Kuinka arvokas on osakesalkkunne?
Ja onko se plussalla vai miinuksella ja jos on niin kuinka monta Euroa?
Kommentit (69)
75 000 euroa ja plussalla 15 000 euroa.
n. 400 000, plussalla mutta en jaksa selvitellä paljonko.
Tällä hetkellä 26000. Osakkeet on ostettu joskus 90-luvulla, joten ei mitään hajua miten mikä verran ollaan plussalla. Koko ajan arvo on noussut. Välillä on laitettu esm. Raisiota ja Nokiaa lihoiksi.
Taidan olla palstan ainoa luuseri😄
Miinuksella jotain 30%🤠
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ja plussallaolosta vielä, verottajahan vie sen about 30 prosenttia mennessään ja välittäjäkin ottaa muutaman pinnan.
Oma osakesalkku 169€. Oli tarjouksessa 3+1:llä mutta maksoi kuitenkin ton verran kun on aitoa nahkaa.
Sijoitusvarallisuus on noin 480.000 euroa. Joista kaksi velatonta sijoitusasuntoa, kun niitä ei ole arvioitu, niin lasketaan ne hankintahintaan eli 348.000. Osake-/rahastosalkku on 132.000 joka on himpun alle 50.000 euroa plussalla pelkkänä arvonnousuna. Noin 15 vuotta ollut sijoituksia ja noihin summiin ei ole laskettu osinkotuottoja, jotka on joko sijoitettu uudestaan tai käytetty matkusteluun. Vuokratuotoilla pääsääntöisesti teemme 2-4 matkaa vuodessa, joten niitä ei sijoiteta uudestaan. Toki tänä vuonna nuokin rahat ovat säästyneet koronan vuoksi, mutta tiedossa on pari pikku remonttia sijoitusasuntoihin, joihin nuo säästöt hupenevat.
Puolisoni myi tammikuussa kesämökkimme ja veneemme kun ensimmäiset uutiset Wuhanissa levinneestä viruksesta tuli. Sijoitti nämä rahat ja käteisvaramme eri lääkeyhtiöiden osakkeisiin. Olin todella vihainen miehelleni sukutilamme myynnistä, mutta nyt näyttää siltä että mieheni oli taas kerran oikeassa.
5500e ja plussalla n.1000e. Olen aloittelija, viime keväänä ostin. Liian vähän tuli ostettua mutta parempi tuo kuin ei mitään.
En tiedä. Sihteerini ja rahastonhoitajat hoitavat pikku raha-asiani.
Olen antanut vanhempieni ostaa osakkeita kun olen ainoa lapsi.
Olisiko n. 74 000e. Miinuksella jonkun verran, tosin osingot huomioituna plussalla.
Suorat osakesijoitukset noin 32 tonnia, plussalla reilut 5 tonnia (+ lisäksi osinkoja vuosien varrella tullut noin 8 tonnia). Seligsonin indeksirahastoissa noin 31 tonnia, plussalla 12 tonnia.
Itse realisoin käytännössä koko omaisuuteni Finnairin osakkeisiin kun hinta oli alle 0,75€.
Fiktiivinen osinkopainotteinen osakesalkkuni näyttää tuottavan tänä vuonna n. 23 000€, 150 000€ mielikuvituspääomalla.
Oikeat rahastosijoitussalkkuni (2 kpl) näyttävät olevan +/- 0 € ja toinen 3-4 % voitolla.
n. 25000 ja plussalla reilut 8000.
30.000 euroa ja plussalla 10.000 euroa