Onko kikkeli teistä sopimaton sana pikkulasten suuhun ja korville? OV
Kysyn kun useampikin on kaksplus palstalla väittänyt kikkelin olevan sopimaton nimitys pikkupojan alapäästä.
Meillä on aina käytetty kikkeli nimitystä, eikä käynyt mielessäkään sen olevan lapsille sopimaton sana.
Kommentit (10)
Meillä käytetään Kikkeli nimitystä, ja se on minun mielestä paras nimitys poikien alapäälle.
Ei ole. Rinnastettavissa sanaan pippeli, jota itse käytän. Ihan hyvä sana lasten korville ja käyttöön.
Kikkeli ei sovi missään tapauksessa pikkulapsen suuhun.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:46"]
Kikkeli ei sovi missään tapauksessa pikkulapsen suuhun.
[/quote]
Tulin ajatelleeks vähän muuta.. :DD
Mutta ei mun mielestä siis sanana. Käytti meilläkin äiti sanaa kikkeli ja pippeli.
Mitä helkkarin väliä sillä on puhutaanko pippelistä vai kikkelistä?! Kunhan ei sanota kyrväksi tai kulliksi tms. :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:52"]
Mitä helkkarin väliä sillä on puhutaanko pippelistä vai kikkelistä?! Kunhan ei sanota kyrväksi tai kulliksi tms. :D
[/quote]
Entä terska, penis tai siitin?
Minusta se, kuin muukaan ruumiinosista käytetty nimitys ei ole väärä. Onhan meillä kädet, jalat,pippeli tai pimppi, jne. Jokaisella meistä.
Miksi ihmeessä näistä sukupuoliasioista tehdään aina niin iso numero, ja että jo niiden nimityksetkin olisi jotenkin nolo juttu?
Eri asia olisi jos pikkulapselle alettaisiin selittää jo seksiasioita oikeilla nimityksillä käytännön esimerkein.
Itse käytän pippeli sanaa sopii paremmin mielestäni pikkulapsen suuhun kuin kikkeli.
Siis käyttääkö joku oikeasti tuota sanaa? Kikkeli? Se on hupaisa, ei todellinen :)