Tinder: "Ei kuvaa töiden takia"??
Mikä juttu tää on? Onko tosissaan jotain työtä, missä ei saa olla omilla kasvoillaan deittisovelluksissa? Vai onko tämä vain pettäjien sanahelinää?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Panosovellus se on, ei normaalin parisuhteen hakuun tarkoitettu. Kyllähän siitä oppilaiden vanhemmat ja muut kylänmiehet huumoria repii ja sana kiirii, joten ymmärrän ettei ainakaan pienillä paikkakunnilla haluta siellä esiintyä."
Miksi toitotat tätä asiaa suunnilleen joka ketjussa, missä puhutaan Tinderistä? Minusta tässä paistaa läpi sibun oma katkeruutesi, eli et saa vastakaikua Tinder tai muutenkaan, niin leimaat sen sikdi panosovellukseksi
Missä joka ketjussa? Tämä on ensimmäinen ketju, jossa otan Tinderiin kantaa. Ilmeisesti kuitenkin joku muukin on samaa mieltä. Olen naimisissa, joten en tarvitse Tinderiä eli panosovellusta ja vaikka seuraa jostain syystä hakisin, tekisin sen jossain muualla kuin Tinderissä.
Eli et tiedä Tinderistä tai tämän hetken sinkkumarkkinoist amitään, joten voit lähteä tästä keskustelusta.
Minulla on ystäviä, jotka käyttävät Tinderiä seksinhakumielessä. Poistu itse takavasemmalle.
Pahoittelut, jos "panosovellusvaimon" muutaman kaverin tinderin käyttö ei vielä kerro meille muille koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse opettajana en haluaisi esiintyä Tinderissä. On kiusallinen ajatus, että joku entinen tai nykyinen oppilas, hänen isoveljensä tai vaikkapa vanhempansa näkisi profiilini. Opettajat ovat edelleen pikkupaikkakuntien julkkiksia, joista juorutaan. Ei-heterot eivät useinkaan halua tulla kaapista oppilaille ja huoltajille jne.
Jos joku entisistä oppilaista pystyy näkemään, niin aikuisiahan ne siinä vaiheessa jo ovat ja ymmärtävät että opettajillakin on ihan oma yksityinen elämänsä.
Peruskouluikäiset ovat myös Tinderissä valeprofiileilla.
-opeNiin varmaan ovatkin, mutta vaikea kuvitella, että työssään päivittäin nuorten kanssa tekemisissä oleville menisi jonkun teinin tekemä valeprofiili läpi. Tosi surullista nähdä, miten tämän ketjun perusteella osa opettajista tuntuu pelkäävän oppilaitaan ja näiden vanhempia niin, että ihan tavallisista yksityiselämän piiriin kuuluvista asioista tehdään iso ongelma. Se, että opettaja suostuu rajoittamaan elämäänsä, antaa viestin, että kiusaajat ovat oikeassa, että opettaja ei voi tehdä samoja asioita kuin muut. Minusta opettajien pitäisi jonkin mystisen kansankynttiläimagon vaalimisen sijaan käyttäytyä reilusti tavallisen kansalaisen tavoin ja osoittaa, että ihmisiä tässä ollaan siinä kuin muutkin. Siinä, että on sinkku ja toivoo parisuhdetta, ei kerta kaikkiaan ole mitään häpeällistä.
Ymmärrän pointtisi, mutta en kerro muutenkaan mitään yksityisasioitani oppilailleni. He eivät tiedä, olenko sinkku vai parisuhteessa, onko minulla lapsia, mitä harrastan tai missä asun. Ei kuulu heille.
En minäkään kerro oppilaille mitään yksityiselämästäni, mutta en näe näitä kahta asiaa verrannollisina keskenään. On mielestäni eri asia olla aktiivisesti kertomatta oppilaille yksityiselämän asioita kuin esimerkiksi jättää kondomit ostamatta sen pelossa, että joku voi nähdä ja tehdä siitä päätelmiä. Kyllähän siitäkin, että sattumalta näkee opettajan lapsiensa kanssa, voi päätellä opettajalla olevan seksielämä.
Jos opettajan ei ole soveliasta etsiä kumppania Tinderistä, tuskin on suotavaa etsiä sellaista baaristakaan. Mitä keinoja jää jäljelle?
No ensinnäkin baariin mennään monen muunkin syyn kuin seuranhaun takia. Minä ainakin menen keikoille, kavereitten kanssa iltaa istumaan jne. Vaikka sinkku olenkin en ole kertaakaan mennyt baariin, että lähdenpä miestä katselemaan. Jokusen olen sieltä löytänyt, mutta niin on käynyt ruokakaupassa, puistossa, kadulla jne.
Tinderiin mennään käsittääkseni etsimään seuraa, useimmat miehet panoseuraa, niin ainakin he itse kertovat. Ja ulkonäkökriittisyys on huimaa, kun taas baareissa tai muualla juttelu alkaa rennosti ja itse ihminen tulee esille, ja kas kummaa ihastuu tyyppiin vaikka se ei kaikkia maailman kauneuskriteereitä täytäkään.
Tässä mennään nyt kyllä jo vähän sivuraiteille. Mainitsin baarit siksi, että olen kuullut pienillä paikkakunnilla paheksuttavan opettajien alkoholiostoksia ja baarissa tai terassilla käymistä. Tässä on taustalla sama moraalinen närkästyminen, jonka vuoksi joidenkin mielestä opettajien on sopimatonta nettideittailla. Näitä aikansa eläneitä käsityksiä vastaan olen tässä ketjussa yrittänyt puhua ja tuoda esille, että opettajat ovat ihan tavallisia ihmisiä eivätkä mitään yhteisön moraalisia kompasseja - ikään kuin näissä esille otetuissa esimerkeissä edes olisi mitään moraalisesti arveluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet ammatit ovat sellaisia, joissa en todellakaan haluaisi olla omalla nimellä ja kuvalla tinderissä tms. Osassa ammateista kyse on turvallisuudesta ja osassa voisi olla kiusallista kohdata vaikka treffisovelluksessa omia asiakkaita tai esimerkiksi yhteistyökumppaneita.
No aika höpöhöpöä. Mainitse nyt näitä monia turvallisuusuhka ammatteja? Vaikka olisit poliisi niin harva sinua silti tuntee nimenomaan poliisina. Sanoisin, että vähän jopa egoistinen ajattelutapa.
Jos pitää ihan rautalangasta vääntää, niin on olemassa useampia ammatteja, joissa on esimerkiksi suuri riski siihen, että asiakas alkaa vainoamaan työntekijää vapaa-ajalla. Tällöin työntekijät haluavat usein olla niin yksityisiä kuin vain mahdollista.
Edelleen kerrohan näitä monia suurien uhkien ammatteja, jotka estää normaalin yksityiselämän?
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä voi viettää normaalia yksityiselämää, mutta en kyllä sellaisena laittaisi kuvaani Tinderiin. Ties minkä asiakasperheen vainoajaisän saisin kimppuuni.
Miksi itse pyyhkäisisit oikealle asiakkaan? Ei kai kukaan työelämästä tuttuja tinderissä halua matchiksi.
Ja minkälaisen "aseen" siitä saa, että joku on parilla asiallisella kuvalla ja neutraalilla tekstillä Tinderissä? Juu, jollekin pakkomielteisille se "panosovellus", mutta itse tunnen useita Tinderin kautta tavanneita pariskuntia.
Kun tapaa työssään satoja ihmisiä, ei kaikkia naamoja voi muistaa. Itse esimerkiksi opettajana olen päätynyt tilanteisiin, joissa aivan tuntematon tyyppi on tullut juttelemaan kuin oltaisiin hyviäkin tuttuja. Nämä ovat oppilaiden huoltajia.
Joo, sinulle ehkä jää mieleen opettajan naama sieltä vanhempainillasta tai vuosien takaisesta palaverista, opelle ei. Voisin ihan hyvin pyyhkäistä oikealle jonkun janipetterin faijan.
No mitä siitä?😃 olen ketjun miesope eikä siinä ole mitään noloa,jos lähtisin treffeille oppilaan vanhemman kanssa. Toki siitä kuiskutusta tulisi koulussa jos suhde vakiintuisi, mutta ei tälläkää ole mitään merkitystä. Aikuiset ihmiset tekee mitä lystää. Eri asia olisi, jos ope mätsäisi oppilaan kanssa. Vähän ihmettelen miten olet selvinnyt opettajana,jos oppilaiden mielipiteet sinusta vaikuttaa noin paljon ja rajoittaa elämää.
Luulisi opettajalla olevan enemmän lukutaitoa. Yhä edelleen tämä oli vastaus kysymykseen miksi joku svaippaisi oikealle työstä tutun ihmisen!
Itse en kyllä todellakaan voisi seurustella oppilaani isän kanssa, mutta meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä. Muistakaa nyt hyvät naiset: Tinder on prostituutiota ilman maksua. Tiedän tapauksen jossa kaksi toisilleen tuntematota ihmistä olivat petipuuhissa 20 minuuttia tapaamisen jälkeen. Mies sanpoi kiitos ja heippa. Koko homma oli ohi kahdessa tunnissa. Mies lähti kaatamaan uusia naisia. Tämä nainen ei enää saanut mieheen yhteyttä.
Nainen sai helposti seksiä. Mikä tässä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse opettajana en haluaisi esiintyä Tinderissä. On kiusallinen ajatus, että joku entinen tai nykyinen oppilas, hänen isoveljensä tai vaikkapa vanhempansa näkisi profiilini. Opettajat ovat edelleen pikkupaikkakuntien julkkiksia, joista juorutaan. Ei-heterot eivät useinkaan halua tulla kaapista oppilaille ja huoltajille jne.
Jos joku entisistä oppilaista pystyy näkemään, niin aikuisiahan ne siinä vaiheessa jo ovat ja ymmärtävät että opettajillakin on ihan oma yksityinen elämänsä.
-opeNiin varmaan ovatkin, mutta vaikea kuvitella, että työssään päivittäin nuorten kanssa tekemisissä oleville menisi jonkun teinin tekemä valeprofiili läpi. Tosi surullista nähdä, miten tämän ketjun perusteella osa opettajista tuntuu pelkäävän oppilaitaan ja näiden vanhempia niin, että ihan tavallisista yksityiselämän piiriin kuuluvista asioista tehdään iso ongelma. Se, että opettaja suostuu rajoittamaan elämäänsä, antaa viestin, että kiusaajat ovat oikeassa, että opettaja ei voi tehdä samoja asioita kuin muut. Minusta opettajien pitäisi jonkin mystisen kansankynttiläimagon vaalimisen sijaan käyttäytyä reilusti tavallisen kansalaisen tavoin ja osoittaa, että ihmisiä tässä ollaan siinä kuin muutkin. Siinä, että on sinkku ja toivoo parisuhdetta, ei kerta kaikkiaan ole mitään häpeällistä.
Ymmärrän pointtisi, mutta en kerro muutenkaan mitään yksityisasioitani oppilailleni. He eivät tiedä, olenko sinkku vai parisuhteessa, onko minulla lapsia, mitä harrastan tai missä asun. Ei kuulu heille.
En minäkään kerro oppilaille mitään yksityiselämästäni, mutta en näe näitä kahta asiaa verrannollisina keskenään. On mielestäni eri asia olla aktiivisesti kertomatta oppilaille yksityiselämän asioita kuin esimerkiksi jättää kondomit ostamatta sen pelossa, että joku voi nähdä ja tehdä siitä päätelmiä. Kyllähän siitäkin, että sattumalta näkee opettajan lapsiensa kanssa, voi päätellä opettajalla olevan seksielämä.
Jos opettajan ei ole soveliasta etsiä kumppania Tinderistä, tuskin on suotavaa etsiä sellaista baaristakaan. Mitä keinoja jää jäljelle?
En usko, että olet opettaja. Miten voit opettaa ketään, kun olet noin mustavalkoinen, etkä ymmärrä, että on erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä?
Totta kai ihminen saa tehdä kuvattoman profiilin tai olla kokonaan käyttämättä Tinderiä. Olen ainoastaan yrittänyt kritisoida ajattelutapaa, jonka mukaan opettajan ammatissa itsessään olisi jotain, jonka vuoksi nettideittailu ei tule kyseeseen. Sen, että joku haluaa pitää yksityisyydestään kiinni, ei tulisi johtua ensisijaisesti ammatista. Jos esittää asian niin, että en tee niin tai näin siksi, että olen opettaja, antaa ymmärtää, että tietyllä tavalla on sopimatonta toimia nimenomaan ammatin vuoksi. Tällainen kommentti näyttäytyy helposti arvottavana. Voi sanoa, että en tee näin, koska haluan suojella yksityisyyttäni.
Niinhän ainakin minä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet ammatit ovat sellaisia, joissa en todellakaan haluaisi olla omalla nimellä ja kuvalla tinderissä tms. Osassa ammateista kyse on turvallisuudesta ja osassa voisi olla kiusallista kohdata vaikka treffisovelluksessa omia asiakkaita tai esimerkiksi yhteistyökumppaneita.
No aika höpöhöpöä. Mainitse nyt näitä monia turvallisuusuhka ammatteja? Vaikka olisit poliisi niin harva sinua silti tuntee nimenomaan poliisina. Sanoisin, että vähän jopa egoistinen ajattelutapa.
Jos pitää ihan rautalangasta vääntää, niin on olemassa useampia ammatteja, joissa on esimerkiksi suuri riski siihen, että asiakas alkaa vainoamaan työntekijää vapaa-ajalla. Tällöin työntekijät haluavat usein olla niin yksityisiä kuin vain mahdollista.
Edelleen kerrohan näitä monia suurien uhkien ammatteja, jotka estää normaalin yksityiselämän?
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä voi viettää normaalia yksityiselämää, mutta en kyllä sellaisena laittaisi kuvaani Tinderiin. Ties minkä asiakasperheen vainoajaisän saisin kimppuuni.
Miksi itse pyyhkäisisit oikealle asiakkaan? Ei kai kukaan työelämästä tuttuja tinderissä halua matchiksi.
Ja minkälaisen "aseen" siitä saa, että joku on parilla asiallisella kuvalla ja neutraalilla tekstillä Tinderissä? Juu, jollekin pakkomielteisille se "panosovellus", mutta itse tunnen useita Tinderin kautta tavanneita pariskuntia.
Kun tapaa työssään satoja ihmisiä, ei kaikkia naamoja voi muistaa. Itse esimerkiksi opettajana olen päätynyt tilanteisiin, joissa aivan tuntematon tyyppi on tullut juttelemaan kuin oltaisiin hyviäkin tuttuja. Nämä ovat oppilaiden huoltajia.
Joo, sinulle ehkä jää mieleen opettajan naama sieltä vanhempainillasta tai vuosien takaisesta palaverista, opelle ei. Voisin ihan hyvin pyyhkäistä oikealle jonkun janipetterin faijan.
No mitä siitä?😃 olen ketjun miesope eikä siinä ole mitään noloa,jos lähtisin treffeille oppilaan vanhemman kanssa. Toki siitä kuiskutusta tulisi koulussa jos suhde vakiintuisi, mutta ei tälläkää ole mitään merkitystä. Aikuiset ihmiset tekee mitä lystää. Eri asia olisi, jos ope mätsäisi oppilaan kanssa. Vähän ihmettelen miten olet selvinnyt opettajana,jos oppilaiden mielipiteet sinusta vaikuttaa noin paljon ja rajoittaa elämää.
Luulisi opettajalla olevan enemmän lukutaitoa. Yhä edelleen tämä oli vastaus kysymykseen miksi joku svaippaisi oikealle työstä tutun ihmisen!
Itse en kyllä todellakaan voisi seurustella oppilaani isän kanssa, mutta meitä on moneksi.
Minusta tässä on nyt rakennettu aika pitkälle ulottuva skenaario siihen nähden, että alkuperäinen aihe oli, miksi jollakin on Tinderissä kuvaton profiili. Ikään kuin jos opettaja on Tinderissä omalla kuvallaan, hän voisi jotenkin vahingossa päätyä seurustelemaan oppilaan vanhemman kanssa, ja koska näin voi käydä, on parempi, että ei käytä koko Tinderiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin baariin mennään monen muunkin syyn kuin seuranhaun takia. Minä ainakin menen keikoille, kavereitten kanssa iltaa istumaan jne. Vaikka sinkku olenkin en ole kertaakaan mennyt baariin, että lähdenpä miestä katselemaan. Jokusen olen sieltä löytänyt, mutta niin on käynyt ruokakaupassa, puistossa, kadulla jne.
