Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan kirjatietäjien oma ketju

Vierailija
29.12.2020 |

Hei sinä; lukutoukka, kirjallisuusfani tai silloin tällöin lukemista harrastava.. Kerro täällä kirjavinkkejä omasta kokemuksesta! Olisi kiva tehdä ihan oma ketju missä saa fiilistellä ja lukea vinkkejä kirjoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Facebookin Helmet-lukuhaasteen ryhmää. Siellä on todella runsaasti vinkkejä ja ryhmässä taitaa olla reilu 14 000 jäsentä.

Uusi lukuhaastekin julkaistiin sopivasti tänään

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Vinkit/Helmetlukuhaast… ( ja jos joku kiinnostuu, niin tuon siis pääsee lukemaan, vaikka ei kuulu ryhmään, eikä Facebookiin).

Vierailija
2/5 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen 12v pojalleni iltakirjoina Jules Vernen seikkailukirjoja.

Tykkäsin itse niitä lapsena lukea, nyt voi aikuisen silmin katsella noita toki aikoinaan aikuisille suunnattuja, mutta nykyään nuortenkirjojen kategoriaan laskettuja seikksilu- ja esi-scifi- teoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin muutenkin olen palaillut lapsuuden lukukokemuksiin, kirpparilta löytyi pari kirjaa aiheeseen liittyen.

Toinen oli Sven Wernströmin Salaisten saari,

lastenseikkailuksi kirjoitettu Kommunistinen manifesti.

Kirjana köykäinen, mutta lapsena tykkäsin, joten kai oli pätevä kirja lajissaan.

Toinen on kestänyt aikaa tarinanakin, Asko Martinheimon "Etäisyys M31", nuorisokuvaus 70- luvulta.

Suosittelen.

Yläasteen äikässä tuo tuli luettua.

Tykkäsin silloin ja ei ollut pettymys uusintanakaan.

4/5 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Facebookin Helmet-lukuhaasteen ryhmää. Siellä on todella runsaasti vinkkejä ja ryhmässä taitaa olla reilu 14 000 jäsentä.

Uusi lukuhaastekin julkaistiin sopivasti tänään

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Vinkit/Helmetlukuhaast… ( ja jos joku kiinnostuu, niin tuon siis pääsee lukemaan, vaikka ei kuulu ryhmään, eikä Facebookiin).

Kirjallisuutta opiskeleva sisko aina haastaa meidät tähän,tällä kertaa vois yrittää.

Vierailija
5/5 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden aikaiset kirjat voivat olla aikuisena luettuna uusia kokemuksia. Olen koulussa lukenut oppilailla Tiina- ja Viisikko-kirjoja. Kannattaa aloittaa myös uudestaan jotain sellaisia kirjoja, jotka ovat ensimmäisillä lukukerroilla hyytyneet alkusivuilla. Seuraavalla  kerralla voi havaita hukanneensa aiemmin varsinaisen lempikirjansa. Minulla sellainen oli Anna Karenina, ja olen ajatellut lukea muitakin venäläisiä klassikoita, jotka ovat ennen jääneet kesken tai peräti aloittamatta.