Saako itse valita, minkä rokotteen ottaa?
Jos siis päättää ottaa korona-rokotteen. Suomeenkinhan on tehty varaus moniin eri rokotuksiin.
Jos ei, niin millä perustein ne sitten annetaan ihmisille? Otetaan sitä mitä sattuu kaapissa olemaan tai mikä ensimmäisenä sieltä käteen osuu?
Entä, jos ihminen suostuu ottamaan vain jotain yhtä tiettyä rokotetta, onko hänellä siihen mahdollisuus ja oikeus?
Kommentit (11)
Paremmat Pfizerit rikkaille ja köyhille sitten jotain halvempaa tusinakamaa.
Toistaiseksi on Suomeen tullut vain yhtä rokotetta, joten valinnan varaa ei vielä ole. Luulisin, että myöhemminkin on yhdellä paikkakunnalla saatavana kerrallaan vain yhtä rokotetta, koska esimerkiksi rokotteiden säilytystavat eroavat toisistaan. Tarkkailaan tilannetta, jos naapurikunnista sattuisi saamaan mieleistään ainetta.
Aikaisemmin taisi olla juttua, että tilataan erilaisia, mutta tasavertaisuuden nimissä ei kerrota, mitä kellekin annetaan... Muistanko nyt ihan väärin?
Tuo olisi kyllä moraalisesti täysin väärin toimittu. Kenelläkään ei ole oikeutta pistellä kehenkään yhtään mitään kertomatta mitä se on. Ihmisillä on oikeus tietää.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi on Suomeen tullut vain yhtä rokotetta, joten valinnan varaa ei vielä ole. Luulisin, että myöhemminkin on yhdellä paikkakunnalla saatavana kerrallaan vain yhtä rokotetta, koska esimerkiksi rokotteiden säilytystavat eroavat toisistaan. Tarkkailaan tilannetta, jos naapurikunnista sattuisi saamaan mieleistään ainetta.
Toistaiseksi tavankansalaisia ei ole vielä alettu rokottaa. Sitten kun se tapahtuu, uskon olevan jo useampaakin vaihtoehtoa saatavilla. Ja suurimmissa kaupungeissa ainakin on täydet valmiudet säilyttää kaikkia rokotteita.
Ei saa itse valita rokotetta , mutta toki saat infon , pienen paperilapun , jossa on tiedot rokotteesta ja mahdolliset sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa itse valita rokotetta , mutta toki saat infon , pienen paperilapun , jossa on tiedot rokotteesta ja mahdolliset sivuvaikutukset.
Entä jos ei suostu ottamaan kuin jotain tiettyä rokotetta? Eikö silloinkaan tarjota muuta kuin se, mikä on etukäteen päätetty annettavan?
Saa, jos olet ainoooopennanen.
"Koskamähaluuuuuuun" on aina pätevä argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei suostu ottamaan kuin jotain tiettyä rokotetta? Eikö silloinkaan tarjota muuta kuin se, mikä on etukäteen päätetty annettavan?
Suurin osa saa sen oxfordastrazenican, josta ei ole vielä edes päätetty.
Pfizerin rokotteta ei kannata ottaa
Jos haluat valita niin mene sille yksityiselle lääkäriasemalle joka sitä rokotetta antaa. Itse sen joudut maksamaan, mutta ehkä jotain kela-korvauksia siitä ehkä voi saada joskus takaisin, ellei hallituksen ideologinen "pörriäis"-viha nouse esteeksi,
Itse en aio ottaa rokotetta ellen saa Sputnik-rokotetta, ainoa luotettava noista.