Tinderiin mennään käsittääkseni etsimään seuraa, useimmat miehet panoseuraa, niin ainakin he itse kertovat. Ja ulkonäkökriittisyys on huimaa, kun taas baareissa tai muualla juttelu alkaa rennosti ja itse ihminen tulee esille, ja kas kummaa ihastuu tyyppiin vaikka se ei kaikkia maailman kauneuskriteereitä täytäkään.Tässä mennään nyt kyllä jo vähän sivuraiteille. Mainitsin baarit siksi, että olen kuullut pienillä paikkakunnilla paheksuttavan opettajien alkoholiostoksia ja baarissa tai terassilla käymistä. Tässä on taustalla sama moraalinen närkästyminen, jonka vuoksi joidenkin mielestä opettajien on sopimatonta nettideittailla. Näitä aikansa eläneitä käsityksiä vastaan olen tässä ketjussa yrittänyt puhua ja tuoda esille, että opettajat ovat ihan tavallisia ihmisiä eivätkä mitään yhteisön moraalisia kompasseja - ikään kuin näissä esille otetuissa esimerkeissä edes olisi mitään moraalisesti arveluttavaa.
Tätä minäkin olen hakenut takaa, kun olen tätä kyseenalaistanut. Se vaan on leimattu provoiluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että olet opettaja. Miten voit opettaa ketään, kun olet noin mustavalkoinen, etkä ymmärrä, että on erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä?
Totta kai ihminen saa tehdä kuvattoman profiilin tai olla kokonaan käyttämättä Tinderiä. Olen ainoastaan yrittänyt kritisoida ajattelutapaa, jonka mukaan opettajan ammatissa itsessään olisi jotain, jonka vuoksi nettideittailu ei tule kyseeseen. Sen, että joku haluaa pitää yksityisyydestään kiinni, ei tulisi johtua ensisijaisesti ammatista. Jos esittää asian niin, että en tee niin tai näin siksi, että olen opettaja, antaa ymmärtää, että tietyllä tavalla on sopimatonta toimia nimenomaan ammatin vuoksi. Tällainen kommentti näyttäytyy helposti arvottavana. Voi sanoa, että en tee näin, koska haluan suojella yksityisyyttäni.
Niinhän ainakin minä sanoin.
Tässä on varmaankin ollut useita kirjoittajia. Aliketju, johon vastasin, alkaa seuraavasta viestistä: "No itse opettajana en haluaisi esiintyä Tinderissä. On kiusallinen ajatus, että joku entinen tai nykyinen oppilas, hänen isoveljensä tai vaikkapa vanhempansa näkisi profiilini. Opettajat ovat edelleen pikkupaikkakuntien julkkiksia, joista juorutaan. Ei-heterot eivät useinkaan halua tulla kaapista oppilaille ja huoltajille jne." Se, että opettajat suostuvat tähän rooliin pikkupaikkakunnan julkkiksina ja juoruilun kohteina, on se, mitä olen itse kritisoinut, en kenenkään henkilökohtaisia valintoja.
Ainakin täälläpäin poliisina ja palomiehinä työskentelevät miehet tuntuvat "leijailevan" tinderissä työasukuvillaan, joten heillä ei ainakaan ole ammattiinsa liittyvä ujous syynä.
N_37
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten mies on vaan lyhyt ja ruma ja tietää että saisi naiselta kuin naiselta pakit välittömästi jos näyttäisi naamansa. Tämä on naisten nirsoilulla ja rumien sekä lyhyiden miesten syrjimisellä saatu aikaan.
Öööh, niin joo, miehethän itse haluavat deittailla rumia naisia 🙄🙄🙄
Eli et ole sinkku, et ole tinderissä, et etsi seuraa, et ole mustasukkainen tai säälittävä, mutta jostain syystä sinulla on tarve osallistua täysin oman elämäsi ulkopuolella olevaan keskusteluun ja kutsua normaalia parinhauntapaa "panosovellukseksi". Okei.