Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suurin Pudottaja -kilpailijat laihtuivat niin vähän?

Vierailija
02.06.2014 |

Katsoin eilen jonkun jakson digiboksilta, olisiko ollut viimeisin. Siinä Hanna karsiutui ja kolme finalistia jäi jäljelle. 

Yhdeksän viikon aikana painoa oli pudonnut monella vain noin pari kiloa viikossa. Miten niin vähän voi pudota, jos ainut tehtävä yhdeksän viikon aikana on treenata ja syödä oikein?

Minä laihdun helposti kilon viikossa, jos laihdutan oman työn ja kiireisen arjen ohella. Liikunta jää siis vähäiseksi. Jos olisin lomalla, söisin suunnitelmallisesti ja liikkuisin 8 tuntia päivässä, laihtuisin aivan varmasti 3 kiloa viikossa. 

Nuo kilpailijat ovat kuitenkin reilusti ylipainoisia, joten pudotettavaa on. 

Missä mättää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenatessa lihasmassa kasvaa samalla kun rasva sulaa.

Vierailija
2/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä. Mä olen pahimmillaan painanut 75 kiloa ja silti kun olen oikein sisuuntunut, niin hyvin olen pudottanut sen 3 kiloa viikossa. 4 viikossa 9-10 kiloa. Ja useamman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:24"]

En mäkään ymmärrä. Mä olen pahimmillaan painanut 75 kiloa ja silti kun olen oikein sisuuntunut, niin hyvin olen pudottanut sen 3 kiloa viikossa. 4 viikossa 9-10 kiloa. Ja useamman kerran.

[/quote]

Nehän ei muuta tee kuin syö oikein ja treenaa koko päivän. Miten siinä voi laihtua vain 2 kiloa viikossa? Siis noilla kiloilla? Mäkin saisin pari kiloa pudotettua viikossa ihan helposti ja pitkään, ei vain ensimmäisellä viikolla.

Vierailija
4/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko niiden on syödä jotain ylimääräistäkin.

Vierailija
5/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin jakson myös eilen. Tosin olen seurannut sarjaa aktiiviisesti. Olen ihmetellyt sen keltaisen tiimin Teemun heikkoa tulosta. Massaa kuitenkin on mistä lähteä.

Uskoisin, että lopullinen voittaja on Aatu.

Teemun kotona tehtävää suoritusta epäilen. Ennen finaalia.

Vierailija
6/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja sitten viikon rankalla treenaamisella saadaan jotain 800g pudotuksia. Jossain mättää oikeasti.

Vierailija
7/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän? Kaikilla 20-38 kg yhdeksässä viikossa, eli noin kahdessa kuukaudessa. Se on aika paljon se, kokeile vaikka laskea viikkopudotus. Alussahan nähtiin ihan jäätäviä pudotuksia, siis jopa yli kymmenen kiloa viikossa. Tahti tasaantuu sitten myöhemmin. Veikkaan, että kilpailijat kikkailee nesteytyksen kanssa ja siitä johtuu se, että välillä on ollut viikkoja, että kukin tiputtaa jotain kilon verran ja toisella viikolla sattumalta kaikki muutaman kilon enemmän.

Vierailija
8/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova treenaaminen kerää nestettä vartaloon. Se näkyy punnittaessa.

Vierailija
9/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikeuttaa asiaa ja silloin kun on useamman viikon laihduttanut tulee väkisinkin suvannevaijeita, ettei paino tipu vaikka mitä tekisi. Ensimmäisillä viikoilla lähtee nesteet liikkeelle, ja vaikka se näyttää vaa'alla kivalta, niin ei hyötyä rasvaprosentin kannalta. Lihas kasvaa niin paino nousee, vie pienemmän tilan kyllä kuin sama määrä läskiä ja näyttääkin paremmalta ;) Mielestäni jokainen pudottanut hyvän määrän kiloja jos ajatellaan, että 0,5-1kg/ vko on hyvä painonpudotus tahti :)

Vierailija
10/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siinä olla sekin, että jos paino pistetään putoamaan 5kg viikossa, nahka ei ehdi tulemaan perässä eikä varsinkaan psyyke...

t. ikilaihduttaja

Vierailija
11/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet  varmaan jo tosi laiha, jos useamman kerran olet pudottanut 9-10 kg.

Vai oletko jojoillu...suurimmassa pudottajassa ei tavoitteena ole jojotus.

Vierailija
12/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:44"]

Kova treenaaminen kerää nestettä vartaloon. Se näkyy punnittaessa.

[/quote]

Aivan. Eli jos joku treenaa kovaa 9 viikkoa ja alussa painaa 120 kiloa, läski korvautuu painavammalla lihaksella ja kova treenaaminen kerää nestettä. Siinäpä käykin sitten niin, että 9 viikon aikana paino ei laske ollenkaan, mutta läskin tilalle on tullut bodari. Just just.

Vierailija
13/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri niin.

Vierailija
14/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin helppoa ole laihtua 3 kg viikossa, paitsi ekalla viikolla kun nesteitä lähtee. Itse olen ollut ENE-dieetillä, jossa siis syödään vain ravintovalmistetta jossa noin 500 kcal päivä, eikä silläkään lähtenyt ekan viikon jälkeen kuin kilon verran viikossa, jollain viikolla lähes puolitoista. Mutta ei läheskään kolmea koskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme