Sosiaalitoimisto halusi mun veikkaustilin tiedot
Piti laittaa screenshotti niille toimeentulotuki hakemuksen mukana onko laillista?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Nii ku ei oo ylimääräisiä rahoja 😆 kummastelin vaan miks pitäs näyttää ei kuulu niille
Jos haet toimeentulotukea niin KAIKKI raha-asiasi kuuluvat heille. Myös se mitä sinulla on lompakossasi, possussa tai patjan alla.
Eikös kela muuttanut nyt ohjeistusta niin, että vain tosiasialliset voitot katsotaan tuloksi? Jos pelaat 20e, voitat sen päälle 5e, niin meno on -20, voitto +5e? Tähän tapaan. Ja kyllä ne katsovat pelitilin, ei siellä rahaa säästellä. Pankin tiliotteesta näkyy myös paljon olet veikkaukselle siirtänyt rahaa. Mutta luulisin, että eivät katso alle 50e voittoja, koska eikös tuon verran saa avustustakin pitää ja muita kertaluontoisia tuloja per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on veikkaustili ja miten he ovat sellaisen löytäneet.
Veikkauksen omin sanoin:
https://www.veikkaus.fi/fi/etuasiakas?category=tunnistautuva
Sama lyhyesti kelan TT-asiakkaalle.
-- Jos haluat pelata veikkauksen pelejä, sinun on tunnistauduttava ja rekisteröidyttävä.
-- Rekisteröitymisen yhteydessä sinulle luodaan pelitili, joka linkitetään pankkitiliisi. Rekisteröitymisen yhteydessä annat veikkaukselle kattavat oikeudet nuuskia pankki- ja muita yksityisasioitasi. Sivulla mainittujen tietojen lisäksi tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen veikkauksen kiireellisiä ja tärkeitä mainoks... eikun viestejä varten.
-- Rekisteröitymisen jälkeen voit kirjautua veikkauksen kotisivulla. Kirjautuneena voit kertoa tilistäsi kelalle siirtämällä alkupääoman pankkitilitäsi pelitilille ja pelata veikkauksen pelejä. Voit myös siirtää voittosi pelitililtä pankkitilillesi kelan käsiteltäväksi.
-- Jos pelitilillesi kertyy yli 20 000 €, veikkaus siirtää yli menevän osan automaattisesti pankkitilillesi.
-- Jos kela kyselee pelitilisi tapahtumista, tulosi voivat kasvaa kierrättämiesi voittojen määrällä.
-- Posti tuo sinulle veikkaus-kortin jota voit tarvittaessa vilautella pelipaikoilla.
Minä voin tarjota osuuksia, eli "varjopelaat" mun kortilla. Siis maksat mulle käteisellä ja minä pelaan omalla kortillani kohteen ohjeesi mukaan. Voiton tilitän sulle käteisellä. Ainoastaan voitosta otan 0,5 % palkkion.
Voitin joskus 30 tonnia ja 15000 euroa. Nostin rahat danske pankista mutta voitto näkyi siellä pelitilillä joten odotin 3 kuukautta ennen kun hain toimeentulotukea. Eipä ole ongelmia ollut. Voitin kuukausi sitten pitkävedostakin pari tonnia. Maksoin laskuja etukäteen mutta nyt minä pelaan tyttöystävän tilillä joten ei kela näe minun voittoja.
Mua vähän ahdistaa tämä ajatus toimeentulotuesta pääasiallisena ja pitkäaikaisena apuna ihmisille. Oon varmaan tyly, mutta omalla rahalla tulisi pelata ja viihdyttää itseään, yhteiskunnan rahoilla pidetään pää just jotenkin pinnalla. Joku on vialla kun vuosikausia osa saa/joutuu elää toimeentulotuella.
Vinkumiseksi menee nyt, mutta ei mulla työssäkäyvänä olisi varaa laittaa veikkauksen peleihin tms. Elän excelin kanssa ja suunnittelen pennilleen menot ja tulot ja juoksen jokaisen tarjouksen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ota kuvankaappaus ja muuta se kohta, jossa näkyy rahan määrä tilillä. Pistä siihen 0 euroa. :D Käytä gimppiä tai MS Paintia.
Inspect Elementillä saa paremman ja aidomman jäljen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tililläsi on siis siirtoja veikkaukseen?
Oisko näilläkin rahoilla ollu järkevämpi ostaa ruokaa? Tosi kiva näin veronmaksajana rahoittaa toisten veikkauspelejä. Täysin hukkaan heitettyä rahaa.
Kela antaa sisaruksille 500 € / nenä helikopterirahaa toimeentulotukena.
-- Hyvä veli ostaa ruokaa koko rahalla (saattaa mennä kassiin pari bisseä, levy suklaata ja jäätelöpakettikin).
-- Paha sisko ei välitä kurmeesta vaan vetää pelkkää riisiä ja tonnikalaa 24/7/4. Lisäksi hän ostaa vähän jännitystä elämäänsä pelaamalla 4 kertaa kympillä Eurojackpotia, kun sattuu olemaan 120 000 000 € pelissä.
Kustannukset yhteiskunnalle ovat samat. Onko se väärin, jos joku edes haaveilee pääsevänsä pois toimeentuelta? Keneltä se pahan siskon lottoaminen on pois?
Ei sieltä uhkapeleja pelaamalla päästä pois.
tuolla tyypillä joo kela maksaa tt -tueke.,mutta jos hää joutui hakemaan täydentävää,sen maksaa sosiaalitoimi samoin liitteiden kera. ehkänäin