Tinder: "Ei kuvaa töiden takia"??
Mikä juttu tää on? Onko tosissaan jotain työtä, missä ei saa olla omilla kasvoillaan deittisovelluksissa? Vai onko tämä vain pettäjien sanahelinää?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä sitten jos on tinderissä? Eikö meistä sinkuista melkein jokainen ole? Onko se jokin uutinen tai juoruilun aihe jollekin, joka henkilön tunnistaa?
Jos hakee johonkin spesifiin seksijuttuun seuraa, niin sitten ymmärrän identiteetin salaamisen, mutta jos on ihan perus seuranhakuprofiili, miksi papin tai ministerin pitäisi se salata?
Panosovellus se on
No ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä sitten jos on tinderissä? Eikö meistä sinkuista melkein jokainen ole? Onko se jokin uutinen tai juoruilun aihe jollekin, joka henkilön tunnistaa?
Jos hakee johonkin spesifiin seksijuttuun seuraa, niin sitten ymmärrän identiteetin salaamisen, mutta jos on ihan perus seuranhakuprofiili, miksi papin tai ministerin pitäisi se salata?
Panosovellus se on, ei normaalin parisuhteen hakuun tarkoitettu. Kyllähän siitä oppilaiden vanhemmat ja muut kylänmiehet huumoria repii ja sana kiirii, joten ymmärrän ettei ainakaan pienillä paikkakunnilla haluta siellä esiintyä.
Miksi jankutat jostain panosovelluksesta? Tinder ei ole tarkoitettu ensisijaisesti seksiseuran hakuun. Sitä varten on omiakin sovelluksia. Tunnen useita pariskuntia, jotka ovat löytäneet toisensa Tinderistä. Tinderissä on hyvä puoli nimenomaan se, että keskustelun voi aloittaa vain, jos tulee match, jolloin seksiseuran etsijöiltä on helppo halutessaan välttyä.
Toki meininki voi olla eri jossain muuttotappiokunnassa, jossa ei ole muita sinkkuja kuin kourallinen peräkammarin poikia ja yksi vastaeronnut yh-äiti, mutta isommissa kaupungeissa on ihan tavallista etsiä kumppania Tinderistä. Ei sitä pidetä mitenkään häpeällisenä eikä asiaan liitetä mitään tuhnuisia seksiseuramielikuvia.
Kyllä siellä on joku muu syy taustalla tai sitten kyseisellä henkilöllä on hieman suuret luulot itsestään ja omasta kiinnostavuudesta.
T. Julkinen virka itsellä ja ystävä menestyvä lakimies ihan oltiin omilla kasvoilla, se deittailu kun on aika normaalia käytöstä
Nainenkuuskytvee kirjoitti:
No ainakin eräällä laudalla jonnet levittelevät ahkerasti tinderittäriä, kuvat ja tiedot siis.
Se, jolla on tinder rekattuna siis, jakaa naisia auliisti muille.Itse hämmästelen yhä naisten tyhmyyttä, vaikka olen jo 60 +.
Netissä voi levittää tosiaan kaiken. 😉
Kyllä ne on ne kuvien levittäjät tässä niitä tyhmiä ei naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että kaikki eivät halua liittyä kuvallaan tinderiin. Mutta miksi siinä tapauksessa pitää seuraa hakea juuri tinderistä? Kyseinen sovellus perustuu pääasiassa kuviin. Eikö vaan voisi sanoa että tinder ei ole näille henkilöille ja he voivat sitten pariutua muuta kautta? Miksi pitää väkisin laittaa tyhjä profiili juuri tinderiin? Mitä sillä saavuttaa?
Onko sillä väliä, jos sillä toisella ei ole kuvaa? Kuvattomat voivat kyllä ottaa yhteyttä, se ei estä sitä. Kirjoittaa vaan hyvän tekstin ja jos toista kiinnostaa, niin eiköhän hän sen kuvan pyydettäessä anna.
Tietenkään tuollainen naama-arvioiminen ei onnistu muilta. Mutta entä sitten? Parempi kuvaton, kun väärällä tai 20 vuotta vanhalla kuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosovellus se on
No ei todellakaan ole.
No kyllä on, lihakauppa.
Vierailija kirjoitti:
Nainenkuuskytvee kirjoitti:
No ainakin eräällä laudalla jonnet levittelevät ahkerasti tinderittäriä, kuvat ja tiedot siis.
Se, jolla on tinder rekattuna siis, jakaa naisia auliisti muille.Itse hämmästelen yhä naisten tyhmyyttä, vaikka olen jo 60 +.
