Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri 5,6

Vierailija
28.12.2020 |

Onko liikaa? Mittasin tunti sitten. Lääkäri määräsi metforem tabletit. En ole hakenut vielä lääkkeitä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli labran mittauksissa paastosokeriarvo 5.7 ja heti haluttiin tunkea lääkitys ja diabetes diagnoosi. Pitkä sokeriarvo labroissa normaali. Sokeriarvojen mittaukseen (pitkällä aikavälillä) ei suostuttu enkä saanut lähetettä diabeshoitajalle. Lääkkeet tai ei mitään. Ostin mittarin kotiin ja seurannut itse. Sokeriarvot 4 pintaan muulloin paitsi aamulla, jolloin se kuppi menee nurin. Olin itse yhteydessä diabeteshoitajaan, joka totesi että mulla liian pitkä ruokaväli (n. 12 tuntia) illan ja aamun välillä ja keho tuottaa itse sokeria. Syön nyt myöhemmin iltapalan ja aamuisin sokeriarvot nyt sen 4.2 tai 4.5

Äläpäs valehtele.

Kukaan lääkäri ei määrää tuolla verensokeri arvolla mitään lääkitystä.

Alle kuuden kaikki arvot ovat normaaleja muutoin terveellä ihmisellä.

Tällä palstalla kyllä saa lukea huikeita juttuja, miten ihmiset keksivätkin kaikkea paskaa.

En tiedä noista, mutta ihmettelen niitä valmisteita, joissa on kaikenlaisia makeutusaineita ja lisukkeita, kuten hypromelloosia, jota on myös silmätipoissa ym.

https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/xarelto-epar…

esim tuossa yks.

"E464 - Hydroksipropyylimetyyliselluloosa

Lisäaineryhmä

Emulgointi, stabilointi- ja sakeuttamisaineet

Kuvaus

Selluloosaa on kasvien soluseinämissä.

Kemiallisesti se on glukoosista rakentunut polysakkaridi.

Puhdas selluloosa on valkeaa, kuitumaista, hyvin vettä imevää ainetta.

Mikrokiteistä selluloosaa valmistetaan käsittelemällä selluloosaa tai p u u v i l l a a hapolla.

Muut aineet ovat selluloosajohdannaisia, ja niitä valmistetaan selluloosasta kemiallisilla menetelmillä.

Sakeuttamis- ja stabilointiaineita.

Saa käyttää lähes kaikkiin elintarvikkeisiin, joihin saa käyttää lisäaineita.

Ei enimmäismäärärajoituksia."

Mutta jos on puuvillasellua, pitäisi tietää tarkalleen sen määrä, koska sen viljelyssä on käytetty aina mega-annoksia aldicarb ia, jonka myrkyllisyys on aivan toista kuin syötäväksi kasvatetuissa tuotteissa. Tuo esimerkiksi ON sellainen, koska se on Bayerin tuote.

Vierailija
22/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/23855362.pdf

Tuossa yksi närätyslääke, jossaon monenlaista selluloosaa. Sopiiko sellainen diabeetikolle koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on tätä erimielisyyttä siitä millaisen verensokeriarvon perusteella lääkäri määrää diabeteslääkkeen ja milloin pelkän ruokavaliohoidon, niin voisko olla että lääkkeet määrätään herkemmin niille jotka ovat hoikkia ja joiden ruokavaliossa ei ole vikaa? Lihaville määrätään (ainakin alkuun) pelkkä laihdutus ja syömisen muuttaminen?

Mitäs sanotte tästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän