oliko laupias samarialainen oikeasti olemassa?
Kommentit (13)
Raamatun mukaan Jeesus kertoi vertauksen, ts. keksityn kertomuksen, jolla hän pyrki selventämään jotain asiaa. Raamattu ei siis väitä, että laupias samarialainen olisi ollut oikeasti olemassa.
Ei. Kyse on vertauskuvallisesta tarinasta.
Joo oli, ihan niin kuin Punahilkka, Saapasjalkakissa, Lumikki, Tuhkimo ja Kasper, kiltti kummitus.
Ehkei satukirjoja kannata ottaa tosissaan...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:25"]
Joo oli, ihan niin kuin Punahilkka, Saapasjalkakissa, Lumikki, Tuhkimo ja Kasper, kiltti kummitus.
Ehkei satukirjoja kannata ottaa tosissaan...
[/quote]
onhan jeesuskin historiallinen henkilö
Jeesus on yhtä historiallinen henkilö kuin Lentävä spagettimonsteri.
Kaikki mitä raamatussa kerrotaan on totta.
Monikin tarina voi tuntua uskomattomalle esim. kun Jeesus käveli vetten päällä.
Minä olen oikeasti nähnyt enkelin ja se oli
todella ihana näky.
Ymmärsin sen jälkeen ettei minun tarvitse
pelätä mitään
Jumalan voima on suurempi kuin paholaisen eli Jumalan vastustajan. Tätä paholaista kutsutaan myös sielunviholliseksi.
Paholainen yrittää monin eri keinoin oikeassa uskossa olevia itselleen siis se haluaa porukka tuliseen järveen minne se itse joutuu viimeisenä päivänä.
Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden valita Siunaus tai kirous.
Kannattaa valita Siunaus. Se on täällä elämässä mukana ja sitten kun kuolee niin pääsee taivaan kotiin.
Tämän Siunauksen saa ainoastaan uskomalla synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Näin pääsee Jumalan lapseksi ja sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kannattaa tejdä parannus kun on vielä mahdollisuus. Sitten kun Jeesus saapuu enkeleiden kans hakemaan uskovaisia taivaaseen ei ole enää mahdollista tehdä parannusta.
Siksi kannattaa olla ahkera ja tehdä parannus heti. Kukaan meistä ihmisistä ei tiedä milloin ovet katua vasten suljetaan.
Sen tietää vain Jumala.
Rauhanyhdistyksen seuroja on kuultavana myös netissä.
Onks ne Jeesuksen enkelit vähän samanlaisii kun Charlien?
Jos oli, niin hän on suomalaisten eniten vihaama henkilö koko Raamatussa. Meillähän armottomuus heikkoja kohtaan on hyve. Sitä saa mitä tilaa. Hoitaakon itsensä, kun on itsensä tuollaiseen tilaan saattanut. Uskaltaisinko sitä potkaista, kun en muita uskalla?
Mitä väliä? Se on kuitenkin tarina jossa on syvä ajatus ja jota perusmammankin kannattaa hetki miettiä, uskoi Jeesukseen ja Raamatun todellisuuteen sitten tai ei.
Nimi ainakin on olemassa edelleen.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:48"]
Kaikki mitä raamatussa kerrotaan on totta.
Monikin tarina voi tuntua uskomattomalle esim. kun Jeesus käveli vetten päällä.
Minä olen oikeasti nähnyt enkelin ja se oli
todella ihana näky.
Ymmärsin sen jälkeen ettei minun tarvitse
pelätä mitään
Jumalan voima on suurempi kuin paholaisen eli Jumalan vastustajan. Tätä paholaista kutsutaan myös sielunviholliseksi.
Paholainen yrittää monin eri keinoin oikeassa uskossa olevia itselleen siis se haluaa porukka tuliseen järveen minne se itse joutuu viimeisenä päivänä.
Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden valita Siunaus tai kirous.
Kannattaa valita Siunaus. Se on täällä elämässä mukana ja sitten kun kuolee niin pääsee taivaan kotiin.
Tämän Siunauksen saa ainoastaan uskomalla synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Näin pääsee Jumalan lapseksi ja sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kannattaa tejdä parannus kun on vielä mahdollisuus. Sitten kun Jeesus saapuu enkeleiden kans hakemaan uskovaisia taivaaseen ei ole enää mahdollista tehdä parannusta.
Siksi kannattaa olla ahkera ja tehdä parannus heti. Kukaan meistä ihmisistä ei tiedä milloin ovet katua vasten suljetaan.
Sen tietää vain Jumala.
Rauhanyhdistyksen seuroja on kuultavana myös netissä.
[/quote]
Enkelit osaa olla välillä huisin hauskojakin. Osa tekee kuperkeikkoja ja ilakoi lasten kanssa puistoissa esim. Lapset näkevät enkelit ja ovat usein ihan tillin tallin tallukkaa.
Toisinaan enkelit tekevät kujeitaan ja saattavat lennättää sanomalehtiä autoilijoiden ikkunoille.
Minäkin luulin kerran tavanneeni enkelin mutta kun oltiin menty naimisiin niin se olikin yksi piru.
Ei kai sitä kukaan tiedä. Joko oli, tai sitten se on pelkkä tarina. Jeesushan kertoi tarinan samarialaisesta vain esimerkkinä, eikä maininnut onko se tarina totta.