Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaan nukkumaanmenoaika kesällä kun ei ole heräämisiä eikä mitään..

Vierailija
01.06.2014 |

Miten teillä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on aina ollut vähäuninen ja menee koulupäivinä nukkumaan klo23 ja nyt lomalla viimeistään puolenyön maissa ettei mene ihan rytmit sekaisin. Jalkkiksesta on myös aamuharkkoja joten välillä pitää herätä aikaisin ja ei kesällä nyt kannata koko päivää muutenkaan nukkua.

Vierailija
2/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 14 veen kanssa nyt vähän vääntöä asiasta: kun me muut joudutaan kuitenkin jo kymmenen jälkeen menemään sänkyyn ja mä olen äärimmäisen herkkäuninen, en kestä mitään ääniä, kun herään helposti ja sitten en enää nukahda. Pitää kai pitää kotiintuloaika klo 22 ja sitten saa kyllä valvoa, kunhan ei päästä pihahdustakaan. Saa pelata, kuunnella kuulokkeilla yms kunhan vaan on ihan hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12, 13 ja 16 vuotiaat lapset ja saavat valvoa niin kauan kuin haluavat. Ainoa sääntö on se, että niin hiljaa pitää olla etteivät mua herätä. Jos mut herättävät, niin sitten ei hyvä heilu ja seuraavana päivänä ysiltä sängyssä.

Mun mielestä lomassa on parasta just se, ettei ole aikatauluja. Saa nukkua pitkään, valvoa ja tehdä kaikkea mitä haluaa.

Koko elämä on 7 vuotiaasta saakka kamalaa aikataulutusta ja suorittamista. Miksi ihmeessä ei saisi relata välillä?

Hieman säälittää kyllä 12 v. joka ei saa pelata enää 21.30 jälkeen. Taitaa olla ainoa lajissaan, jolle pidetään noin kovaa kuria lomallakin.

Vierailija
4/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 03:15"]

Sitten kun sammuu siideripäissään

[/quote]

Sama. Tämä saisi olla yleinen suositus.

Vierailija
5/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen klo 7 aamulla töihin joten talo hiljenee ihan normaaliin aikaan.

Vierailija
6/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 14 täyttävällä ei ole nukkumaanmenoaikoja. Saa elää loma-ajan luontaisen rytminsä mukaan, aivan kuin muukin perhe.

Vierailija
7/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:54"]

Syksyllä 14 täyttävällä ei ole nukkumaanmenoaikoja. Saa elää loma-ajan luontaisen rytminsä mukaan, aivan kuin muukin perhe.

[/quote]

Eli vaikka neljään asti yöllä?

Vierailija
8/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 00:54"]

[/quote]

Eli vaikka neljään asti yöllä?

[/quote]

Vaikka, kunhan ei valvoessaan herätä muita. Omasta kokemuksestani tiedän, kuinka rasittavaa on yrittää elää ilta-/yöihmisenä näiden agraariyhteiskunnan aikaisten normien mukaan. Joten menköön nukkumaan silloin kun väsyttää ja herätköön kun on nukkunut tarpeeksi.

Vierailija
9/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 01:04"]

Vaikka, kunhan ei valvoessaan herätä muita. Omasta kokemuksestani tiedän, kuinka rasittavaa on yrittää elää ilta-/yöihmisenä näiden agraariyhteiskunnan aikaisten normien mukaan. Joten menköön nukkumaan silloin kun väsyttää ja herätköön kun on nukkunut tarpeeksi.

[/quote]

Asiaa! Olispa mullakin ollut noin rennot vanhemmat. Itselläni oli pelkkiä kieltoja, tulin kyllä kotiin aina aamu 4 mutta siellä odotti pelkkiä riitoja.

Vierailija
10/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Meillä 12v veti pultit kun pistin pelaamiselle stopin 21.30. Kuulemma "kukaan" muu hänen ikäisensä ei joudu lopettamaan siihen aikaan. Minusta meni liian myöhäiseksikin...nukkumaankin joutui puoli yksitoista. Tuttavapiirissä pari kajahtanutta rajatonta lasta, ei kiitos meille.

Vierailija
11/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mennä 11-vuotiaasta alkaen nukkumaan lähestulkoon mihin aikaan huvitti, tai siis arkena klo 02 oli ehdoton takaraja, mutta kesällä sai valvoa miten vain. Toki kotona piti olla viimeistään yhdeltätoista (ja ala-asteella viimeistään kymmeneltä), että ei missään ulkona saanut sentään heilua keskellä yötä.  Ihan kivaa oli. En kajahtanut silti.

Vierailija
12/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan ikävä peruskoulun kesälomia. Oli ihanaa valvoa pitkään ilman huolta huomisesta. :)

Vierailija
13/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa vielä, mihin se asettuu, vastahan se loma alkoi.

Jo kouluaikaan oli välillä sellaista, että koulutehtäviä tehtiin puolille öin. Jos nyt kesälomalla lukee tai piirustaa yhtä myöhään tai myöhempäänkin, niin en kyllä pane pahakseni. Lapsi on raskaan kouluvuoden jälkeen aamu-unensa ansainnut.

Vierailija
14/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 02:36"]

Itse sain mennä 11-vuotiaasta alkaen nukkumaan lähestulkoon mihin aikaan huvitti, tai siis arkena klo 02 oli ehdoton takaraja, mutta kesällä sai valvoa miten vain. Toki kotona piti olla viimeistään yhdeltätoista (ja ala-asteella viimeistään kymmeneltä), että ei missään ulkona saanut sentään heilua keskellä yötä.  Ihan kivaa oli. En kajahtanut silti.

[/quote]   what? miten jaksoit herätä kouluun?

Vierailija
15/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 02:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 02:36"]

[/quote]   what? miten jaksoit herätä kouluun?

[/quote]

Kyllähän se usein aamulla väsytti, mutta aika äkkiä se meni sitten ohi. Sitten välillä tuli nukuttua univelkoja pois, yleensä viikonloppuna. Oon aina ollut sellainen ihminen, että kun mulla on vähän univelkaa niin silloin oon kaikkein tehokkaimmillani ja energisimmilläni. Sitten hyvin nukkuneena oon semmonen laiskempi ja saamattomampi. Outoa, mutta varsin hyödyllistä :D

Vierailija
16/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sammuu siideripäissään

Vierailija
17/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 01:04"]

[/quote]

Asiaa! Olispa mullakin ollut noin rennot vanhemmat. Itselläni oli pelkkiä kieltoja, tulin kyllä kotiin aina aamu 4 mutta siellä odotti pelkkiä riitoja.

[/quote]

No ei meillä nyt sentään ihan pellossa eletä, vaan on kotiintuloajat ja muutenkin rajoja. Nukkumaanmenon kanssa en vain viitsi tapella, kun tiedän itsekin kuinka hankalaa se on.

Vierailija
18/18 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei noin isoja lapsia ole, mutta antaisin mennä nukkumaan kun siltä tuntuu. Mielestäni lomassa parasta onkin, ettei ole pakko murehtia seuraavan aamun herätystä. Muita ei häiritä yöllä mekastamalla, ja jos teini heräilisi aina vasta iltakuudelta kehottaisin muuttamaan rytmiä niin, että päivisinkin ehtisi touhuta jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi