Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ihmeessä saatte silmämeikin kestämään?

Vierailija
03.06.2014 |

Mulla aina parin tunnin jälkeen ripsarit/meikkikynä levinneet silmien alle? Olen kokeillut vaikka mitä merkkejä, luomille pohjustusvoidetta...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjustusvoiteella kestää sen minkä kestää, eli noin 7-10 h, helteellä vähemmän. Riippuu pitkälti luomien rasvaisuudesta.

Vierailija
2/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä merkeistä se on kiinni lopulta varsinkin ripsarin ja meikkikynän suhteen. Ja riippuu siitä onko ongelma ihon rasva vai kosteus, että mikä toimii ja mikä ei. Esim. vedenkestävät tuotteet usein sulavat rasvaisella iholla erityisen pahasti.

Itselläni paras kombo, ja minulla on erittäin rasvaiset luomet ja silmänympärysiho, ja joskus vuotavat silmät:

- Rajaus: Estee Lauder geelirajaus (Yksikään kynämuotoinen ei ole koskaan pysynyt minulla)

- Ripsiväri: Yli 38-asteisella vedellä lähtevät, esim. Sensain tai L'Oreal Beauty Tubes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, siksi ei käytä silmämeikkejä ollenkaan. Ripsissä käytän vedenkestävää ripsaria joskus hyvin harvoin.

Vierailija
4/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3 lisää että pohjustusvoiteet auttavat lähinnä luomivärin kestoon, rajauksen ja ripsarin kestoon ei ollenkaan. Itse asiassa varsinkin rajauksen kesto, jos on hvyä rajaustuote, vähenee, jos sen alle laittaa pohjustusainetta.

Vierailija
5/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäluomelle pohjustukseksi meikkivoide, sitten peitevoide (Make Up Storen Cover All Mix) ja irtopuuteri. Sen päälle puuterimainen luomiväri ja rajaus tummalla luomivärillä, ripsiin vedenkestävä ripsari (esim. Rimmelin Extra Super Lash Waterproof on hyvä halpismerkeistä). Käytän aina vedenkestävää ripsaria myös siitä syystä, että se ei nopean kuivuvuutensa ansiosta suorista ripsiä taivutuksen jälkeen, vaan kaarevuus pysyy koko päivän.

Vierailija
6/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää kun on kaikki meikit vedenkestäviä ja hyvin pohjustaa.

Vierailija
7/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:53"]Nro 3 lisää että pohjustusvoiteet auttavat lähinnä luomivärin kestoon, rajauksen ja ripsarin kestoon ei ollenkaan. Itse asiassa varsinkin rajauksen kesto, jos on hvyä rajaustuote, vähenee, jos sen alle laittaa pohjustusainetta.

[/quote]

Aivan, tämän unohdin mainita, kun tosiaan itselläni on ongelmana ainoastaan tuo luomivärin pysyminen siistinä

2

Vierailija
8/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkailla meikeillä. Ei siis mitää helkutin Lumenea tai Rimmeliä.

Vierailija
9/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomelle myös meikkivoidetta ja puuteria ennen pohjustusvoidetta. Odota että voide kuivuu. Käytä pigmenttisiä ja kestäviä luomivärejä, eli yleensä vähän kalliimpia merkkejä. Ei ole suuri vaiva kuitenkaan vaikka baari-iltaan ottaa pieni paletti mukaan ja lisätä väriä illan mittaan, jos mikään muu ei toimi.

Vierailija
10/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isadora <3

Vierailija
11/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:04"]

Laadukkailla meikeillä. Ei siis mitää helkutin Lumenea tai Rimmeliä.

[/quote]

No mä käytän ripsiväreissä vaihtelevasti esim. Dioria, Lancomea, Rimmeliä ja Maybellinea ja täytyy sanoa, etten noiden laadussa juurikaan eroa huomaa. Kauniit ripset saan kaikilla. Vedenkestävä pitää vaan olla.

-6

Vierailija
12/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide pohjalle. Antaa imeytyä kunnolla, jonka jälkeen puuterointi. Päälle huolellinen meikkaus häivyttäen eikä paksusti. Kestää hyvin, vaikka Rimmelit. :)

Vierailija
13/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväritkin voivat toimia eri tavoilla riippuen vaikkapa ihon omasta talinerityksestä. Minulle käy aina niin, että vedenkestävä ripsiväri varisee ja sotkeutuu sekoittuessaan meikkivoiteen ja ihon oman rasvan kanssa. Ongelman ratkaisi tavallinen ripsiväri, tykkään ihan perus Lorealista. Myös silmänympäryksen huolellinen puuterointi auttaa, levitä puuteri vasta, kun kosteusvoiteet, meikkivoiteet yms. ovat imeytyneet kunnolla.

Vierailija
14/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:12"]

Ripsiväritkin voivat toimia eri tavoilla riippuen vaikkapa ihon omasta talinerityksestä. Minulle käy aina niin, että vedenkestävä ripsiväri varisee ja sotkeutuu sekoittuessaan meikkivoiteen ja ihon oman rasvan kanssa. Ongelman ratkaisi tavallinen ripsiväri, tykkään ihan perus Lorealista. Myös silmänympäryksen huolellinen puuterointi auttaa, levitä puuteri vasta, kun kosteusvoiteet, meikkivoiteet yms. ovat imeytyneet kunnolla.

[/quote]

Sama mulla, vedenkestävät ei toimi yhtään, sulavat ihon rasvaan. Tavalliset pysyyy paremmin ja parhaiten ne ihoa lämpimämmällä vedellä poistettavat.

Rasvaisella iholla myös nuo vinkit laittaa meikkivoidetta luomille on ihan toimimattomia. Sulaa vaan nopeasti mönjäksi niin meikkivoide kuin sen päällä olevat luomivärit. Minä laitan luomille pelkkää puuteria ja siihen päälle luomivärin.

Vierailija
15/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään asiantuntija, mutta luulen että isolta osin on kyse silmän ja ripsien ominaisuuksista. Minulla on kasvoissa rasvainen iho luomilla kuivempi ja silmämeikit pysyvät kuin liima eikä esim. ripsari ei ole koskaan varissut (ellei ole ollut jo liian kuivahtanut pullossa). Sen sijaan tummia silmänalusia peitellessä käytän pohjustusvoidetta (Smashbox Photo Finish Primer ja samaa käytän muuallakin kasvoilla, ilman sitä meikit katoavat hetkessä) ja se on hyvä.

Vierailija
16/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas iho. Oikeat tuotteet oikeille paikoille. Ja jos laittaa liikaa pohjustuvoidetta niin valuminen ja leviäminen taattu.

Itsellä Sensain pohjustuvoide luomille. Loistava tuote.

Matta luomivärit.

Tuuheuttaa ja pidentävään ripiväriä. Lorealin  False Lash wings. Ei vedenkestävä.

Alle puuteria pitoon ripsille. Kerros ripsiväriö, kuivuminen, topsilla talkkia ripsille ja uusi kerros ripsaria.

Kaiken a ja on on kuitenkin se ihon hoitaminen, puhdistus ja oikeat rasvat oikeisiin paikkoihin ja siihen omaan ihoon soveltuvat tuotteet.

Vierailija
17/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomivärit saa kestämään kunnollisella pohjustusaineella. Itse käytän kulttimaineessa olevaa Urban decayn primer potionia. Ihan parasta ainetta, tilaan nettikaupoista (esim. beautybay). Myös kosmetologilla myytävällä Sothys-merkillä on hyvä pohjustaja.

Ripsivärinä mulla on Sensai 38. Vedenkestävät ripsivärit mulla ei toimi ollenkaan, koska luomet sen verran rasvoittuvat.

Meikkikynätkin pysyy paremmin pohjustajan päällä. Lumenen uusi eyeliner on tosi hyvä.

Vierailija
18/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:58"]

Meikkikynätkin pysyy paremmin pohjustajan päällä. Lumenen uusi eyeliner on tosi hyvä.

[/quote]

Minä heitin juuri semmoisen Lumenen uuden kynän taas roskikseen, kun ei kestänyt kuin tunnin verran niin alkoi rajaus valua silmän ulkonurkan juonteisiin, vaikka olin puuteroinutkin päältä. Mulla ei ole muutenkaan yksikään Lumenen rajauskynä pysynyt oikein yhtään.

Vierailija
19/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:58"]

[/quote]

Minä heitin juuri semmoisen Lumenen uuden kynän taas roskikseen, kun ei kestänyt kuin tunnin verran niin alkoi rajaus valua silmän ulkonurkan juonteisiin, vaikka olin puuteroinutkin päältä. Mulla ei ole muutenkaan yksikään Lumenen rajauskynä pysynyt oikein yhtään.

[/quote]

Näin sitä ollaan erilaisia. Mulla kuivuuteen taipuva iho ja Lumenen rajauskynä ei meinaa lähteä edes meikinpoistoaineilla.

Vierailija
20/21 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too Facedin silmämeikinpohjustaja on ehdoton! Pitää luomivärit siistinä koko päivän. Lisäksi käytän vedenkestävää ripsiväriä ja eyelineriä.