Olen opetaja ja krapulassa. Kysy, mitä haluat
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:04"]
Ei ole ainoa, perheemme opettaja kotiutui klo 3 oltuaan 20 muun opettajan kanssa juhlimassa. Kysynkin muutaman kysymyksen: milloin olet siinä kunnossa, että voit olla muun perheen, lastesi kanssa?
Joudutko ostamaan arkisin oluet muusta kaupasta kuin mitä oppilaiden vanhemmat käyttävät?
Alkaako nimesi T kirjaimella?
[/quote]
Meillä on kotona tosi hiljaista tällä hetkellä. Puoliso on kevätflunssassa ja juo sohvalla teetä. Omia lapsia ei ole. Sen verran fiksu olen ollut, että olen kieltytynyt kaikista sunnuntaimenoista, joten voin tarvittaessa hengaila pyjamassa koko päivän. En ole viitsinyt selittää kenellekään, miksi päättäjäispäivän jälkeinen päivä ei ole hyvä päivä kutsua opettajaa puutarhakahveille.
En tiedä, mitä kauppoja oppilaideni vanhemmat käyttävät. Olen aineenopettaja ilman omaa luokkaa, joten tunnen näöltä vain muutaman. Ostan olueni sieltä, missä on parhaat valikoimat. En taida olla kukaan tuttusi. -ap
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:04"]
Oliko hyvät kännit? Saitko lahjoja?
[/quote]
Oli erinomaisen hauskaa juhlia kollegoiden kanssa. Humalatilakin oli juuri sopivaa laatua, rauhallisesti kehittyvä räiskyvällä huipennuksella. En saanut lahjoja, kun en ole luokanvalvoja. -ap
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:56"]
Oletko sinkku, lapsia? Paljonko saat palkkaa? Oletko tyytyväinen palkkaasi? Miten suhtaudut sellaisten lasten perheisiin jossa vanhemmat ovat työttömiä tai kouluttamattomia?
[/quote]
Lapseton, parisuhteessa. Saan ihan taulukkopalkkaa: opetusvelvollisuuden mukaiset tunnit tulee täyteen mutta ei juuri ylitunteja eikä lisiä omasta luokasta tai kokemuksesta. Olen ihan tyytyväinen palkkaani. En juuri tunne oppilaiden perhetaustoja enkä ole niistä lähtökohtaisesti kiinnostunut, ellei se vaikuta koulunkäyntiin tai viestintään jollakin tavalla. Esimerkki tästä jälkimmäisestä vat sellaiset huoltajuusuviot, joissa pitää miettiä, kenelle oppilaan asioista saa antaa tietoa. Toinen vanhempi ei ole aina huoltaja, jolloin hänelle ei voi kertoa oman lapsensa asioista mitään. Tätä voi joidenkin vanhempien olla vaikea ymmärtää ja hyväksyä. -ap
No laita tähän kolme kaupunkia ja itse olet opettajana jossain niistä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:26"]
No laita tähän kolme kaupunkia ja itse olet opettajana jossain niistä.
[/quote]
Enpä viitsi. Samanlaisia opettajat ovat kaikkialla Suomessa. -ap
Miksi te intätte tietoa mistä kaupungista AP on. Sehän voisi samantien keksiä kolme kaupunkia, jos se tuo teille mielenrauhan.
Joo, ope täälläkin. Ihanaa oli herätä ensimmäiseen lomapäivään. Vaikka huomennahan se vasta kunnolla kolahtaa. Otan tästä päivästä ilon irti nauttimalla muutaman valkkarin, koska normisti se ei olisi mahdollista. Ihan ollaan ihmisiä kaikki.
Sen verran on rankkaa tuo työ, että ei kannata tätä kesälomaa hirveästi kadehtia. Palkkakin kun on juuri sen vuoksi melko huono.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:56"]Mikset osaa otsikostasi päätellen oikeinkirjoitusta?
[/quote]
Mikset vedä vittuasi päähäsi ja nussi sitä, pilkkujen asemesta.
[/quote]
Miksi sinusta, persu, on kohtuutonta odottaa opettajalta suomen hallintaa?