En ole sheivannut jalkojani kesän jälkeen ja hyi vidfu mitkä miesjalat.
Yleensä sheivaan ympäri vuoden, nyt en ole jaksanut. Ikinä ei ole päässyt kasvamaan tällä tavalla. Siis ihan täynnä sääret mustia TODELLA pitkiä karvoja. Ja olen nainen.
Haluatteko kuvan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua siitä, että miehet "pakottaa" naiset sheivaamaan. Mun mielestä karvat on ällöttäviä ja ole aina sheivannut kaiken mahdollisen olin sitten sinkku tai suhteessa. Karvaton sääri on yksinkertaisesti kauniimpi.
Ei ehkä sanan varsinaisessa merkityksessä pakota, mutta monesti painostavat ja sheimaavat karvaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua siitä, että miehet "pakottaa" naiset sheivaamaan. Mun mielestä karvat on ällöttäviä ja ole aina sheivannut kaiken mahdollisen olin sitten sinkku tai suhteessa. Karvaton sääri on yksinkertaisesti kauniimpi.
Mutta kun PATRIARKAATTI ja MAINOKSET ovat aivopesseet sinut ajattelemaan, että karvaton on kauniimpi
jne. jne.
No mutta juuri niinhän se on. Yhteiskunnassa vallitsee ajatus että naisen kuuluu olla karvaton, koska karvat ovat ällöttäviä ja epähygieenisiä. Tosin jostain syystä miesten kohdalla se ei sitten ole niin.
Tympeämpi näky on minusta spykoottisesta jalkojaan killetellä viikottain jyystävä nainen kuin karvajalka. Tasaisesti luonnollisen karvainen nainen on varsin mukiinmenevä ilemestys: kaljuksi jyrättyä ei jaksa tarkastella sen kauemmin kö parpinukkea
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet miesten sääri- ja kainalokarvoista?
Olen meinaan samoilla linjoilla kanssasi, en pidä rehottavia kainalopuskia tai karvaisia sääriä itselläni siistin näköisenä. Tiedän kyllä, että karvat ovat luonnollisia ja jos olisin itsevarmempi tai jotain, niin ehkä antaisin niiden olla, mutta toistaiseksi en ole ollut.
(Ja sille kommentoijalle, joka mainitsi hiusten kasvun ja hampaiden pesun, niin muistuttaisin että hiukset ja parta kasvavat jatkuvasti, joten niiden säännöllinen leikkaaminen on käytännöllisempää kuin ihokarvojen kohdalla. Hampaiden pesu taas liittyy hygieniaan ja sitä voisi verrata ihokarvojen huollossa peseytymiseen, ei leikkaamiseen.)
Mutta vuosien sheivauksen jälkeen olen alkanut tuntea vastenmielisyyttä myös miesten sääri- ja kainalokarvoja kohtaan. En pysty kääntämään karva-yäk- reaktiota pois miesten karvoituksen kohdalla. Pidän niitä yhtä ällöttävän näköisinä ja miehillähän karvoja vasta näkeekin. Hikisiä tupsuja kainalossa, rehottavaa karvaa säärissä ja käsivarsissa - ja joillain myös selässä ja rinnassa.
Pystyttekö te muut ihailemaan miesten karvoja, jos pidätte naisten karvoitusta epäesteettisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisella voi olla miesjalat. Olet varmaankin transmies.
No ihan olen biologisestikkin nainen enkä mikään trans tai vastaava. Miehen jaloilta nämä näyttää.
Niin luulet, mutta oikeasti jos sinulla on pitkät karvat jaloissa olet mies tai transmies. Ei naisella voi olla pitkät karvat jaloissa!
Samoin kun jos jollain on meikkiä naamassa, tai pitää hametta päällä: nainen tai transnainen (joka on myös 100% nainen). Ihmisten pitää olla solidaarisia transihmisten vuoksi. Sukupuolirooleihin mukautuminen on osa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun PATRIARKAATTI ja MAINOKSET ovat aivopesseet sinut ajattelemaan, että karvaton on kauniimpi
jne. jne.
No mutta juuri niinhän se on. Yhteiskunnassa vallitsee ajatus että naisen kuuluu olla karvaton, koska karvat ovat ällöttäviä ja epähygieenisiä. Tosin jostain syystä miesten kohdalla se ei sitten ole niin.
Ja miehetkö tulee pakottaen ja väkisin niitä naisten karvoja ajamaan? Ihan itse naiset ne ajavat
jos voit valita niin raavi pois tatskat, älä karvoja
Itse pidän kainalot ja ääret karvattomina + bikinirajan siistinä, mutta minua ei haittaa yhtään muiden karvat. Joskus parikymppisenä pidin karvaisia sääriä naisella ällönä. Sitten kasvoin aikuiseksi. Kainalokarvat etenkin ovat alkaneet näyttää hyviltä silmääni.
