Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko kehdanneet pyytää äidiltänne lainaa tässä tilanteessa?

Vierailija
02.06.2014 |

Meidän on pitänyt ostaa pinnasänky tulevalle esikoisellemme. Olen etsinyt ja tutkinut ja lopulta päädyin halvimpana ja parhaimpana vaihtoehtona netistä tilattavaan. Olin jo oikeastaan päättänyt ottaa sen, mutta en ollut ehtinyt tilata.

Kävimme tänään äitini kanssa kaupoilla ja löysin pinnasängyn 75€ euron hintaan (näytekappale!) ja patjankin sai parillakympillä! Tämä tarjous oli huomattavasti halvempi kun se sisälsi vielä -25 % alennuksen ja se alennus koski vain tätä päivää.

Kiroilin ääneen kaupassa kun tajusin että mulla ei rahat riittäisi kun olin jättäny pankkikorttini kotiin. Äitini sanoi että kyllä tämä tarjous on varmaan vielä voimassa toisenakin päivänä. Mutisin että niin, pakko se on huomenna tulla bussin kyydillä kylille...

Ei sanallakaan äitini sanonut että hän voi lainata nyt ja maksan sit heti hänen tililleen rahat kun pääsen kotiin. Tiedän että hänellä oli tilillä rahaa kun olin juuri auttanut häntä laskujen maksussa. Enkä kehdannut pyytääkään lainaa kun ei ehdottanut mitään siihen päinkään. 

Niinpä sitten tänään hirveellä kiireellä bussiin kun kotiin pääsin ja sänkyä ostamaan.

Me ollaan tosi etäiset äitini kanssa mutta en ois uskonut että hän ei luota (?) tässä asiassa minuun... tai että maksaisin kaiken takaisin. 

Ja älkää tulko sanomaan että sen kun vain olisit pyytäny lainaa sillähän se ois selvinnyt että luottaako vai ei, en ole ikinä ollut mikään lainan / avun pyytäjä missään asiassa,

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on sellaisia, etteivät tarjoudu ellei itse pyydä. Mieheni on juuri sellainen ja itse sellainen, etten oikein kehtaa pyytää. Pyydettäessä toki suostuu, mutta odottaa juurikin sitä pyyntöä. Äitisi lienee samanlainen. Joskus täytyy oikeasti nöyrtyä pyytämään.

Vierailija
22/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa on se, että ei oo rahaa ostaa lapselle niitä perusjuttuja mitä tarvitsee. Miksi AP maksaa äitinsä laskuja jos itsellökin tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankkikorttisi oli kotona? Unohdus vai etkö yleensäkään pidä mukana?

Minulla on aina pankkikortti lompakossani.

Vierailija
24/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä olisin ostanut sängyn ja niin olisi tehnyt äitini minullekin, jostain syystä meidän suvussa aina vanhempi polvi ostelee nuoremmalle vaikka näillä olisi itselläkin varaa.

Vierailija
25/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:35"]

Huh, huh. Rahattomuus näyttää olevan periytyvää... 75€ kaataa äidin ja tyttären. Ehkä ei kannattais lisääntyä tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa. Noloa kaikille.

[/quote]

Luetun ymmärtäminen, olisko mitään?

Itse olisin huomauttanut uudestaan, että pankkikortti on kotona. Ja sitten olisin pyytänyt lainaksi rahaa.

Ehkä äitisikin odotti, että pyydät. Ihmiset ovat monesti juuri näin pikkuisen kummallisia.

Vierailija
26/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:17"]

Ja älkää tulko sanomaan että sen kun vain olisit pyytäny lainaa

[/quote]

Sanon sitten, että seuraavaksi varmasti muistat ottaa oman korttisi mukaan.

Eikö ihmiset yleenä pidä korttejaan lompakossaan? Veivaatteko te niitä edes takaisin lomakon ja jonkun lipaston laatikon väliä? Onko tämä joku holtittomasti korttejaan käyttävien tapa, jotta ei tule tehtyä heräteostoksia?

Vierailija
27/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:39"]Kamalaa on se, että ei oo rahaa ostaa lapselle niitä perusjuttuja mitä tarvitsee. Miksi AP maksaa äitinsä laskuja jos itsellökin tiukkaa.

[/quote]

Ap auttoi äitiään maksamaan laskuja.

Eikö kukaan enää lue ja sisäistä tekstiä ?!? Lukekaa teksti, jos ette ymmärrä lukekaa uudestaan ja vasta sitten vastatkaa/kysykää/ihmetelkää.

Vierailija
28/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:35"]

Huh, huh. Rahattomuus näyttää olevan periytyvää... 75€ kaataa äidin ja tyttären. Ehkä ei kannattais lisääntyä tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa. Noloa kaikille.

[/quote]

Noloa on se, että ei ymmärrä lukemaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan