Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät! Millainen teidän päivä on?

Vierailija
03.06.2014 |

Kertokaa tarkkaan päivärytmistänne, mitä teette, minne menette jne. Kerro myös miksi olet työtön, mikä on syy siihen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia perhe-elämää, olen lasten kanssa, teen kotitöitä ja harrastan jotain pientä, kaikkea ei ehdi tai jaksa tehdä mitä haluaisi. 

Miksi olen työtön? Varmaankin siksi että töitä ei riitä kaikille, ja avoimet työpaikat täytetään yleensä sellaisilla henkilöillä jotka ovat vaihtamassa työpaikkaa, he ovat halutumpia työntekijöitä kuin 3 vuotta kaksosten kanssa kotona ollut ja sen jälkeen pari vuotta työttömänä ollut ihminen.

Tässä kaupungissa on yli 2000 työtöntä + kotiäidit ja opiskelijat jotka hakevat samoja töitä, ja avoimia työpaikkoja on yleensä 50-100 jos lasketaan kaikki puhelinmyyntipaikatkin.

Vierailija
2/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä herään kello 10-11 mutta tänään poikkeuksellisen aikaisin sillä oli vessahätä (liikaa cocista illalla) ja ajattelin että tulen nyt aamulla aaveelle ja nukun sitten päikkärit kun alkaa väsyttää. Juon tässä kahvia. Aamulla herättyäni tulen ekana aaveelle ja juon kahvia. Otan myös pari palaa suklaata. Telkkari on päällä tuossa taustameluna. Sitten jossain vaiheessa syön aamupalaa, käyn ehkä suihkussa. Käyn kaupassa jos tarvii jotain tai jos tekee jotain mieli. Sitten olen taas lisää aaveellä. Kerran viikossa käyn salilla ja aina välillä uimahallissa. Kotona valmistaudun niihin nyppimällä karvoja kaikkialta tai vahaamalla, miten nyt jaksaa. Luen aaveetä taas ja kirjoittelen ja jossain vaiheessa tulee  nälkä ja laitan jotain ruokaa, yleensä lämmitän uunissa pitsaa tai maksalaatikkoa tms helppoa. Juon paljon cocista päivässä. Karkkiakin menee aika runsaasti samoin suklaata.

Kun kaverit alkaa tulla töistä tapaillaan heidän kanssa joko ulkona tai heillä tai meillä. Käydään leffassa tai ulkona syömässä. Siinä menee ilta. Sitten joskus kello 22 maissa kotiudun, olen taas aaveellä ja syön jotain hyvää ja sitten jossain vaiheessa kun nukuttaa menen nukkumaan.

Olen työtön koska ei ole mitään ammattia eikä mistään työstä mitä voisin tehdä saa niin paljon rahaa kuin mitä nyt työttömänä saa. Eli se on kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni ensimmäistä kertaa työtön nyt 50+ iässä ja nautin täysillä! Ihmettelen vaan miten olen ehtinyt hoitamaan työn, lapset, kodin, ruuat yms töissäollessani? Toki mies auttaa kaikessa mutta silti??

Herään klo 7 ja teen aamupalan itselleni ja miehelle, nyt kesällä kuopus nukkuu pidempään joten saamme olla kaksin. Sitten hoidan perheen "paperiasioita" eli pankkiasioita, laskuja, lekurikäyntejä yms. Suunnittelen myös sivutoimisesti matkoja ryhmille joten niiden parissa menee useampi tunti päivässä. Välillä laitan tiskit, petaan, hoidan pyykkejä tai olen pari tuntia puutarhassa. Leivon usein mihin ennen ei ollut juurikaan aikaa ja teen ruuat nyt päiväsaikaan kaikessa rauhassa enkä iltaisin kuten ennen.

Illalla sitten miehen kanssa touhutaan jotain talon hommia, tällähetkellä terassin päivitys menossa:)

Niin kiire on ettei edes lehtiä tai kirjoja ehdi lukemaan!

Vierailija
4/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt-neuvotteluissa tuotannollistaloudellisten syiden takia tuli lähtö duunarihommista reilu vuosi sitten. Irtisanomisten keskellä vaimo sairastui vakavasti, eikä ole enää kykenevä asumaan kanssamme. Meni muutama ensimmäinen kuukausi selvitessä ja itseä keräillessä. Siis ne tärkeimmät kuukaudet jolloin olisi pitänyt uutta työpaikkaa saalistaa. Ilman koulutusta ja ansiosidonnaisen ollessa ok. On vaikeaa löytää duunia, josta saisi saman kuin mitä käteen jää ansiosidonnaisella. Kyllähän tämä tilanne syö kun ikää on 34 ja työmotivaatiota on aina ollut ja tulee aina olemaan vaikka muille jakaa...

Arkena heräilen kasilta, herätän lapset aamutoimiin ja vien toisen päiväkotiin toisen lähtiessä kouluun. Päiväkotiin viemisen jälkeen pyörähdän kirjastossa lukemassa päivän lehdet, katselemassa työpaikkailmoituksia ja sopivien osuessa kohdalle haeskelen niitä.  Tässä vierähtää lounaalle, jonka jälkeen lähden kuntosalille, lenkille tai kaupungille lapsen puheterapiaan, toimintaterapiaan, kelaan, etc. Jos nuorempi lapsi ei päiväkodissa niin kolmen-puol neljän aikoihin haen pojan pvk:sta ja mennään kotiin tekemään ruokaa, siivoamaan, pyykkaamaan etc. Mitä nyt noita perus kotihommia onkaan.  Kundien kanssa puuhastellaan joko sisällä tai jos mitenkään säät sallivat niin menemme ulos reippailemaan joko kävelylenkille, fillaroimaan, leikkipuistoon...

Pojat ovat joka toinen viikonloppu äidilläni yön tai joskus kaksi, jolloin pääsen halutessani kavereiden kanssa yöhön, saunomaan, kalaan tai häsläämään jotain muuta mukavaa frendien kanssa. 

Vierailija
5/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 5.30-6.30 juon kahvin ja katselen iltalehteä koneelta. Tämän jälkeen herätän lapset ja laitan heille aamupalat+vaatteet valmiiksi. Aamu menee heitä muistuttaessa,peskää hampaat,pukekaa päälle,kone kiinni,pitää lähteä kouluu jne. Lapsten lähdettyä menen suihkuun ja keitän lisää kahvia+syön aamupalan. Meikkaan ja lähden käymään kaupassa jos tarve. Jos ei tarvitse niin siivoan,pesen pyykkiä ja laitan ruuan. 3-4 kertaa viikossa minulla on fysioterapia,joten tähän kuluu päivästä myös aikaa n.3tuntia yhteensä matka+käyntiaika. Iltapäivällä syön ja menen ehkä 30min levolle. Tämän jälkeen soitan lapset kotiin iltapäiväkerhosta(klo.15.00). Loppupäivä menee lasten kanssa touhottaessa(tarkistan läksyt,tarjoilen ruuan,katsomme telkkaa ja välillä kyläilemme). Nyt lapset kesälomalla niin en osaa vielä päivärytmiämme sanoa (ensimmäinen kesä työttömänä).

Syy työttömyyteen on sairauteni jota ei ole vielä saatu "hallintaan"

Vierailija
6/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan siitä, mikä on syynä työttömyyteen.

Tämä yleinen tilanne, eli yhteiskunta tärvää rahaa valtavasti koulutukseen, mutta sitten meille maistereille ei kuitenkaan ole tarjolla töitä.

Henkilökohtaisesti en jäänyt edelliseen työhön vaan olen iloinen siitä, että oli määräaikainen on työpaikan ilmapiiri. Se oli niin mahdoton, että asiaa selvitettiin työsuojelun, ulkopuolisen konsultin, työterveyshuollon ja ammattiliiton avulla, turhaan. Siellä se pomo huseeraa edelleen, ja on saanut savustettua omia perheenjäseniään lukuunottamatta kymmeniä työntekijöitä pois.

Tavallisesti vietän päivänä maalla, meillä on eläimiä ja päivät kuluvat mukavasti. On tavallisia kotitöitä, teen paljon käsitöitä ja luen, usein myös opiskelen jotain.

Joka aamu herään samaan aikaan eli noin kuudelta kuin työhön lähtevät. Se pitää jonkunlaista rytmiä päivässä.

Pari-kolme tuntia menee aamusta aamukahvin ja tietokoneen ääressä, sitten eläintenhoitoa, pihatöitä ym. , iltapäivällä ruuanlaittoa töistä tuleville ja muita kotitöitä. Tähän aikaan vuodesta on kasvimaallakin puuhaa, tänään taidan istuttaa perunoita.

Vierailija
7/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä rytmi on "epäsäännöllisempi", mutta talven mittaan meni keskimäärin näin:

Herääminen 5.30. Sämpylätaikina nousemaan ja itse lenkille.

Kotiin noin klo 7, sämpylät uuniin ja itse suihkuun.

Pukeutuminen, lasten herättäminen, petivaatteet ulos tuulettumaan, aamiainen yms. normaaleja arkirutiineja.

7.45 - 8.45 riippuen koulun alkamisajasta lähtevät mies ja lapset. (Mies vie ja hänellä itsellään on joustava työaika).

Itse touhuan kotitöitä; imurointia, silitystä, perussiivousta yms noin 11 asti ja sitten  lähden läheiselle vanhainkodille vapaaehtoistöihin.

Siellä olen noin kahteen.  Sitten tunti uimahallilla. Osan talvea auttelin iltapäivisin paria apua tarvitsevaa naapuria - lähinnä kotitöitä vanhukselle ja syöpäpoitilaan ison koiran lenkittämistä. Osan talvea lueskelin alani ammattikirjallisuutta, vaikka teidänkin etten enää tule työllistymään vaan todennäköisempää on sairaseläkkeelle pääseminen.

Mies ja lapset palaavat 16 - 17 päivästä riippuen. Syömme yhdessä päivällisen, muksut tekevät läksyt (joita noin pienillä on vielä kovin vähän)  ja sen jälkeen eri päivinä eri aktiviteetteja: Esim. kahtena päivänä viikossa minä käyn samassa rakennuksessa olevalla kuntosalilla sen aikaa, kun mies ja lapset ovat omissa Tae Kwon Do - treeneissään.

Illalla lapset petiin, vähän kotitouhuja ja sitten goosailua miehen kanssa.

Televisiota tai lukemista, kunnes uni tulee - tavallisesti siinä kahdentoista maissa.

Vierailija
8/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin saman tyyppinen tarina kuin kutosella, akateemisuudesta huolimatta tai siitä johtuen löytyy vain pätkää, ja kun olen pienten lasten äiti, en ole kovin vahvoilla hakuprosesseissa. No, tällä hetkellä olen tyytyväinen, kun ei tarvitse viettää aikaa keskinäisen kilpailun ja kyräilyn ilmapiirissä. Olen myös alkanut pohtia eri vaihtoehtoja pidemmäksi aikaa kotiin jäämiseksi, mutta varsinainen kotirouvailu ei kyllä viehätä ajatuksena.

Virallisesti olen hoitovapaalla, johtuen siitä etten halua pattitilanteisiin joita työkkärin työmääräykset aiheuttaisi - en saa lapsille edes osapäiväistä hoitopaikkaa riittävän läheltä kotia, koska en ole töissä, mutta jos saisinkin töitä, ei niitä hoitopaikkoja lähialueilta löytyisi silloinkaan, eikä mulla ole mahdollisuutta kuljettaa lapsia toiselle puolelle kaupunkia hoitoon. Töitä haen aina silloin, kun oman alan paikkoja näkyy olevan vapaana, mutta siihenkin alkaa jo mennä maku. Tässä tuntee jo kuviot niin hyvin, että osaan etukäteen nimetä ketkä tullaan kutsumaan haastatteluun ja suurin piirtein tiedän jo etukäteen senkin, kuka valitaan.

No mutta se päivän kulku. Herään aamulla kun nuorin lapsi herää, 6-7 aikaan. Juon kahvia, alan laittaa aamupalaa, vanhin lapsista herää omatoimisesti, huolehtii itse aamutoimensa, lähtee kouluun kun on sen aika. Minä ja kaksi pienempää lasta teemme aamutoimet, ja lähdemme ulos 9-10 aikoihin: Kauppaan, puistoon tai pihatöihin. 12 aikaan palataan kotiin välipalalle ja päivälevolle, nuorin nukkuu. Kahtena päivänä viikossa vien keskimmäisen kerhoon puolilta päivin. Levon jälkeen syödään toinen välipala, koululainenkin on palannut kotiin ja hoitaa itsenäisesti läksyt yms. Riippuu säästä mitä sitten tehdään: Hyvällä säällä ollaan ulkona, huonolla säällä tehdään yhdessä kotihommia, pelaillaan, askarellaan tai leikitään muuten vaan, käydään kaupassa jos ei aamulla /eilen/tällä viikolla ole käyty. Kuuden aikoihin aloitetaan päivällisen syömisellä iltaan valmistautuminen, mies on tehnyt päivällisen yleensä (tai jos on iltavuorossa, lämmitän jotain valmiiksi tehtyä). Sitten lapsilla on leikkiaikaa, minä siivoilen keittiössä, kunnes 19-> alkaa pienimmän iltapuuhat, jotta saan hänet sänkyyn klo 20. Isommat hoitavat iltapuuhansa itse, heidät peittelen sänkyihin 20.30 mennessä. Sitten teen kotitöitä - lakaisen lattiat, lajittelen pyykkiä, täytän tiskikoneen ja pyykkikoneen, laitan seuraavan päivän aamupalatarpeet valmiiksi odottamaan. Joka ilta ei sentään tarvi kaikkea tehdä, joten 2-3 iltana lähden vielä salille klo 21 aikaan. Puoliltaöin menen nukkumaan itse.

Vierailija
9/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaamuina herätys 6.30 ja muksujen laittaminen koulutielle, samalla tyhjennän ja täytän tiskikoneen ja laitan pyykkikoneen päälle. Kun koululaiset lähteneet juon aamukahvin ja syön aamupalan, käyn aamupesulla, meikkaan, laitan hiukset. Aamupalan ja kahvin aikaan roikun av:lla. Jossain tämän periodin aikana herää pienin ja ruokin hänet. 9.30-10.30 välillä pienin päiväkotiin, itse salille/lenkille, salin jälkeen kauppaan ja kotona opiskelua/siivoamista kunnes koululaiset tulee kotiin. Siinä sitten koitan opiskella/siivota kunnes aika hakea pienin päiväkodista viiden aikaan ja usein silloin vielä käyn kaupassa.

Olen työtön koska jäin kotihoidontuelta virallisesti työttömäksi, käytännössä opiskelen. Opinnot laahaa ja meillä on aina sotkuista koska aika ei vaan riitä. Osa-aikatöitä kokeilin, mutta jäin opinnoissani jälkeen eikä taloudellinen hyöty ollut kummoinen joten nyt sitten keskityn siihen että saan opinnot suoritettua.

Vierailija
10/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo.7.30, vien lapset päiväkotiin ja kouluun ja sitten menen työpajalle, jossa olen 6h.Kun pääsen sieltä, käyn kaupassa ja tulen kotiin laittamaan ruokaa.Illalla pienimmät nukkumaan klo.9.00 isommat saa vähän valvoa.

Vierailija
11/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseltä hyvä esimerkki:

Heräilin itsekseni neljän aikoihin (normaalisti kyllä vasta paljon myöhemmin, mutta uni ei enää tullut tämän jälkeen), tein blogijuttuja aamulla, söin aamupalaa ja kävin suihkussa. Ysiltä soitin sossuun ja pyysin vähän neuvoja vuokraan liittyvässä asiassa, lähdin vanhalle työpaikalle kirjoittamaan uudestaan irtisanomisilmoituksen (olivat kadottaneet edellisen), kävin pankissa maksamassa vuokran ja sitten lähdin perimään kaverilta velkoja. Kotona olin kolmen aikaan ja neljältä aloin valmistamaan ruokaa, jota sitten syötiin poikaystävän kanssa ja katsottiin samalla tv:tä. 

Seiskalta alkoi väsyttämään ihan pirun paljon ja pakotin poikaystävän käymään kaupassa hakemassa meille herkkuja, jonka jälkeen katsottiin netistä vanhoja jaksoja viidakon tähtösiä. Nukkumaan mentiin joskus yhdentoista aikoihin.

Vierailija
12/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen samoihin aikoihin kuin mies, eli vähän ennen ysiä. Käyn nopealla aamulenkillä ja tulen kotiin suihkuun ja aamupalalle. Luen lehden huolella ja selailen blogeja ja aaveeta. Järkkäilen paikkoja ja pesen pyykkiä, jos sellaista tarvetta on. Kympin jälkeen nappaan läppärin kainalooni ja menen kirjastoon kirjoittamaan väikkäriä. Käyn lounaalla iltapäivällä ja jatkan vielä kirjoittamista viiteen tai kuuteen. Kirjastosta menen suoraan salille ja tulen kaupan kautta kotiin samoihin aikoihin kuin miehenikin.

Parina päivänä viikosta ohjaan yksityisasiakkaita PT:nä ja kerran viikossa teen hyväntekeväisyyttä nuorten tyttöjen parissa. Viikonloppuisin vietän mieheni kanssa vapaa-aikaa.

Kuten tarkkasilmäiset huomasivatkin, en edes hae töitä. Tavoitteeni on saada väitöskirja valmiiksi ansiosidonnaisen turvin. Sitten taas työnhaun kimppuun!

Vierailija
13/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen työtön, joka palasi hiljattain 7 vuoden ulkomaillaolon jälkeen. Puhun ja kirjoitan suomen lisäksi oikeasti sujuvasti kolmea kieltä (ovat olleet työkieliäni), mutta ulkomainen työkokemus ei hirveästi näytä vaakakupissa painavan.

Aamuisin herään seitsemän maissa, käyn lenkillä, menen suihkuun, syön aamupalaa. Aamupalan ohessa kuuntelen uutisia ruotsiksi ja saksaksi. Sen jälkeen selailen työpaikkoja/teen hakemuksia lounaaseen asti. Lounaan jälkeen lähden yleensä kaupungille tai muuta vastaavaa tai teen jotain kehittävää (kieltenopiskelua tms.). Iltapäivällä jumppaan, syön välipalaa, surffailen netissä tms. Sitten illallinen ja lisää surffailua. Tai ehkä jopa näen kavereita.

Vierailija
14/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:37"]Olen akateeminen työtön, joka palasi hiljattain 7 vuoden ulkomaillaolon jälkeen. Puhun ja kirjoitan suomen lisäksi oikeasti sujuvasti kolmea kieltä (ovat olleet työkieliäni), mutta ulkomainen työkokemus ei hirveästi näytä vaakakupissa painavan.

Aamuisin herään seitsemän maissa, käyn lenkillä, menen suihkuun, syön aamupalaa. Aamupalan ohessa kuuntelen uutisia ruotsiksi ja saksaksi. Sen jälkeen selailen työpaikkoja/teen hakemuksia lounaaseen asti. Lounaan jälkeen lähden yleensä kaupungille tai muuta vastaavaa tai teen jotain kehittävää (kieltenopiskelua tms.). Iltapäivällä jumppaan, syön välipalaa, surffailen netissä tms. Sitten illallinen ja lisää surffailua. Tai ehkä jopa näen kavereita.

[/quote]

Mikä ala?

