Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet aina etääntyvät ja eristäytyvät harrastuksiinsa? Jaetaan kokemuksia

Lonely
29.12.2020 |

Olen kokenut kaikissa pitkissä parisuhteissani saman ilmiön. Alussa on ihanaa olla yhdessä, katsoa leffoja, jutella töiden jälkeen ja tehdä yhdessä ruokaa.

Vuosien edetessä mies kuin mies hautautuu harrastuksiinsa. Siten että heihin ei saa mitään yhteyttä. Tietokonepelien hakkaamista tuntikausia tai jalkapallon tai muun urheilun tuijottamista joka ikinen ilta. Kavereilta kuullut näistä ukoista, jotka viettävät kaikki illat autotallilla autoa rassaillen tai jotakin nikkaroiden (se olisi toisaalta sentään yleishyödyllistä toimintaa).

Mitä teen väärin? Kerta toisensa jälkeen olen tässä tilanteessa, eli olen varmaan itse syyllinen miehen etääntymiseen.

Jos tänne eksyisi joku ilkeä akka, niin otan vastaan häijyjä keinoja miten saada ukko järkiinsä. Ei aina jaksaisi erotakaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkaa pitää sua itsestäänselvyytenä. Niin tietysti usein parisuhteissa käy, niin miesten kuin naistenkin osalta. Ei se alkuhuuma voi jatkua ikuisesti.

Vierailija
2/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma:

Liika läheisyys voi ruveta ahdistamaan tai sitten naisen liika höpöttäminen, varsinkin jos asioita ei sanota suoraan vaan vihjaillen. Me miehet ei tajuta vihjauksia :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
4/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Show up naked

2. Bring food

OK

Vierailija
5/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottavat naisen ihan periaatteen vuoksi vaikka oikea intohimo on vain autojen rassaaminen.

Vierailija
6/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ja naisia sekä yhdistää, että eriyttää monet asiat. Yhteisten takia hakeudutaan yhteen ja eriyttävien takia kuherruskuukauden jälkeen jälleen eriydytään. 

Miesten ja naisten kiinnostuksenkohteet ovat usein kovin erilaisia. Olipa kyse sitten netinkäytöstä tai vaikka telkkarinkatsomisesta. Eikä sen enempää miehet kuin naisetkaan halua luopua omastaan vaan toivovat kumppanin luopuvan omistaan. 

Ideaalihan tietysti on, että löytyy jotain, mistä molemmat ovat aidosti kiinnostuneita. Meillä ne asiat ovat ulkoilu ja matkailu. Muuten usein puuhataan omiamme.

Vierailija
7/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja minulla on onneksi suurinpiirtein samat kiinostuksen kohteet, joten en osaa samaistua. Molemmat samoillaan metsässä, ja molemmat vietämme myös aikaa pelien parissa yhdessä pelaillen.

Vierailija
8/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja kiinnostunut jalkapallosta tai tietokonepeleistä? Miksi et lähtisi mukaan miehesi harrastuksiin?

Vierailija
9/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex asui töissä ja vapaalla koneellaan. Sitten kiinnostui yllättäen rap-musiikista, dokumenteista, museoista ja kuntosalista.

Eli kyllä se siitä tokenee kun saa uuden misun kiikariinsa.

Vierailija
10/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa toimittajan tekemältä aloitukselta. Sorry, en toimita matskua tähän.Kertalainaus naistenlehdessä riitti.

Vierailija
11/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonlaki. Mitä tuota pullikoimaan. N48

Vierailija
12/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten joku ihmisen biologian perustunti, että suhteen alussa mies tekee naiselle mieluisia asioita? Eli siis huijaa omat kiinnostuksen kohteensa!

Olen monta kertaa luullut aidosti, että olemme miehen kanssa innostuneita samoista jutuista. Hyvästä ruuasta, Oscar-palkituista elokuvista, ulkoilusta minäkin tykkään. Vuosien kuluessa mies ei enää jaksa kiinnostua niistä jutuista mistä olemme mukamas molemmat olleet alussa kiinnostuneita, vaan särpii mieluummin sohvalla kaljaa, syö eineksiä ja tapittaa urheilua.

Vierailija
13/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja kiinnostunut jalkapallosta tai tietokonepeleistä? Miksi et lähtisi mukaan miehesi harrastuksiin?

En ole kiinnostunut. En ole ikinä myöskään väittänyt miehelleni, että olisin näistä asioista kiinnostunut. On aika vaikeaa muutenkaan hypätä yhtäkkiä mukaan johonkin tietokonepeliharrastukseen, jos mies pelaa parhaimmillaan useita tunteja päivässä vaikeita onlinepelejä, on aloittanut sen joskus ala asteella, ja ite taas osaa pelata korkeintaan matopeliä 15 vuotta vanhalla Nokialla :D

Vierailija
14/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 1,5-2 vuotta suhteessa ovat symbioosivuosia, "kuherruskuukautta". Sen jälkeen on ihan luonnollista, että molemmat alkavat jälleen palata takaisin rakastumista edeltävään aikaan; omiin harrastuksiin, ei enää kyhnätä kylki kyljessä koko ajan.

Eikö sinulla ole omia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita? Sinulla ja miehelläsi on edessä vielä tuhansia, ehkä kymmeniä tuhansia yhteisiä tunteja, jotka voitte viettää ruokaa tehden ja elokuvia katsoen vaikka molemmilla on myös omat harrastuksensa ja ajanviettonsa.

Meillä katsoo mies parhaillaan jotain auto-ohjelmaa, minä surffaan vielä hetken netissä. Silti meille jää vielä aikaa katsoa kohta joku hyvä dokkari tai leffa illan päätteeksi, näin kun lomalla ollaan.

Ja yksi, mikä on tärkeää: kerro sille miehelle toiveesi. Sano jo päivällä, että haluaisit tänä iltana päivällisen jälkeen katsoa hänen kanssaan elokuvan/istua kuuntelemassa musiikkia/juttelemassa.

Meillä on sellainen perusoletus, että jos kumpikaan ei toivettaan ilmaise, niin molemmat tekevät omia juttujaan, mutta jos toinen sanoo, että haluaisi tehdä jotain yhdessä niin sitten tehdään tai jos ei tänään tehdä niin sekin kerrotaan ja ehdotetaan jotain muuta ajankohtaa.

Vierailija
15/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 1,5-2 vuotta suhteessa ovat symbioosivuosia, "kuherruskuukautta". Sen jälkeen on ihan luonnollista, että molemmat alkavat jälleen palata takaisin rakastumista edeltävään aikaan; omiin harrastuksiin, ei enää kyhnätä kylki kyljessä koko ajan.

Eikö sinulla ole omia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita? Sinulla ja miehelläsi on edessä vielä tuhansia, ehkä kymmeniä tuhansia yhteisiä tunteja, jotka voitte viettää ruokaa tehden ja elokuvia katsoen vaikka molemmilla on myös omat harrastuksensa ja ajanviettonsa.

Meillä katsoo mies parhaillaan jotain auto-ohjelmaa, minä surffaan vielä hetken netissä. Silti meille jää vielä aikaa katsoa kohta joku hyvä dokkari tai leffa illan päätteeksi, näin kun lomalla ollaan.

Ja yksi, mikä on tärkeää: kerro sille miehelle toiveesi. Sano jo päivällä, että haluaisit tänä iltana päivällisen jälkeen katsoa hänen kanssaan elokuvan/istua kuuntelemassa musiikkia/juttelemassa.

Meillä on sellainen perusoletus, että jos kumpikaan ei toivettaan ilmaise, niin molemmat tekevät omia juttujaan, mutta jos toinen sanoo, että haluaisi tehdä jotain yhdessä niin sitten tehdään tai jos ei tänään tehdä niin sekin kerrotaan ja ehdotetaan jotain muuta ajankohtaa.

Viisaita sanoja. Allekirjoitan. Mulla on omia harrastuksia, mutta ne on olleet tänä vuonna pitkälti tauolla. Leffoja voin tietty katsoa yksinkin (ehkä teen niin tänään vielä). Ruuanlaitto on aika tylsää yksin, jos siitä tulee sellaista toisen palvelemista.

Varmaan se ongelma on kuitenkin se itsestäänselvyyttäminen, että kun nainen on joka tapauksessa läsnä ja saatavilla, niin ei kiinnosta nähdä vaivaa. Se mua eniten harmittaa, että kaikissa suhteissani minä olen ollut se enemmän aloitteellinen osapuoli (tarkoitan nyt aloitteellisuutta kaiken yhteisen tekemisen suhteen, en seksiä). En jaksaisi enää olla sellainen, sillä torjutuksi tuleminen on henkisesti rankkaa.

Ap

Vierailija
16/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonely kirjoitti:

Onko se sitten joku ihmisen biologian perustunti, että suhteen alussa mies tekee naiselle mieluisia asioita? Eli siis huijaa omat kiinnostuksen kohteensa!

Olen monta kertaa luullut aidosti, että olemme miehen kanssa innostuneita samoista jutuista. Hyvästä ruuasta, Oscar-palkituista elokuvista, ulkoilusta minäkin tykkään. Vuosien kuluessa mies ei enää jaksa kiinnostua niistä jutuista mistä olemme mukamas molemmat olleet alussa kiinnostuneita, vaan särpii mieluummin sohvalla kaljaa, syö eineksiä ja tapittaa urheilua.

Naiset ovat usein passiivisia objekteja parinvalinnassa. Odottelevat, että mies liehittelee ja hurmaa. No sehän ei onnistu kuin mielistelemällä valkoisilla valheilla. Jos nainen olisi aktiivinen toimija ja tekisi itse aloitteita miellyttäville miehille, osat kääntyisivät.

Vierailija
17/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raadollinen tosiasia kirjoitti:

Lonely kirjoitti:

Naiset ovat usein passiivisia objekteja parinvalinnassa. Odottelevat, että mies liehittelee ja hurmaa. No sehän ei onnistu kuin mielistelemällä valkoisilla valheilla. Jos nainen olisi aktiivinen toimija ja tekisi itse aloitteita miellyttäville miehille, osat kääntyisivät.

Eli tällä logiikalla minun pitäisi valita ihana komea mies ja sitten liehitellä häntä valehtelemalla, että olen kiinnostunut samoista asioista kuin hän... kuten vaikka lätkästä. Sitten istuisin mukamas innostuneena jossain Jokerien yleisössä ja miettisin mielessäni, että kunhan sormukset on sormissa niin jatkan elokuvien katsomista ja kokkaamista :D

... TAI sitten valitsisin miehen, joka on kiinnostunut elokuvista ja kokkaamisesta - hetkinen, juuri niinhän minä teinkin! Tai luulin tehneeni. Pim, olemme lähtöruudussa.

Ap :)

Vierailija
18/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonely kirjoitti:

Ihan sama esitys se on naisillakin päällä. 

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
19/19 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patriarkaatissa alkuhuuma on poikkeustilanne, se etäinen möllötys normitilanne. Naisena et voi voittaa, pahoittelut siitä.

N40