Siis mitäh, kengänkokoni on ilmeisesti kasvanut yhdellä
Ennen käytin kokoa 39 ja tuntuu että nykyään kun tilaan kokoa 39 niin se on suurimmassa osassa tapauksia liian pieni. Myöskin yhdet omat 39 koon kengät on alkaneet tuntua liian pieniltä. Käytin vuosia samaa kokoa. Olen hämilläni. Enpä ole ajatellutkaan että jalan koko voi kasvaa aikuisiässä.
Kommentit (13)
Oletko synnyttänyt vastikään? Mulla kasvoi jalka lapsien tahtiin.
Kun ainoa liikunta on hiekkalaatikolle ja alepaan, jalkoihin, varsinkin pohkeisiin ja jalkateriin alkaa kertyä runsaasti nestettä.
Itselleni käynyt myös noin. Tai sitten olen vihdoin hyväksynyt sen että kokoni on oikeasti 40-40.5. Aiemmin olen ehkä änkenyt jalkani liian pieniin kenkiin. Myös tuntuu että kädet on vähän kasvaneet. Ehkä mulla on akromegalia.
Iän myötä tulee useimmille koko tai jopa kaksi lisää.
Raskaudet ja ylipaino jouduttavat asiaa.
Sama. Olen 28-vuotias enkä ole lihava tai lihonut missään vaiheessa. Ennen joistain kengistä meni jopa koko 38, useimmiten 39. Nyt käytän kokoa 41. Järkyttävää.
Niin, joillekin jalkojen kasvu aikuisiällä on yllätys :D Kyseessä on täysin luonnollinen ilmiö. Nivelet ja muut löystyy ja kun jalka kannattaa koko painoa, löystyminen aiheuttaa kasvua joka suuntaan kun jalka menee ”littanammaksi”
Mulla taas käynyt päinvastoin. Ennen käytin 36-koon kenkiä, nyt ovat järjestään liian suuria. Ei muuten mutta kokoa 35 ei meinaa löytää mistään, siis aikuisten kenkiä.
Jalkaholvi madaltuu, nivelsiteet löystyvät (ja noitahan jalkapöydässä riittää) ja tätä myötä jalka sekä levenee että pidentyy iän myötä, Varsinkin tosiaan raskausaika "löysyttää" niveliä ja silloin jalan koko usein kasvaa. Mutta se voi taas kyllä palautuakin, sillä itselläni ainakin tekee tanssitunneilla käyminen (paljain jaloin tai sukkasillaan / sukkatossuilla tanssiminen) hyvää jalkapöydän lihaksille ja jalan koko on palautunut jotakuinkin siihen, mitä se oli ennen raskautta.
Aöoituksesta tulee mieleen Al Bundy tunkemassa rasvattua liian pientä kenkää ylipainoisen asiakkaan jalkaan. Kun asiakas "tietää" oman kokonsa ja pitää siitä itsepäisesti kiinni.
Kengännumeroni oli ennen lapsia 36. Ensimmäinen lapsi kasvatti jalkojani numeron verran, seuraavat kaksi numeron verran yhteensä, eli nyt käytän 38 numeroisia kenkiä. Raskauksien myötä naisen rustoliitokset pehmenevä, löystyvät ja väljenevät. Kehon täytyy antaa synnytyksessä periksi, siis lantion, mutta kroppa pehmenee kaikkialta, myös jaloista, jalkapöydästä jne. joten kengänkoko kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen 28-vuotias enkä ole lihava tai lihonut missään vaiheessa. Ennen joistain kengistä meni jopa koko 38, useimmiten 39. Nyt käytän kokoa 41. Järkyttävää.
En ole minäkään lihonut. En ole myöskään ollut raskaana. Siksi ihmettelen tätä jalan koon kasvua.
Jalka ei kai suurene, vaan jalkapöytä laskeutuu ja jalka "levenee". Varsinkin jos on ylipainoa.