Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä synnyttäneelle lahjaksi?

Vierailija
03.06.2014 |

Auttakaa kiltit vauva-palstalaiset! Siskoni synnytti juuri tänä iltana lapsen ja olen menossa katsomaan heitä sairaalaan huomenna (mikäli jaksaa ottaa vieraita vastaan). Mitä TE olisitte toivoneet näin jälkeenpäin mietittynä lahjaksi itsellenne synnytyksen jälkeen? Mikä olisi ilahduttanut ja piristänyt? Onko ylipäätään mitään sellaista? Perinteiset kukkaset ja muut hän toki saa vanhemmiltamme kukkakaupan toimittamana (vanhempamme asuvat toisaalla) ja tulevalla lapsella on vaikka mitä jo valmiiksi. Tahtoisin muistaa nimenomaan tuoretta äitiä ja kenties myös isää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koru, huivi, paita, kirja...ihan mikä vaan piristää!

Vierailija
2/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaninta oli kun ihmiset toi ruokaa, siis tietysti sitten kotiin, ei sairaalaan. Rotinat kunniaan! Tee kotiruokaa, syökää yhdessä, jutelkaa ja ihastelkaa vauvaa.  Se päihittää minkä tahansa tavaran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäti, kylmäsavulohi, aurajuusto, kunnon valuva brie tai ihan mikä tahansa, mitä ei ole saanut syödä yhdeksään kuukauteen.

Vierailija
4/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain herkkuja oli kiva saada ja lukemista esim vauvalehti, kaksplus tai 7päivää.

Ja joku kiva esine mistä jää siskollesi muisto esim. Pienessä posliinikengässä oleva kukka-asetelma (tytölle vaaleanpunainen ja pojalle sininen kenkä)

Ja oli kiva kun isovanhemmat toivat vauvalle söpön pienen nallen mikä on yhä lapsen ollessa 2v tärkeä unikaveri :)

Vierailija
5/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon herkkuruokaa, todellakin!

Vierailija
6/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti kauneushoitolaan, hierontaan tai johonkin muuhun hemmotteluhoitoon. Vauvan hoito voi olla rankkaa ja raskauden jälkeen voi olla "epänaisellinen" olo. Silloin todellakin kaipaa hemmottelua!

Kukkia en suosittele, koska ne on hankalia pienellä pöydällä ja hankalia viedä kotiin/ikävä jättää sairaalaan.

Vierailija
7/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Itse pyysin sairaalaan puklurättejä (=harsoliinoja), kun en ymmärtänyt ottaa niitä itse mukaan ja sairaala ei tarjonnut. Mutta se ei varmasti ole mikään piristävä lahja.

Mutta siskosi mieltymyksistä riippuen, karkkilinjalla minä menisin. Suklaa saattaa olla huono valinta vauvan masua ajatellen, mutta jotain muuta makeaa saattaa tehdä maidontuotantoa aloittelevan äidin mieli.

Vierailija
8/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että kaunis ajatus muistaa äitiäkin eikä pelkästään vauvaa :)

T: nro 7

Vierailija
9/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 vielä jatkaa... tai sitten joku kaunis ja naisellinen imetysyöpaita. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin esim. Bebesistä Kampista saa niitä.

Vierailija
10/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana ajatus, tuoda lahjoja äidille :) Muistin sitten, että mieheni toi minulle sairaalaan lehtiä ja ilahduin siitä kovasti.

Vierailija
11/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi imetysyöpaita oli hyvä! Tai ihan joku kiva imetyspaita!

Tuolle yhdelle kirjoittajalle vielä, miksi tarvitsit harsoliinoja sairaalaan? Miksi ei sairaalan rättejä voinut käyttää? Niitä liinoja kun on siellä vino pino...