Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MASENNUSLÄÄKEET NUORILLE - mielipiteitä ja kokemuksia!

Vierailija
02.06.2014 |

Mulla on muutama kysymys mielialalääkkeistä: minkäasteiseen masennukseen niitä yleensä määrätään, käytetäänkö mielialalääkkeitä syömishäiriöiden hoidossa, lihottaako mielialalääkkeet  (!!!!??) ja kauan niitä yleensä käytetään?

Omia kokemuksia olisi myös kiva kuulla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups ja heti otsikossa virhe, piti siis lukea "masennuslääKKeet" :--D ap

Vierailija
2/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin masennuslääkettä vaikea-asteiseen masennukseen. Jossain vaiheessa masennus lieveni, mutta lääkitys jatkui. Masennuslääkkeitä määrätään moneen muuhunkin vaivaan kuten esimerkiksi ahdistukseen ja pakkoneurooseihin ja niihin söinkin niitä sitten myöhemmin, kun masennukseen en niitä enää tarvinnut. Käsittääkseni voidaan käyttää myös syömishäiriön hoidossa. Lihominen on varsin potilas- ja lääkekohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihonut. masennukseen. Välillä lopetettiin, aloitettiin uudelleen, auttaa.

Vierailija
4/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut silloin kun käytin masennuslääkettä, mutta tuntui että kävelin ihan sumussa ja lääke veti kaikki tunteet pois päältä. Ei siis hyvä kokemus ollut. Masennuslääkkeitä käytetään myös syömishäiriöön, sillä usein siihen liittyy masennusta ja ahdistusta.

Vierailija
5/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 16-vuotias, masennuslääkkeet määrättiin 14-vuotiaana psykoottiseen masennukseen (ei lievä, keskivaikea, vaan syvä masennus). Masennuslääkkeiden lisäksi syön myös paniikkihäiriöön lääkkeitä.

Lääkkeet eivät lihottaneet, vaikka nostivat fiilistä ylös -> ruokahalu palasi takaisin normaaliksi, mitä oli ennen masennusta. Mutta paino ei noussut siis yhtään.

Olen nyt vajaa kaksi vuotta syönyt masennuslääkkeitä päivittäin, joskin annosta on pudotettu puoleen alotetusta. Kun alotin lääkkeet, nii mulla oli kauhee pelko siitä, että muuttaako ne mielialalääkkeet minua itseäni, mut sitä ne ei tehny :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan