Voiko 13,5 vuotias tyttö kasvaa paljon vielä?
Tyttö on nyt 158,5cm. Itse olen 165cm ja mies 174cm. Isosiskonsa oli jo hänen ikäisenään 171cm ja nyt lopullinen pituus jäänyt 172-173cm
Kommentit (13)
Mun tytöllä alkoi kuukautiset 13-vuotiaana, oli silloin 160 cm. Täytti toukokuussa 16v ja viime terkkarin tarkastuksessa oli 164 cm. En tiedä kasvaako tosta enää, mä olen kutakuinkin saman pituinen.
Kuukautisten alkamisenkin jälkeen kasvoin itse tuosta n. 7cm (taisin olla seiskalla 168cm, nyt 175cm). Hyvin voi vielä spurtata jonkun verran.
Mä kasvoin kuukautisten alkamisen jälkeen vielä n. 10 cm.
Eli on hyvinkin yksilöllistä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:12"]
Tyttö on aika tukevassa kunnossa
[/quote]
Mistäköhän tämän päättelit, kun kerrottiin pelkkä pituus?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:15"]
[/quote]
Mistäköhän tämän päättelit, kun kerrottiin pelkkä pituus?
[/quote]
olen ap unohdin laittaa. Tyttö on vuoden sisällä kasvanut 4cm
Tyttö kuulemma kasvaa kuukautisten alkamisen jälkeen yleensä vielä noin kaksi vuotta, harvoin enemmän kuin kahdeksan senttiä. Näin terkkari sanoi, ja ainakin omalla ja tuttujen kohdalla on pitänyt melko hyvin paikkansa. Toki poikkeuksiakin varmasti löytyy.
[/quote]tee kotiruokaa ja hampparit ja ranskalaiset huitsin nevadaan sun muut napostelut.
Itse lopetin pituuskasvun jo 12-vuotiaana, mutta pituutta olikin silloin jo 172 senttiä... Tosi yksilöllistä siis.
tuskin ainakaan venähtää enää sun ylitte.
Tyttäresi ikäisenä olin 158,6 cm pätkä. Nyt päälle parikymppisenä 158,8. Heh. :)
Voi, ympärysmittaa huomattavankin paljon.