Oletko liian mustasukkainen?
Mustasukkaisuus tuntuu pienissä määrin suloiselta ja hellyttävältä. Liiallisuuksiin mennessään se on monen riidan alku ja suhteen loppu. Missä menee raja ja mitä tehdä, kun kiehumispiste on liian matala?
Oireet:
* Vahtimisesta ja vakoilusta on tullut elämäsi pääsisältö. Jos et tiedä, missä kultasi lymyilee, ajattelet ensimmäisenä pahinta. Hän on tietenkin jonkun toisen kanssa kuhertelemassa.
* Sinulle vieraitten tyttöjen moikkaaminen tai vilkuilu on ehdottomasti kielletty. He ovat mielestäsi kaikki kumppanisi salaisia ihastuksia eli vihollisia.
* Entisiin tyttöystäviin on katkaistava välit eikä heidän nimiään saa lausua ääneen. Kundisi kännykästä on poistettava kaikkien mahdollisten uhkaajien numerot. Mitä niillä muka tekee?
* Et päästä poikaystävääsi yksin mihinkään. Haluat olla hänen elämäänsä keskipiste ja aina mukana kaikessa ja kaikkialla. Kaikki riitanne syntyvät turhista epäilyistä.
* Juhlapäivinä et halua lähteä isolla porukalla hippaamaan, koska joukossa on aina mielestäsi vapaita vamppaajia. Olet mielelläsi porukan ainoa tyttö.
* Poikakaverisi ei saa tutustua liian hyvin edes parhaimpiin ystäviisi. Utelet aina päivän tapahtumat minuutilleen. Jos poikaystäväsi ei muista kaikkea tekemäänsä, asiassa on oltava jotain hämärää.
* Olet mustis jopa tv-sarjojen kaunottarista, jotka ovat kundisi mielestä näpsäkän näköisiä. Itse saat kyllä kuolata ruudun vaikka kuinka märäksi.
Mustasukkaisuus saa pääsi sekoamaan, etkä pysty hillitsemään itseäsi. * Ajatuksesi ja puheesi sinkoilevat aivan muihin ulottuvuuksiin, eikä kenenkään järkeily auta lepyttelemään mustaa mieltäsi.
Hoito:
* Ajattele järkevästi. Älä anna mustasukkaisille ajatuksillesi valtaa. Tilanne kiehuu helposti yli, kun tunteet käyvät ylikierroksilla.
* Selvitä mitä on tapahtumassa. Kumppanisi pieni jutustelu vieraan tyypin kanssa ei ole pahasta. Kotiläksyistä keskustelu kuulostaa mustasukkaisen mielestä helposti viehkeältä lepertelyltä.
* Tarkista faktat ennen kuin ryntäät syyttelemään ketään. Voi olla, että kaikki tapahtuu vain omassa päässäsi.
* Mieti tunteitasi. Oletko turhaan mustasukkainen vai antaako poikaystäväsi siihen aihetta? Etkö luota häneen?
Kommentit (12)
Olen sairaan mustasukkainen. En voi käsittää, miten mieheni jaksaa olla kanssani. Olen kaiken lisäksi myös ruma.
En ole lainkaan mustasukkainen. Jos puoliso haluaa pois suhteesta, saa vapaasti lähteä. En halua, että kukaan on kanssani pakosta tai velvollisuudentunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaan mustasukkainen. En voi käsittää, miten mieheni jaksaa olla kanssani. Olen kaiken lisäksi myös ruma.
Jopa olet hyvä kokki
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan mustasukkainen. Jos puoliso haluaa pois suhteesta, saa vapaasti lähteä. En halua, että kukaan on kanssani pakosta tai velvollisuudentunnosta.
