Evästä inttiin, suosituksia?!
Energiapatukoita juu, mutta muuta mitä? Teltta oloihin varsinkin.
Kommentit (181)
Ap, mua niin naurattaa. Eräs äiti pakkasi aina eväitä 19v pojalleen ja oli huolissaan. Itse jo 18v tyttönä asuin omillani eikä vanhemmat olleet lainkaan huolissaan. Joutuu lapsesi naurunalaiseksi, kun äiti passaa kuin vauvaa.
Pähkinöitä, näkkileipää jne. Kevyttä ja hyvin säilyvää kamaa. Itsellä oli aina mukana ylimääräinen 1,5l pullo vettä. Se intin oma kenttäpullo on surkean pieni ja täydennysmahdollisuuksia on joskus aivan liian harvoin.
Hanhenmaksapallerot ja kaviaari maistuvat hyvältä vanikan päällä ja niillä saa kerättyä ympärilleen ystäviä, varsinkin jos on muistanut ottaa ruokajuomaksi sopivaa vuosikertaa Dom Perignoota! Aterioille täytyy toki pyytää muutama kantahenkilökuntaankin kuuluva.
Poikani pääsi just armeijasta ja pakkas lomilla armeijaan mukaan suklaata, tonnikalasäilykkeitä ym.
Ehkä toi varavesipullo on ainoa järkevä ehdotus. Kyllä sieltä ruokaa saa.
Valtio pitää huolta omistaan. Jos jotain pitää ottaa mukaan, niin oikea asenne.
Yksikään varusmies ei ole kuollut nälkään. Edes sota-aikana sotilaat eivät kuolleet nälkään.
Ruoka ei intissä lopu, ruokailuun käytetty aika voi kylläkin olla vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mua niin naurattaa. Eräs äiti pakkasi aina eväitä 19v pojalleen ja oli huolissaan. Itse jo 18v tyttönä asuin omillani eikä vanhemmat olleet lainkaan huolissaan. Joutuu lapsesi naurunalaiseksi, kun äiti passaa kuin vauvaa.
Oho, sinähän sissi olet! Jo täysikäsenä omillaan, bravo! Itse olin kyllä muuttanut omilleen 16 v ilman vanhempien paapomista, no 18 vuotiaana huolehdin jo omasta lapsestani. Ajat oli eri. Ja silti vaikka olin itse jo pojalleni äiti nuorempana kuin mitä hän inttiin meni, huolehdin hänestä silti kovasti intinkin aikaan. Toki sopivan välimatkan päästä.
Kuivalihaa, niissä pusseissa. Tonnikalasäilykkeet öljyssä, saa lämmitettyä mukavasti, kun laittaa siihen avatun purkin päälle, osin öljyyn, käsipaperin, jonka sytyttää tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään varusmies ei ole kuollut nälkään. Edes sota-aikana sotilaat eivät kuolleet nälkään.
Niin! Pirillä pärjättiin silloin, miksi ei myös nyt?
Mikä tahansa, mikä maistuu ja säilyy lämpimässä.
Paljon voita. Intin ruuat on niin ravinnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Poikani pääsi just armeijasta ja pakkas lomilla armeijaan mukaan suklaata, tonnikalasäilykkeitä ym.
Nämä meilläkin ja jotain pähkinäsekoitusta ja tietty niitä patukoita.. Ihan normi suklaatipatukat joissain tilanteissa myös paikallaan tai sitten sokeripalat taskussa. Vaikka noin muuten sokuria parempi välttää, mutta siellä voi tulla tarpeeseen.
Kyllä siellä ruokaa saa.