Kaduttaa kun tehtii lapsi.
Meidän kiireiseen elämään se ei vaan meinaa sopia millään. Kova ajan kinaa ja riitaa.
Kommentit (45)
Huh, kyllä minuakin ahdistaisi ihan kamalasti. Ja huolet sen kun lisääntyvät kun lapsi kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 16:54"]Samoin. En vain jaksa olla kotona lapsen kanssa. Pää hajoaa tähän vauvan kanssa oloon. Ei ole mun juttuni tämä. Odotan niin kovasti töihin menoa. Vaan mistä olisin tämän etukäteen tiennyt. Muistan vieläkin hyvin, kun ystäväni sanoi, että parasta aikaa eli kun oli lapsen kanssa kotona. No, ihmiset todella ovat erilaisia. Minä en saa vaippojen vaihtamisesta, nukuttamisesta, leikittämisestä tai ruokkimisesta yhtään mitään muuta kuin rasittuneen mielen.
[/quote]
Sama! Ei kannata uskoa vauva-huttua
Tuntuu aika ikävältä minusta, olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vuoden ja yhden kuukauden. Se olisi meille toiveidenttäyttymys. Antakaa teidän lapsi meille.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:04"]
Tuntuu aika ikävältä minusta, olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vuoden ja yhden kuukauden. Se olisi meille toiveidenttäyttymys. Antakaa teidän lapsi meille.
[/quote]
Niinhän me kaikki luulemme, ennen kuin tiedämme paremmin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:04"]
Tuntuu aika ikävältä minusta, olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vuoden ja yhden kuukauden. Se olisi meille toiveidenttäyttymys. Antakaa teidän lapsi meille.
[/quote]
Niinhän me kaikki luulemme, ennen kuin tiedämme paremmin.
[/quote]
Näinpä!
Onko olemassa näin paljon vanhempia jotka katuvat lastensaantia? Peukutuksia ja myötäileviä vastauksia kun katsoo. En minäkään sano että tämä helppoa olisi, mutta.. jotenkin tuntuu pahalta niiden lasten puolesta. Vaistoaahan ne kaikenlaista.
Olin saanut elää pitkän nuoruuden ennenkuin sain lapsen. Lapsen sain aika kypsässä iässä eli olin juoksuni juossut ja olin vielä työtönkin. Voi sitä onnea kun sain tietää olevani raskaana. Ilman lasta elämä olisi ollut köyhää. Lapsi on antanut niin paljon iloa elämään. Kohta 18 vee. Niin se aika on mennyt.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:28"]Onko olemassa näin paljon vanhempia jotka katuvat lastensaantia? Peukutuksia ja myötäileviä vastauksia kun katsoo. En minäkään sano että tämä helppoa olisi, mutta.. jotenkin tuntuu pahalta niiden lasten puolesta. Vaistoaahan ne kaikenlaista.
[/quote]
Aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä kuten pitääkin, ilman että kukaan vaistoaa mitään! Harva lapsista osaa esim. sanoa, että ketä äitinsä rakasti sisaruksista eniten, vaikka de hyvin yleistä onkin, että rakkauden määrä ei ole sama!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:28"]Onko olemassa näin paljon vanhempia jotka katuvat lastensaantia? Peukutuksia ja myötäileviä vastauksia kun katsoo. En minäkään sano että tämä helppoa olisi, mutta.. jotenkin tuntuu pahalta niiden lasten puolesta. Vaistoaahan ne kaikenlaista.
[/quote]
Aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä kuten pitääkin, ilman että kukaan vaistoaa mitään! Harva lapsista osaa esim. sanoa, että ketä äitinsä rakasti sisaruksista eniten, vaikka de hyvin yleistä onkin, että rakkauden määrä ei ole sama!
[/quote]
Itse rakastan eniten kuopusta, koska kemiat natsaa parhaiten. Silti väitän, että esim. esikoinen ei tätä tiedä! Nää on näitä tabuja mitä ei saa sanoa ääneen...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:28"]Onko olemassa näin paljon vanhempia jotka katuvat lastensaantia? Peukutuksia ja myötäileviä vastauksia kun katsoo. En minäkään sano että tämä helppoa olisi, mutta.. jotenkin tuntuu pahalta niiden lasten puolesta. Vaistoaahan ne kaikenlaista.