Ei kuulosta terveeltä suhteelta tuokaan
Olen vähän mustasukkainen. Aikaisemmin olin enemmänkin. Nyt ajattelen etten voi omistaa toista enkä kieltää asioita. Miesystäväni viettää välillä aikaa exänsä kanssa. Kyllä asia kirpaisee, mutta minkä voin jos hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saat mistä luovut. Mitä tiukemmin vahdit sitä todennäköisemmin suhde kaatuu. Tervepäinen ihminen ei kestä ihan loputtomiin jatkuvaa epäilyä ja kyräilyä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saat mistä luovut. Mitä tiukemmin vahdit sitä todennäköisemmin suhde kaatuu. Tervepäinen ihminen ei kestä ihan loputtomiin jatkuvaa epäilyä ja kyräilyä.
-ohis
Nyt heitit lähinnä ääripäät peliin väliin mahtuu paljon muutakin
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä pulloon. Olen varma, että mielikuvitustyttöystäväni on pettänyt minua jo pidemmän aikaa, mutta en ole yhtään mustasukkainen. Olisihan se tietenkin mukavaa jos hän olisi kyennyt olemaan samalla tasolla "moraalisesti" kanssani, en kuitenkaan sellaiseen ihan oikeasti voinut uskoa ja luottaa, koska vanha sanonta pitää näinäkin päivinä hyvin paikkansa: Ennen pidät kurissa kapallisen kirppuja kuin k***asen akan. Tavallaan saan saan siitä hieman jopa ylemmyydentuntoisia fiboja kun olin oikeassa, toisaalta sitä luonnollisesti pettyy , mutta minkä hän luonnolleen taitaa sama kaiku on askelten ollut jo paratiisista karkoituksesta asti kun adam sai eveltä omenan kun tuo himoitsi isoa mustaa käärmettä ja sen tuhmaa lipovaa kieltä, eikä voinut kaikkia alhaisia naisen halujaan paratiisissa täyttää. Varmasti nainenkin kärsii tavallaan siitä kun on tuollainen kuin on, antakaamme heille heidän perisyntinsä anteeksi. Ramen.
Oikeastaan olen jo luopunut hänestä tuon takia, mutta kun on inhimillinen empaattinen luonne niin olen ohjannut häntä tekemään itse oikein hänen parastaan ajatellen loppuun asti. Täytyy muistaa yrittää kunnioittaa hyviäkin aikoja hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän mustasukkainen. Aikaisemmin olin enemmänkin. Nyt ajattelen etten voi omistaa toista enkä kieltää asioita. Miesystäväni viettää välillä aikaa exänsä kanssa. Kyllä asia kirpaisee, mutta minkä voin jos hän haluaa.
Hyi. Itse en hyväksyisi tuollaista vaan mies saisi lähteä. :/
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä pulloon. Olen varma, että mielikuvitustyttöystäväni on pettänyt minua jo pidemmän aikaa, mutta en ole yhtään mustasukkainen. Olisihan se tietenkin mukavaa jos hän olisi kyennyt olemaan samalla tasolla "moraalisesti" kanssani, en kuitenkaan sellaiseen ihan oikeasti voinut uskoa ja luottaa, koska vanha sanonta pitää näinäkin päivinä hyvin paikkansa: Ennen pidät kurissa kapallisen kirppuja kuin k***asen akan. Tavallaan saan saan siitä hieman jopa ylemmyydentuntoisia fiboja kun olin oikeassa, toisaalta sitä luonnollisesti pettyy , mutta minkä hän luonnolleen taitaa sama kaiku on askelten ollut jo paratiisista karkoituksesta asti kun adam sai eveltä omenan kun tuo himoitsi isoa mustaa käärmettä ja sen tuhmaa lipovaa kieltä, eikä voinut kaikkia alhaisia naisen halujaan paratiisissa täyttää. Varmasti nainenkin kärsii tavallaan siitä kun on tuollainen kuin on, antakaamme heille heidän perisyntinsä anteeksi. Ramen.
Välinpitämättömyys tappaa talossa ja puutarhassa aivan yhtä tehokkaasti kuin mustasukkaisuuskin.
Ystävällisin terveisin ja mukavaa jatkoa.