Netissä voi levittää tosiaan kaiken. 😉
Kyllä ne on ne kuvien levittäjät tässä niitä tyhmiä ei naiset.
Näinpä. Ja mitä sitten jos levittävät? Harvoin se on mikään salaisuus tai varsinkaan häpeä nykypäivänä käyttää deittisovelluksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet ammatit ovat sellaisia, joissa en todellakaan haluaisi olla omalla nimellä ja kuvalla tinderissä tms. Osassa ammateista kyse on turvallisuudesta ja osassa voisi olla kiusallista kohdata vaikka treffisovelluksessa omia asiakkaita tai esimerkiksi yhteistyökumppaneita.
No aika höpöhöpöä. Mainitse nyt näitä monia turvallisuusuhka ammatteja? Vaikka olisit poliisi niin harva sinua silti tuntee nimenomaan poliisina. Sanoisin, että vähän jopa egoistinen ajattelutapa.
Jos pitää ihan rautalangasta vääntää, niin on olemassa useampia ammatteja, joissa on esimerkiksi suuri riski siihen, että asiakas alkaa vainoamaan työntekijää vapaa-ajalla. Tällöin työntekijät haluavat usein olla niin yksityisiä kuin vain mahdollista.
Edelleen kerrohan näitä monia suurien uhkien ammatteja, jotka estää normaalin yksityiselämän?
Ihan oikeastiko et itse keksi? Osa ihmisistä työskentelee vähemmän tasapainoisten ihmisten kanssa tai asiakkaissa niin suuria ja vaikeita tunteita herättävien asioiden parissa, että jotkut asiakkaat voivat haluta olla yhteydessä työntekijään myös tämän vapaa-ajalla. Syyt voivat olla siinä, että asiakkaat eivät hahmota työntekijän vapaa-aikaa vaan ajattelevat, että he voivat olla työntekijän kanssa yhteydessä yötä päivää. Tai sitten asiakkaalla voi olla taka-ajatuksena ihan puhtaasti uhkailu, kiusanteko ja vainoaminen. Asiakkailla voi olla esimerkiksi vaikeaa päihde-, mielenterveys- tai rikollistaustaa. Ehkä työntekijä voi tällaisissa tehtävissä ollessaan haluta rajoittaa niitä kanavia, joiden kautta häneen voi olla yhteydessä.
Olen ujo ja inhoan esiintymistä. Siksi en laita kuvaani mihinkään. Ei ole luurankoja, kauniiksi minua on sanottu useimmiten, ei ole ylipainoakaan. Ei sillä että olisi profiiliakaan, minua kun kiinnostaisi oikea parisuhde tai ystävyys, mutten jaksa kaikkia niitä seksin perässä juoksijoita. En usko nettideittailun sopivan minulle. Haluan perinteisiä treffejä ihmisten ilmoilla mutta en nettiprofiilin perusteella osaisi sanoa yhtään tunnenko vetoa. Pitää tavata. Ja montako sitä oikeasti jaksaa tavata? Nyt vain tapaa niin vähän ihmisiä ja puolet naamasta peitettynä. Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä kyse ei ole siitä, etteikö töiden takia SAA olla kuvaa, mutta ehkä henkilö ei halua töidensä takia näyttää kasvojaan. Ammatti voi olla ”puolijulkinen”, esim. opettaja, poliisi tms.
Voi toki olla myös perheellinen..
Opettaja voi aivan hyvin käyttää Tinderiä siinä kuin kuka tahansa muukin. Omassa työyhteisössäni lähes kaikki sinkkuopet käyttävät, iästä riippumatta. Tinderissähän profiilia ei näytetä kuin sen ikäisille, minkä on asettanut haun haarukaksi. Näin ollen ei ole pelkoa, että oppilaat tulisivat vastaan, ja vaikka tulisivatkin, ei nettideittailussa ole nykynuorten näkökulmasta mitään ihmeellistä. Päiväkahviseuraa en opettajana kovin avoimesti etsisi, mutta jos profiilikuvassa on vaatteet päällä ja esittelyteksti mallia "Minna, 45 vuotta, harrastan lenkkeilyä ja ruoanlaittoa", ei tässä voi nähdä mitään pahaa.
No kuule, kun on opettajia joilla oppilaiden ikähaarukka on 16-60 vuotta. Eiköhän siinä sitä omaa ikähaarukkaakin löydy. Kaikki opettajat eivät ole peruskoulun opettajia.
En näe kyllä tässäkään mitään ongelmaa. Se, että aikuinen yliopisto-opiskelija näkee kanssaan suunnilleen saman ikäisen lehtorin asiallisen Tinder-profiilin, ei mitenkään horjuta opettajan uskottavuutta tai anna mitään arkaluontoista tietoa. Monilla opettajilla on julkinen Insta-tili, jossa on kuvia harrastuksista, jopa kodista. Tinder ei anna mitään muuta lisätietoa kuin että kyseinen henkilö on sinkku ja etsii kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on joku muu syy taustalla tai sitten kyseisellä henkilöllä on hieman suuret luulot itsestään ja omasta kiinnostavuudesta.
T. Julkinen virka itsellä ja ystävä menestyvä lakimies ihan oltiin omilla kasvoilla, se deittailu kun on aika normaalia käytöstä
Tai sitten ei. Onhan näiden julkkisten tinder olemisesta tehty jopa lehtijuttuja. Kaikki eivät ehkä halua kuvaansa yleiseen levitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse opettajana en haluaisi esiintyä Tinderissä. On kiusallinen ajatus, että joku entinen tai nykyinen oppilas, hänen isoveljensä tai vaikkapa vanhempansa näkisi profiilini. Opettajat ovat edelleen pikkupaikkakuntien julkkiksia, joista juorutaan. Ei-heterot eivät useinkaan halua tulla kaapista oppilaille ja huoltajille jne.
Jos joku entisistä oppilaista pystyy näkemään, niin aikuisiahan ne siinä vaiheessa jo ovat ja ymmärtävät että opettajillakin on ihan oma yksityinen elämänsä.
Peruskouluikäiset ovat myös Tinderissä valeprofiileilla.
-ope
Mutta siis jos sitä kuvaa ei ole, niin eikö se ole ihan yhtä mahdollista, että päädyt sen jonkun tyypin kanssa treffeille joka sut tunnista😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä kyse ei ole siitä, etteikö töiden takia SAA olla kuvaa, mutta ehkä henkilö ei halua töidensä takia näyttää kasvojaan. Ammatti voi olla ”puolijulkinen”, esim. opettaja, poliisi tms.
Voi toki olla myös perheellinen..
Opettaja voi aivan hyvin käyttää Tinderiä siinä kuin kuka tahansa muukin. Omassa työyhteisössäni lähes kaikki sinkkuopet käyttävät, iästä riippumatta. Tinderissähän profiilia ei näytetä kuin sen ikäisille, minkä on asettanut haun haarukaksi. Näin ollen ei ole pelkoa, että oppilaat tulisivat vastaan, ja vaikka tulisivatkin, ei nettideittailussa ole nykynuorten näkökulmasta mitään ihmeellistä. Päiväkahviseuraa en opettajana kovin avoimesti etsisi, mutta jos profiilikuvassa on vaatteet päällä ja esittelyteksti mallia "Minna, 45 vuotta, harrastan lenkkeilyä ja ruoanlaittoa", ei tässä voi nähdä mitään pahaa.
No kuule, kun on opettajia joilla oppilaiden ikähaarukka on 16-60 vuotta. Eiköhän siinä sitä omaa ikähaarukkaakin löydy. Kaikki opettajat eivät ole peruskoulun opettajia.
Tinderissä voit itse laittaa ikähaarukan, joille näkyy profiilisi. Itse lukion maikkana pidän ikähaarukkaa 23-35. Tällöin profiilini ei näy teineille vaikka itse hakisivat kuinka vanhaa. AMK tai yliopiston opettajan ei tarvitse puolestaan pelätä, koska tuossa iässä ollaan jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet ammatit ovat sellaisia, joissa en todellakaan haluaisi olla omalla nimellä ja kuvalla tinderissä tms. Osassa ammateista kyse on turvallisuudesta ja osassa voisi olla kiusallista kohdata vaikka treffisovelluksessa omia asiakkaita tai esimerkiksi yhteistyökumppaneita.
No aika höpöhöpöä. Mainitse nyt näitä monia turvallisuusuhka ammatteja? Vaikka olisit poliisi niin harva sinua silti tuntee nimenomaan poliisina. Sanoisin, että vähän jopa egoistinen ajattelutapa.
Jos pitää ihan rautalangasta vääntää, niin on olemassa useampia ammatteja, joissa on esimerkiksi suuri riski siihen, että asiakas alkaa vainoamaan työntekijää vapaa-ajalla. Tällöin työntekijät haluavat usein olla niin yksityisiä kuin vain mahdollista.
Edelleen kerrohan näitä monia suurien uhkien ammatteja, jotka estää normaalin yksityiselämän?
