Orava hyökkäsi naisen kimppuun, "painimme ympäriinsä, verta oli kaikkialla!"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raivohullut-oravat-piinaavat-asukka…
Nainen oli havainnut orava ja vieläpä heittänyt sille pähkinän mukanaan olleesta pähkinäpussista. Ystävällinen pähkinätarjous osoittautui lähes kohtalokkaakasi virheeksi kun orava hyökkäsi naisen kimmppuun kaataen hänet maahan. Orava tavoitteli kurkkuani, uhri kertoo, se ei tavoitellut pähkinöitäni vaan henkeäni!
(Michelle 34 toipui vammoistaan ja toimii nyt luonnonkatasrofien uhreja pelastavassa säätiössä, rohkea nainen on jakanut tarinaansa kouluissa ja sairaaloissa, seuraaksi Michellen tarinasta ja oravahyökkäyksestä jossa Michelle taisteli raivohullua petoa vastaan.
Michelle ei katkeroitunut vaan jatkaa edelleen luontoharrastuksiaan kuten patikointia Keskuspuistossa ja jopa metsästystä Mainessa, oravia hän ei kuitennkaan enää ruokkisi, "ja helvetissä en, miksi niin tekisin? Näin pedon silmissä selvää pirullista älykkyyttä, se hyökkäysessä oli pahinta ja aiheutti vihaa ja pelkoa luotoa kohtaan ennennkuin käsittelin asian mielessäni", Michelle toteaa New York Postille nyt vuosia tapahtuman jälkeen- Vapaa suomennos)
Kommentit (51)
seuraavaksi siis tarinasta on tekeillä elokuva, jäi lause kesken tuolla.
ta ap itsekkin metsähiiren kassa teltassa taistellut ja tyrmätyksi tullut
Ei hitto miten avuttomia ihmiset on nykyään. Pikkuruinen orava, jonka pystyy murskaamaan yhdellä kädellä ei voi olla aikuiselle pelottava uhka. Toki rabiesrokotus pitää pureman saatua hakea.
Miten orava voi kaataa täysikasvuisen ihmisen. Haluaisin nähdä tämän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto miten avuttomia ihmiset on nykyään. Pikkuruinen orava, jonka pystyy murskaamaan yhdellä kädellä ei voi olla aikuiselle pelottava uhka. Toki rabiesrokotus pitää pureman saatua hakea.
Sielläpäin voivat levittää ruttoakin.
Orava on rotta, jolla on tuuhea häntä.
Ohhoh.
Eikä ole ainoa tapaus.
Tulee mieleen Hitchcockin Linnut.
Otsikosta tuli heti mieleen tämä pätkä
Mutta vakavasti puhuen toivottavasti niillä oravilla ei ole raivotautia.
Saada nyt pataansa oravalta. Naiset on just tollasia.
Minulla on ollut jo pienestä asti terve pelko oravia kohtaan. Ei tulisi mieleenkään lähestyä. Oletteko nähneet ne kynnet? Hulluus kiiltää silmissä, kun ne pinkovat tien yli ja puissa.
kyllä voivat eläimet olla melkoisia saatanoita. miesystävä lapsuudenkodissa oli kissa joka vanhassa rintamiestalossa kykeni kiertämään taloa hattuhyllyltä sillain kakksokerroksen ja muita hyödyntä'en, en osaa selittää mutta asui "korkeuksissa" ja tykkäsi olla korkeilla paikoilla. Kun se oli yksin ja rauhassa niin koskaan ei mitään tippunut, kissaa saattoi tuntikausia seurailla mutta heti kun kissan alta vaikka käveli ihminen niin kissa pudotti tavaroita hyllyiltä yrittäen osua ihmisiin.
Olin paikalla kun se yritti pudottaa muista syistä paikalla olleen eläinlääkärin päälle raskaan kukkamaljakon. Lääkäri oli polvillaan niin kissa sai tilaisuutensa ja tavallisti vaaraton maljakko muuttui kissan silmissä aseeksi!
Kissaa tutkittiinkin ja tuos oli normaali kisssa, että kissalle petona se ihminen on aina vihollinen ja tunkeilija reviirillä ja todettiin myös että kissa viihtyi korkeuksissa juuri sen takia ettei siellä oleskellut ihmisiä!
Tuon kissan epäiltiin myös tahallaan kamppaavan ihmisiä ja etäinen sukulaien kuolikin heillä yöllä portaikossa ja kissan oltiin kuultu juoksevan portaissa ennen "onettomuutta" (tätä ei voitu todistaa ja kissa sai jäädä hiirenpyydystyskykyjensä vuoksi, kissa jäi sittemmin onneksi auton alle)
Vanha juttu, mun kimppuun hyökkäsi orava 40 v sitten Hietsun hautausmaalla. Oli niskassa kiinni, mutta ei saanut minua nurin.
Nytkö se juttu vasta on kerennyt lehtiin?
Näin näitä elämän ja kuoleman kamppailuja käydään arkisissakin tilanteissa ja yllättäviä uhkia vastaan. Rohkea nainen taisteli murhaavaa oravaa vastaan.
Orava on myös peto, joka eimerkiksi verottaa pikkulintujen pesän asukkeja ja munia, se fakta kannattaa muistaa.
Lajin PR-osasto on vain onnistunut viestinnässään menneinä vuosisatoina hyvin!
Jotenkin tosiaan pirullinen elukka
Jo on naaras homo sapienskin nykyään heikko eläin. Pieni oravaeläinkin kyykyttää menneidenaikojen ravintoketjun ultimaattisinta saalistajaa ihan 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta tuli heti mieleen tämä pätkä
Mutta vakavasti puhuen toivottavasti niillä oravilla ei ole raivotautia.
Ei heveletti, tuosta tuli mieleen Kummeli
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh.
Eikä ole ainoa tapaus.
Tulee mieleen Hitchcockin Linnut.
Minulle selvisi vasta hiljan halloween merkitys linnunpelättimestä, jolla kurpitsapää, ja naakat istuvat olkapäillä.....
Henkilökohtainen näkemys on se, että se on ihminen, joka ei voi mitään, naakat pitävät ääntä, aivan lähellä, ja kohta joku nokkaisee maukasta kurpitsaa....Näin sitä itse ajattelin.
Yksi kiva metallikappelekkin on Iron Maidens (Iron Maiden tyttö-cover), Fear of the dark...siinä on alussa se hidas laulava, ja kertova osuus, ja siinä kuuluu lintujen ääntä...Minusta naakka.
Oon aina jotenkin pelännyt oravia, muutaman kerran joku yksilö lähestynyt uhkaavasti. Ihan lähelle ei viitsi mennä.
Iso orava tai pieni nainen.