? Väitä nyt vielä, että imetys aiheutti kuopuksen sairastelun...

Vierailija
6/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 07:49"]Mua on vain huvittanut nämä imetys ja terveys -hehkutukset sen jälkern kun sain lapseni vauvaiän yli. 2-viikkoisesta lähtien pulloruokittu esikoinen (imetys loppui vauvan pahan refluksitaudin vuoksi + kun jouduin sairaalaan ilman vauvaa) on terveyden esikuva eikä oikein sairasta edes flunssia. Suositusten mukaan imetetty kuopus on astmainen moniallergikko, joka saa jokaikisen pöpön mitä vaan liikkeellä on.

[/quote]

Ja tällä omalla otannallasi olet valmis kumoamaan kaikki imetyksen edut ja haukkumaan lastaan imettäviä tissimammoiksi??? Väitä nyt vielä, että imetys aiheutti kuopuksen sairastelun...

[/quote]

En ole sanonut ketään tissimammaksi enkä kumonnut imetyksen etuja (jos saisin vielä lapsia niin tietenkin jo helppouden takia imettäisin edelleen), mutta en vain enää niele sitä joillain ihmisillä esiintyvää jankkausta että yksinomaan imetetyt saavat hyvän vastustuskyvyn jne.

Ja itse asiassa kyllä, olen sitä mieltä että imetys aiheutti osan kuopuksen suolisto-oireisista allergioista. Jouduin syömään imetyksen aikana sitkrän kohtutulehduksen vuoksi monta rankkaa, maitoon erittyvää antibioottikuuria. Lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata imetyksen suhteen joten imetin - eikä niistä ab-kuureista alkaneet mahavaivat ikinä loppuneet.

Vierailija
7/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who cares... mitä se mulle tai muille kuuluu kuka imettää ja kuka ei. Yrittäkää päästä jo yli siitä että äitejä on erilaisia, ihan vaan neuvona ap:llekin..

Vierailija
8/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt ja ei ole allergioita ja sai läheisyyttä ilman imetystäkin. Maitoa ei vaan yksinkertaisesti herunut tarpeeksi.

Vierailija
9/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshyötyä tai ei, itse en lähtisi pullorumbaan mistään hinnasta. Yölläkin pitäisi pulloja lämmitellä ja vauva ehtisi huutaa itsensä ja kaikki muutkin täysin hereille. Onneksi olen voinut imettää lapseni x4. :)

Vierailija
10/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 09:02"]

Terveyshyötyä tai ei, itse en lähtisi pullorumbaan mistään hinnasta. Yölläkin pitäisi pulloja lämmitellä ja vauva ehtisi huutaa itsensä ja kaikki muutkin täysin hereille. Onneksi olen voinut imettää lapseni x4. :)

[/quote] Meillä vauva söi huoneenlämpöistä ja jääkaappikylmää. Ei tarvinnut lämmitellä maitoa. Myös yösyötöt loppuivat kolmikuisena. alussa kun vielä heräili yöllä kerran tai kaksi, niin oppi pullosta tankkaamaan nopeasti masun täyteen.

Vierailija
11/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei huolinut pulloa yksikään vauva(kaikki mallit kokeiltiin), onneksi imetys onnistui. Jääkaappikylmä maito, varmaan vauvalle tosi ihana kokemus...

Vierailija
12/12 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 09:02"]

[/quote] Meillä vauva söi huoneenlämpöistä ja jääkaappikylmää. Ei tarvinnut lämmitellä maitoa. Myös yösyötöt loppuivat kolmikuisena. alussa kun vielä heräili yöllä kerran tai kaksi, niin oppi pullosta tankkaamaan nopeasti masun täyteen.

[/quote]

Osittaisimetin 10 kk ja imetyksen koin hyvin, hyvin hankalaksi, huolimatta siitä että meillä oli mm. imetysklinikan tuki. Muutakin apua saimme, joten osittaisimetys onnistui kohtuullisesti niinkin pitkään! Helppoa hommaa oli pullotella, toki nämä yhdessä olivat vähän työläitä.

Oikeesti ei ole temppu eikä mikään ottaa yöksi mukaan puhdas pullo ja pari pientä korvikepurkkia. Siitä vaan avaa purkin ja kaataa maidon pulloon, pullo suuhun. Jos syöntiväli on pitkä, seuraavalle kerralle uusi tetra. Toki helpoin oli ottaa vauva vaan tissille mutta silti. Pullot keitin 3 kk, sitten vaan tiskikoneeseen.

En ole ikinä ymmärtänyt - varsinkaan haasteisen imetyksen jälkeen -, mitä ihmeen työlästä muka pulloruokinnassa voisi olla.

Uskoisin, että kun vauva sai äidinmaitoa pääsääntöisesti useamman kuukauden, siitä jotain hyötyä on. Mutta jokainen täysipäinen imettäjä tajuaa, ettei vastustuskyky rakennu yhden kortin varaan. Ihan typerää siis aloitella tälläisiä aloituksia.