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä voi viettää normaalia yksityiselämää, mutta en kyllä sellaisena laittaisi kuvaani Tinderiin. Ties minkä asiakasperheen vainoajaisän saisin kimppuuni.
Miksi itse pyyhkäisisit oikealle asiakkaan? Ei kai kukaan työelämästä tuttuja tinderissä halua matchiksi.
Ja minkälaisen "aseen" siitä saa, että joku on parilla asiallisella kuvalla ja neutraalilla tekstillä Tinderissä? Juu, jollekin pakkomielteisille se "panosovellus", mutta itse tunnen useita Tinderin kautta tavanneita pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten mies on vaan lyhyt ja ruma ja tietää että saisi naiselta kuin naiselta pakit välittömästi jos näyttäisi naamansa. Tämä on naisten nirsoilulla ja rumien sekä lyhyiden miesten syrjimisellä saatu aikaan.
tätä se aina on. JOKA KERTA kun miehellä ei ole kuvaa treffisovelluksessa, ja olen pyytänyt sähköpostilla, se on lähes AINA ollut totaalinen pettymys! Yhden ainoan kerran yllätyin positiivisesti. Niinpä olenkin viisastunut ja lopettanut kaikenlaisen kommunikoinnin muka-seuranhakijoiden kanssa jotka ei näytä kuvaansa julkisesti. ETENKIN kun se kuva voisi olla otettu niinkin kaukaa ettei kasvot edes erotu. Joten, se syy on aina että on ylipainoinen, kalju, ja jotain muuta.Tai pettää puolisoaan ja tietää että kärähtäisi. On jo aiemmin kai jäänyt kiinni omalla kuvallaan ja vaimo kyylää...
Ei kai sillä vaimonsa pettämisellä niin väliä, vaan tuo kiltteys, lyhyys ja rumuus tuntuu olevan naisten pahin painajainen. Kuvattomuus on pahasta juuri siksi ettei mies vaan ole lyhyt ja ruma tai kiltti. Kaikki muut käy, jopa jännittävät rikolliset ovat parempi vaihtoehto.
Menes Aimo sinne äitees peräkammariin takas itkemään..
Kuka ylipäätään menee tinderiin, hahah
Luulis ettei kukaan järkevä, älykäs ihminen sinne mene, kannata tollasta naurettavaa touhua jossa ihmiset on vaan jotain kertakäyttökamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä voi viettää normaalia yksityiselämää, mutta en kyllä sellaisena laittaisi kuvaani Tinderiin. Ties minkä asiakasperheen vainoajaisän saisin kimppuuni.
Miksi itse pyyhkäisisit oikealle asiakkaan? Ei kai kukaan työelämästä tuttuja tinderissä halua matchiksi.
Ja minkälaisen "aseen" siitä saa, että joku on parilla asiallisella kuvalla ja neutraalilla tekstillä Tinderissä? Juu, jollekin pakkomielteisille se "panosovellus", mutta itse tunnen useita Tinderin kautta tavanneita pariskuntia.
Kun tapaa työssään satoja ihmisiä, ei kaikkia naamoja voi muistaa. Itse esimerkiksi opettajana olen päätynyt tilanteisiin, joissa aivan tuntematon tyyppi on tullut juttelemaan kuin oltaisiin hyviäkin tuttuja. Nämä ovat oppilaiden huoltajia.
Joo, sinulle ehkä jää mieleen opettajan naama sieltä vanhempainillasta tai vuosien takaisesta palaverista, opelle ei. Voisin ihan hyvin pyyhkäistä oikealle jonkun janipetterin faijan.
Yli laudalla levittävät matchien (naisten) kuvia ja kommentteja kuse-tus mielessä. Tekevät feikkiprofiileja joissa esiintyvät komeana miehenä.
Olen nainen, enkä edes kalju tai lihava, mutta jotenkin tuntuu surulliselta lukea kuinka tuollaisten asioiden takia ollaan pettymys. Nämä henkilöt voivat olla mitä hienompia ihmisiä, mutta kun muutama ylimääräinen kilo tai hiusten puuttuminen määrää ja tietenkin ne kauniit kasvot, niin heistä tulee totaalisia pettymyksiä. eikä tämän näköisille "pettymyksille" anneta edes mahdollisuutta.
Nyt sitten kirjoitat kuinka olet viisastunut ja vastaat vain heille joiden hiukset näkyvät ja ylimääräisten kilojen puuttuminen tulee esille.
Ei ihme ettei parisuhteet onnistu tai edes ala, kun vain ulkonäöllä on merkitystä.