Kuinka arvokas on osakesalkkunne?
Ja onko se plussalla vai miinuksella ja jos on niin kuinka monta Euroa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
193 131 € eilen. Tavoitteena että juhannukseen mennessä 200k€ poks. Säästetty ja sijoitettu yli kymmenen vuotta, joten ei se ole ihan hetkessä tullut.
Tuosta se kasvu sitten vielä kiihtyy. Parin vuoden kuluttua sulla on 300 000.
Olisko nyt joku 22 000e. Sitä luokkaa.
Olen laittanut ost:lle 10 000 € ja nyt sen arvo on n. 48 000 €.
Lisäksi aot:llä osakkeita n. 30 000 € arvosta, tuotto-% yli 200%.
Jos palkasta jää pakollisten kulujen jälkeen 700 euroa ja tästä ei ole edes ruokakuluja vähennetty, niin ei paljon sijoitella. Tietysti voisihan sitä edes pari kymppiä/kk sijoittaa, mutta onko vaivan arvoista.
66 000 eur salkku. Tänä vuonna voittoja tullut hieman yli 10 000eur. Onneksi oli sotakassaa mitä laittaa keväällä pörssiin, muuten ei olisi paljoa tullut plussaa tältä vuodelta. Sen verran olen myynyt ja ostellut aiemmin, ettei ole kokonaisvoitosta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkasta jää pakollisten kulujen jälkeen 700 euroa ja tästä ei ole edes ruokakuluja vähennetty, niin ei paljon sijoitella. Tietysti voisihan sitä edes pari kymppiä/kk sijoittaa, mutta onko vaivan arvoista.
On se vaivan arvoista. Jos pidät sijoituksia liian riskialttiina, säästä edes jollekin 0,75% korkoa maksavalle säästötilille. Tai jos epäilet tarvitsevasi ja olevasi oikeutettu jossain vaiheessa toimeentulotukeen, säästä rahat sukanvarteen äläkä kerro niistä kenellekään.
Pienillä summilla ei rikastu, mutta köyhälle tonninkin puskurirahasto voi olla paljon merkityksellisempi kuin sadan tonnin sijoitusomaisuus sellaiselle ihmiselle, joka tulee tuloillaan hyvin toimeen.
Finnairin osakkeita tuli ostettua lisää järjetön määrä kun hinta oli alle 0,75€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut jokaiselle salkunomistajalle. Aivan jokaisen tulisi sijoittaa!
Miksi? Koska on muotivillitys? Yksi täällä sanoo omistaneensa osakkeita jo 90-luvulla ja salkun omaisuus on 26k€. Ei paljon päätä huimaa.
Kyllä mä mieluummin ottaisin tuon summan kuin olisin ilman...
6800e plussalla vähän vajaa 900e. Olen säästänyt pikkuhiljaa pienistä tuloista joten tuskin tällä ikinä miljooniin päästään. Mutta silti parempi vaihtoehto kuin säästötilillä makuuttaminen.