Ehkä hölmö kysymys, jäi tyhmä olo, toiminko väärin (ei kokemusta lapsista)?
Olen siis parikymppinen nainen. Ähh, olin tosi tosi väsynyt, naapurin vissiin viisvee poika ja tokaluokkalainen tyttö (ihan hurjan vilkkaita ja sosiaalisia) tuli käytännössä melkein ovesta sisään. Hilluivat hetken pihalla ja pidin seuraa ja juttelin. Kysyivät, että voivatko käydä kylässä ja sanoin, että joo, tulkaa vaan. Annoin niille mehujäät ja light-limpparia sen enempää miettimättä.
Sitten sanoin, että meidän pitäisi tohon ulos mennä nyt, ettei tule vanhemmille huoli. Just sen jälkeen tuli äiti koputteleen avonaista ovea (siis ei ole kerrostaloista vaan käytännössä pienestä paritaloympyrästä kyse). Ihan ystävällisesti se jutteli, että nyt pitäs pojan lähtee jne, mutta mulle jäi jotenkin tyhmä olo.
Saako vieraille lapsille antaa jotain mehujäätä jne? Hitto, en jaksanut oikein miettiä. Pitkä päivä takana. Urpo olo.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:03"]
musta sä toimit tosi kivasti, kyllä musta saa antaa. en usko että kukaan on niin nipo että tuosta ottaisi nokkiinsa, onhan tänään muutenkin vähän erityinen päivä lapsille, joilla loma alkaa:)
[/quote]
Olen ihan samaa mieltä. Kiva naapuri olet lapsille!
Oikein mukavasti teit! Olispa kiva, jos asuisit meidän naapurina : )
Hyvää kesän alkua!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:03"]
musta sä toimit tosi kivasti, kyllä musta saa antaa. en usko että kukaan on niin nipo että tuosta ottaisi nokkiinsa, onhan tänään muutenkin vähän erityinen päivä lapsille, joilla loma alkaa:)
[/quote]
No huh, kiva. Koitan aina jonkun oman järjen mukaan mennä lasten kanssa, mutta ei voi ikinä tietää, mistä tulee sitten pahaa mieltä selän takana vanhempien puolelta. Pitäis osata miettiä suunnilleen varmaan kaikki mahdolliset taudit läpi jne., nyt en ollut ihan skarppina vaan annoin lasten pyöriä ja tutkia ja saivat ne mehujäät.
Kai mä vähän ylireagoin, kyllä se äitikin sano siinä, että kiitähän nyt jätskistä ja limusta ja lets go. ÄHH. Miks en osaa olla lasten kanssa..
-ap
Samaa mieltä. Mäkin haluan tuollaisen naapurin :)
Kuulostat kivalta naapurilta, vielä enemmän kun mietit tällaista :)
Hei kiitos teille! Onneksi kysyin. Tulipa hyvä mieli, etten tehnyt sitten mitenkään niin tökerösti. :)
-ap
Älä huoli, kyllä joku tulee kohta haukkumaan sinut alimpaan helvettiin. Anna apinoiden pitää provonsa ihan rauhassa :)
P.s. osaako joku neuvoa, miten fontin saa normaaliksi :O Painoin jotain ja tapahtui näin...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:26"]
Älä huoli, kyllä joku tulee kohta haukkumaan sinut alimpaan helvettiin. Anna apinoiden pitää provonsa ihan rauhassa :)
P.s. osaako joku neuvoa, miten fontin saa normaaliksi :O Painoin jotain ja tapahtui näin...[/quote]
Jaa, ei se tullutkaan tähä superisosti, jatkakaa!
Se on ihan ok jos naisihminen ruokkii naapurin lapsia. Jos taas mies antaisi sitä mehujäätä tai karkkia, niin sitten olisi arveluttavampaa, eikä kaikki katso sitä hyvällä, kun tämä nykyaika nyt on mitä se on. Ihan hyvin siis toimit.
No tuo lightlimukka kuulostaa kyllä pahalta. Itse emme päästä lapsiamme edes maistamaan. Makeutusaineet on todettu haitallisiksi. Lisäksi jäätelöissä saattaa olla paljon lisäaineita, joista jotkut eivät hyviä. Minä itse kysyisin vanhemmilta, että mitä saa antaa ja mitä ei. Esim hedelmät ja joku voileipä, pähkinät, kaakao yms. olisi mulla mielessä ekana. Tuon ikäiset tietävät jo jos on vakavia allergioita.
Muuten ihan ok, mutta meiilä hyvin allergiset lapset, tosin osaavat kieltäytyä tarjoiluista. 6 v ja 4 v.
Ihan ok toimit.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:32"]
No tuo lightlimukka kuulostaa kyllä pahalta. Itse emme päästä lapsiamme edes maistamaan. Makeutusaineet on todettu haitallisiksi. Lisäksi jäätelöissä saattaa olla paljon lisäaineita, joista jotkut eivät hyviä. Minä itse kysyisin vanhemmilta, että mitä saa antaa ja mitä ei. Esim hedelmät ja joku voileipä, pähkinät, kaakao yms. olisi mulla mielessä ekana. Tuon ikäiset tietävät jo jos on vakavia allergioita.
[/quote] Jopa kerta voi tappaa, kun kyseessä on kontrollifriikki mamma.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:32"]
[/quote]
Voi nyt herranjestas...
Itse en kotona anna lapsille limppareita ja mehujäätäkin vain, jos on itse tehty sopivaksi katsomastani mehusta. Mutta kylässä säännöt ovat toiset.
Ehkä äiti säikähti, että lapset olivat häiriöksi ja tuli siksi hakemaan. Saattoi olla vähän kireä lapsille, jos oli esim sovittu, että omalta pihalta ei missään nimessä poistuta. Ja jos oli ruoka tulossa, niin ehkä ne herkut tuli vähän huonoon väliin. MUTTA tuollaiset yllättävät herkkuhetket on sellaisia, mitä lapset muistelee pitkään ja kertoo kavereille yms(:
Eli tosi mukava olit, vaikka ja oikeastaan juuri siksi, että teit niinkuin äiti ei olisi tehnyt. Pienenä parhaat aikuiset on niitä, jotka kohtelee ihmisenä ei lapsena.