[/quote]
Mua taas ei yllätä yhtään kun tätä palstaa lukee. Kaikkihan täällä voi pahoin ja varmaan purkaa sen lapsiinsa.
No miettikää nyt kuinka suuri osa ihmisistä tekee lapsia. Olisi naiivia olettaa, että niin suuri prosentuaalinen osuus ihmisväestöstä olisi tyytyväisiä valintaansa.
Eksäni oli raskaana mutta sai keskenmenon varhain. Nykyisin olen joka päivä kiitollinen lapsettomuudestani.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:31"]
Adoptio. Lapsen edun nimissä.
[/quote]
Ei todellakaan anneta lasta adoptioon. Ei kaikki adoptiovanhemmat rakasta ikinä adoptiolapsiaan saati kiinnyt heihin, tästä lähipiirissä kokemusta.
Lapsen katuminen on vähän eri asia kuin että rakastaa toista lasta enemmän. Katua on aika voimakas sana. Ymmärtäisin jos toisinaan vähän vituttais tai harmittais, mutta katua? Eikö se tarkoita sitä että sitä lasta ei halua? Koska tekisi kaiken toisin?
No hyvänen aika! Antakaa ne lapsenne pois. Ei kukaan pakota teitä niitä pitämään jos elämä on noin ikävää. Ihan varmasti uusi koti ja uudet vanhemmat löytyy. Heti aamulla soittamaan oman asuinalueen lastensuojeluun. Siitä ne asiat lähtevät rullaamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:43"]No hyvänen aika! Antakaa ne lapsenne pois. Ei kukaan pakota teitä niitä pitämään jos elämä on noin ikävää. Ihan varmasti uusi koti ja uudet vanhemmat löytyy. Heti aamulla soittamaan oman asuinalueen lastensuojeluun. Siitä ne asiat lähtevät rullaamaan.
[/quote]
Ei se nyt ihan noin helppoa ole!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 16:29"]
Kaduttaa kun tehtii lapsi.
Meidän kiireiseen elämään se ei vaan meinaa sopia millään. Kova ajan kinaa ja riitaa.
[/quote]
no yritä nyt edes olla tekemättä samaa virhettä enää uudelleen :c
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 16:54"]Samoin. En vain jaksa olla kotona lapsen kanssa. Pää hajoaa tähän vauvan kanssa oloon. Ei ole mun juttuni tämä. Odotan niin kovasti töihin menoa. Vaan mistä olisin tämän etukäteen tiennyt. Muistan vieläkin hyvin, kun ystäväni sanoi, että parasta aikaa eli kun oli lapsen kanssa kotona. No, ihmiset todella ovat erilaisia. Minä en saa vaippojen vaihtamisesta, nukuttamisesta, leikittämisestä tai ruokkimisesta yhtään mitään muuta kuin rasittuneen mielen.
[/quote]
Sama! Ei kannata uskoa vauva-huttua
[/quote]
Lapsen saaminen on sitä, että sinä olet vanhempi ja aikuinen. Pieni lapsi tarvitsee sinua varsinkin alussa todella intensiivisesti. Molemmat ylläolevat kirjoittajat ovat vielä itsekin henkisesti tarvitsevia lapsia, jotka kyllästyvät heti, jos jokin toiminta ei heti palkitse. Kaikki ihanuus ja kivuus pitää olla heti konkreettisena omien käsien ulottuvilla, muuten on mälsää.
Samoin. En vain jaksa olla kotona lapsen kanssa. Pää hajoaa tähän vauvan kanssa oloon. Ei ole mun juttuni tämä. Odotan niin kovasti töihin menoa. Vaan mistä olisin tämän etukäteen tiennyt. Muistan vieläkin hyvin, kun ystäväni sanoi, että parasta aikaa eli kun oli lapsen kanssa kotona. No, ihmiset todella ovat erilaisia. Minä en saa vaippojen vaihtamisesta, nukuttamisesta, leikittämisestä tai ruokkimisesta yhtään mitään muuta kuin rasittuneen mielen.