Oonko huono äiti jos oon sata varma että..
Alan polttaan tupakkaa hetiku mahdollista. Synnytys n.2-3viikon päästä... Imetän,mutta heti kun imetys loppuu niin oon ihan varma et alan polttamaan.. Tekee ihan hulluna mieli.. Lopetin rv6 kun pahoinvointi alko...
Kommentit (4)
Mulla oli koko raskauden aivan jäätävä tupakanhimo, odotin vaan koska synnytän että pääsen röökille (sen yhden polttamaan, koska ajatuksena oli tosiaan että imetän niin siksi ei enempää tupakkaa). No, vauva syntyi ja röökihalut jäivät kokonaan pois. Olen niin rakastunut nuuskuttelemaan vauvaani, ja hän onkin melkein koko ajan rinnalla, joten ei kävisi mielessäkään että jossain välissä polttaisin tupakan.
Ja en siis ole muutenkaan polttanut säännölisesti vaan silloin tällöin ennen raskautta. Eli voi ne himot siitä vielä laantua :)
Ei tee susta huonoa äitiä, mutta ihan jo itsesi kannalta kannattaisi lopettaa. Terveytesi ja hyvinvointisi vaikuttaa ratkaisevasti myös lapseen. Jos pystyt olemaan raskauden polttamatta, niin pystyt myös jatkamaan samaa linjaa. Lisäksi tupakoinnin haju on ällöttävä, sen taustaa kaikki ulkopuolisetkin, vaikka itse tupakointisi ei heille kuulukaan.
Kunhan et lasta altista tupakan myrkyille niin anna mennä, oma on terveytesi.