Ja miehillä olen aina pitänytkin karvoista, kaulan alapuolelta sheivattu mies on vähän nou nou edelleen minulle. Yritän työstää tätäkin kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen nainen ja minulla on varmaan 10 cm pitkät säärikarvat, en sheivaa ikinä sillä karvat ovat luonnollisia. Jos se jotakuta miestä häiritsee niin ostakoon barbien, tai kasvakoon aikuiseksi.
Kasvakoon aikuiseksi? Eikö miehellä saa olla mielipidettä siitä mikä on naisessa seksikästä ja mikä vastenmielistä? Onhan meillä naisillakin miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen nainen ja minulla on varmaan 10 cm pitkät säärikarvat, en sheivaa ikinä sillä karvat ovat luonnollisia. Jos se jotakuta miestä häiritsee niin ostakoon barbien, tai kasvakoon aikuiseksi.
LOLz
Samalla logiikalla pitäisi lopettaa parturissa käyminen. Ehkä myös hampaiden peseminen.
Paluu luontoon :D
Karvat eivät ole samanlaista kuonaa kehon pinnalla, niinkuin on plakki ja hammaskivi hampaissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne. jne.
Ja miehetkö tulee pakottaen ja väkisin niitä naisten karvoja ajamaan? Ihan itse naiset ne ajavat
Tuskinpa kukaan mies pakottaa aseella uhaten naisia ajamaan karvansa, mutta oletko koskaan nähnyt millaisia kommentteja esim. kainalokarvaiset naiset saavat osakseen erilaisissa medioissa?
Millaista palautetta (joko sanallista tai pelkästään ilmeillä/eleillä osoitettua) ajattelet sellaisen naisen saavan, joka kulkee kesällä mekossa karvat joka puolella rehottaen? Positiivista , neutraalia vai negatiivista?
Ihminen on sosiaalinen eläin ja haluamme olla hyväksyttäviä toistemme silmissä.
Ja kai kaikille on selvää, että patriarkaattista (tai mitä tahansa muuta) järjestelmää ylläpitävät sekä miehet että naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan aikuinen mies ja minusta naisen kainalo- ja säärikarvoitus on vastenmielisen näköistä. Ärsyttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne. jne.
Tuskinpa kukaan mies pakottaa aseella uhaten naisia ajamaan karvansa, mutta oletko koskaan nähnyt millaisia kommentteja esim. kainalokarvaiset naiset saavat osakseen erilaisissa medioissa?
Millaista palautetta (joko sanallista tai pelkästään ilmeillä/eleillä osoitettua) ajattelet sellaisen naisen saavan, joka kulkee kesällä mekossa karvat joka puolella rehottaen? Positiivista , neutraalia vai negatiivista?
Ja kai kaikille on selvää, että patriarkaattista (tai mitä tahansa muuta) järjestelmää ylläpitävät sekä miehet että naiset.
Patriarkaalisuutta nyt ei ole olemassakaan.
Mieluummin vaikka hiukseton, ripsetön ja kulmakarvaton (nyhdännän tuloksena syntynyt tilanne) nainen jolla kaikki kehokarvat paikoillaan kuin hiuksinen, ripsinen ja kulmakarvinen, jolla ei kaulan alla ole haituvaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne. jne.
Patriarkaalisuutta nyt ei ole olemassakaan.
Riippuu miten sen määrittelee. Itse ajattelen sen tarkoittavan yhteiskuntaa/järjestelmää, jossa (vanhat) miehet ovat valta-asemassa suhteessa muihin. Esim. kristinusko, juutalaisuus ja islam ovat kaikki patriarkaattisia uskontoja. Kristinuskosta on tosin sellaisia protestanttisia versioita (kuten meikäläinen luterilaisuus) on myös naisilla mahdollista nousta auktoriteettiasemaan. Katolinen kirkko sen sijaan on hyvin patriarkaattinen vielä tänäkin päivänä.
Olen mies ja nuoresta asti esim. jalat kasvoi niin vahvasti karvaa, että nimiteltiin petoeläimen jaloiksi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOLz
Samalla logiikalla pitäisi lopettaa parturissa käyminen. Ehkä myös hampaiden peseminen.
Ei hampaiden peseminen sovi tähän vertauksena, sehän on jo terveysriski jos jättää pesemättä.
Parturissa käymisen lopettaminen kyllä vastaava veto. Monet tosin jo teekin näin ja ei tunnu ketään kamalasti häiritsevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOLz
Ei hampaiden peseminen sovi tähän vertauksena, sehän on jo terveysriski jos jättää pesemättä.
Parturissa käymisen lopettaminen kyllä vastaava veto. Monet tosin jo teekin näin ja ei tunnu ketään kamalasti häiritsevän.
Tunnetko montakin sellaista, jotka eivät ikinä edes tasoita hiuksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan aikuinen mies ja minusta naisen kainalo- ja säärikarvoitus on vastenmielisen näköistä. Ärsyttääkö?
Ei ärsytä, koska ei kiinnosta.
Miksi vaivaisin päätäni murehtimalla muiden mielipiteitä?