Onko kukaan flegmaatikko saanut muutettua temperamenttiaan?
Oletko aina väsynyt hidas ja saamaton... Tää on kai flegmaatikon persoonallisuustyyppi.. onko kukaan hidas aina väsynyt saanut muutettua luonnettaan virkeämmäksi ja toimeliaammaksi? Miksi toiset ovat niin reippaita ja toiset kokoajan kuolemanväsyneitä?.. ei ole reilua tämäkään...
Kommentit (6)
Temperamenttia ei voi muuttaa, mutta voisiko saamattomuus johtua jostain muusta? Kävisin mittauttamassa ainakin ferritiini ja d-vitamiinitasot, kilpirauhasen toimintakin olisi hyvä selvittää.
Oma poika on aina ollut vähän flegmaattinen. 10-vuotiaana pituuskasvun lisääntyessä väsymys lisääntyi niin, että lääkäri epäili jo syöpää ja minä diabetesta. Oikea syy löytyi raudan puutteesta.
Nukutko hyvin, syötkö terveellisesti, ulkoiletko tai teetkö muutakin kuin istut passiivisena ruudun ääressä? Onko sinulla joku lääkitys, joka väsyttää? Näistäkin perusasioista voi lähteä liikkeelle, jos asia itseäsi harmittaa.
Aina kun yrittä aloittaa uusiksi ja ryhdistäytyä jossain vaiheessa iskee sen verran paha masis ja ahdistus että ei muutoksesta vaan tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Syntymälahjana saatu masennus.
Vierailija kirjoitti:
Temperamenttia ei voi muuttaa, mutta voisiko saamattomuus johtua jostain muusta? Kävisin mittauttamassa ainakin ferritiini ja d-vitamiinitasot, kilpirauhasen toimintakin olisi hyvä selvittää.
Oma poika on aina ollut vähän flegmaattinen. 10-vuotiaana pituuskasvun lisääntyessä väsymys lisääntyi niin, että lääkäri epäili jo syöpää ja minä diabetesta. Oikea syy löytyi raudan puutteesta.
Nukutko hyvin, syötkö terveellisesti, ulkoiletko tai teetkö muutakin kuin istut passiivisena ruudun ääressä? Onko sinulla joku lääkitys, joka väsyttää? Näistäkin perusasioista voi lähteä liikkeelle, jos asia itseäsi harmittaa.
Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen ja lisäksi perheenäiti. Mutta minusta syy-yhteys menee vähän toisin päin, energiset ihmiset lähtevät helpommin liikkeelle eivätkä aina edes pysty olemaan paikoillaan vaikka haluaisivat, heillä tämä taistelu menee ihan toisinpäin. Tottakai väsynyt ihminen jää helpommin jonnekin ruudun äärelle, mutta väsymys ei johdu siitä vaan ruudun äärellä olo johtuu väsymyksestä. Se ei mikään minun pääharrastukseni ole silti. Oma hyvä juttunsa on, jos on sovittuja menoja kuten perhekerho nyt vauvan kanssa, mutta ongelma korostuu nyt kun ne on kaikki peruttu... toki ulkona käydään ja aktiviteetteja harrastetaan ettei äitikin hulluksi tulisi, mutta se ei poista sitä että saan hyvin paljon vähemmän aikaiseksi kuin moni muu ihminen.
Energian määrä on ihmisissä erilainen. Itse olen flegu, ja taon silloin, kun rauta on kuuma. Eli kun se energiapiikki tulee ja inspiraatio iskee, niin sitten teen ennätysvauhtia asioita halkipoikkipinoon. Olen intervallityöntekijä siis.