Vierailija
15/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:37"]Olen akateeminen työtön, joka palasi hiljattain 7 vuoden ulkomaillaolon jälkeen. Puhun ja kirjoitan suomen lisäksi oikeasti sujuvasti kolmea kieltä (ovat olleet työkieliäni), mutta ulkomainen työkokemus ei hirveästi näytä vaakakupissa painavan.

[/quote]

Mikä ala?

[/quote]

Opintoina YTM, mm. viestintää. Työkokemus lähinnä kaupalliselta puolelta (projektinhallintaa jne.). Ongelmana tuntuu olevan sekin, että työkokemus on kaupallinen, koulutus ei. Luultavasti päädyn opiskelemaan.

Vierailija
16/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:44"]

[/quote]

Mikä ala?

[/quote]

Opintoina YTM, mm. viestintää. Työkokemus lähinnä kaupalliselta puolelta (projektinhallintaa jne.). Ongelmana tuntuu olevan sekin, että työkokemus on kaupallinen, koulutus ei. Luultavasti päädyn opiskelemaan.

[/quote]

Vierailija
17/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, The Alapeukuttaja saapui ketjuun. :D

Vierailija
18/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman asikkailta loppuivat rahat ja lakkasivat ostamasta myymiämme palveluita, vaikka olivat niihin tyytyväisiä. Alentuneen myynnin vuoksi kustannuksia piti karsia ja viimeisimpänä tulijana minä sain lähteä.

Päivärytmini: herään aamulla lähettämään lapset kouluun, sen jälkeen lähden itse yliopistolle opiskelemaan, sillä minulla on lupa opiskella työttömänä ollessani. Ilman lupaa se ei ola mahdollista.

Työttömyys ei ole oma valinta eivätkä työttömät ole luusereita.

Vierailija
19/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:23"]Nyt kesällä rytmi on "epäsäännöllisempi", mutta talven mittaan meni keskimäärin näin:

Herääminen 5.30. Sämpylätaikina nousemaan ja itse lenkille.

Kotiin noin klo 7, sämpylät uuniin ja itse suihkuun.

Pukeutuminen, lasten herättäminen, petivaatteet ulos tuulettumaan, aamiainen yms. normaaleja arkirutiineja.

7.45 - 8.45 riippuen koulun alkamisajasta lähtevät mies ja lapset. (Mies vie ja hänellä itsellään on joustava työaika).

Itse touhuan kotitöitä; imurointia, silitystä, perussiivousta yms noin 11 asti ja sitten  lähden läheiselle vanhainkodille vapaaehtoistöihin.

Siellä olen noin kahteen.  Sitten tunti uimahallilla. Osan talvea auttelin iltapäivisin paria apua tarvitsevaa naapuria - lähinnä kotitöitä vanhukselle ja syöpäpoitilaan ison koiran lenkittämistä. Osan talvea lueskelin alani ammattikirjallisuutta, vaikka teidänkin etten enää tule työllistymään vaan todennäköisempää on sairaseläkkeelle pääseminen.

Mies ja lapset palaavat 16 - 17 päivästä riippuen. Syömme yhdessä päivällisen, muksut tekevät läksyt (joita noin pienillä on vielä kovin vähän)  ja sen jälkeen eri päivinä eri aktiviteetteja: Esim. kahtena päivänä viikossa minä käyn samassa rakennuksessa olevalla kuntosalilla sen aikaa, kun mies ja lapset ovat omissa Tae Kwon Do - treeneissään.

Illalla lapset petiin, vähän kotitouhuja ja sitten goosailua miehen kanssa.

Televisiota tai lukemista, kunnes uni tulee - tavallisesti siinä kahdentoista maissa.

[/quote]

vau,olisipa kaikki työttömät kuin sinä!! Hienoa että teet vapaaehtoistyötä,nostan kyllä hattua sinulle!! :) Hyvää kesää!

Vierailija
20/33 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset palaavat koulusta klo 16-17, vaikka ovat niin pieniä ettei läksyjä ole paljoa.. Onko tässä joku ristiriita? Pienillä koululaisilla koulu loppuu klo 12-15..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi