Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verensokeri 5,6

Vierailija
28.12.2020 |

Onko liikaa? Mittasin tunti sitten. Lääkäri määräsi metforem tabletit. En ole hakenut vielä lääkkeitä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli labran mittauksissa paastosokeriarvo 5.7 ja heti haluttiin tunkea lääkitys ja diabetes diagnoosi. Pitkä sokeriarvo labroissa normaali. Sokeriarvojen mittaukseen (pitkällä aikavälillä) ei suostuttu enkä saanut lähetettä diabeshoitajalle. Lääkkeet tai ei mitään. Ostin mittarin kotiin ja seurannut itse. Sokeriarvot 4 pintaan muulloin paitsi aamulla, jolloin se kuppi menee nurin. Olin itse yhteydessä diabeteshoitajaan, joka totesi että mulla liian pitkä ruokaväli (n. 12 tuntia) illan ja aamun välillä ja keho tuottaa itse sokeria. Syön nyt myöhemmin iltapalan ja aamuisin sokeriarvot nyt sen 4.2 tai 4.5

Äläpäs valehtele.

Kukaan lääkäri ei määrää tuolla verensokeri arvolla mitään lääkitystä.

Alle kuuden kaikki arvot ovat normaaleja muutoin terveellä ihmisellä.

Tällä palstalla kyllä saa lukea huikeita juttuja, miten ihmiset keksivätkin kaikkea paskaa.

En tiedä noista, mutta ihmettelen niitä valmisteita, joissa on kaikenlaisia makeutusaineita ja lisukkeita, kuten hypromelloosia, jota on myös silmätipoissa ym.

https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/xarelto-epar…

esim tuossa yks.

"E464 - Hydroksipropyylimetyyliselluloosa

Lisäaineryhmä

Emulgointi, stabilointi- ja sakeuttamisaineet

Kuvaus

Selluloosaa on kasvien soluseinämissä.

Kemiallisesti se on glukoosista rakentunut polysakkaridi.

Puhdas selluloosa on valkeaa, kuitumaista, hyvin vettä imevää ainetta.

Mikrokiteistä selluloosaa valmistetaan käsittelemällä selluloosaa tai p u u v i l l a a hapolla.

Muut aineet ovat selluloosajohdannaisia, ja niitä valmistetaan selluloosasta kemiallisilla menetelmillä.

Sakeuttamis- ja stabilointiaineita.

Saa käyttää lähes kaikkiin elintarvikkeisiin, joihin saa käyttää lisäaineita.

Ei enimmäismäärärajoituksia."

Mutta jos on puuvillasellua, pitäisi tietää tarkalleen sen määrä, koska sen viljelyssä on käytetty aina mega-annoksia aldicarb ia, jonka myrkyllisyys on aivan toista kuin syötäväksi kasvatetuissa tuotteissa. Tuo esimerkiksi ON sellainen, koska se on Bayerin tuote.

Vierailija
22/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/23855362.pdf

Tuossa yksi närätyslääke, jossaon monenlaista selluloosaa. Sopiiko sellainen diabeetikolle koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on tätä erimielisyyttä siitä millaisen verensokeriarvon perusteella lääkäri määrää diabeteslääkkeen ja milloin pelkän ruokavaliohoidon, niin voisko olla että lääkkeet määrätään herkemmin niille jotka ovat hoikkia ja joiden ruokavaliossa ei ole vikaa? Lihaville määrätään (ainakin alkuun) pelkkä laihdutus ja syömisen muuttaminen?

Mitäs sanotte tästä?

Vierailija
25/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli labran mittauksissa paastosokeriarvo 5.7 ja heti haluttiin tunkea lääkitys ja diabetes diagnoosi. Pitkä sokeriarvo labroissa normaali. Sokeriarvojen mittaukseen (pitkällä aikavälillä) ei suostuttu enkä saanut lähetettä diabeshoitajalle. Lääkkeet tai ei mitään. Ostin mittarin kotiin ja seurannut itse. Sokeriarvot 4 pintaan muulloin paitsi aamulla, jolloin se kuppi menee nurin. Olin itse yhteydessä diabeteshoitajaan, joka totesi että mulla liian pitkä ruokaväli (n. 12 tuntia) illan ja aamun välillä ja keho tuottaa itse sokeria. Syön nyt myöhemmin iltapalan ja aamuisin sokeriarvot nyt sen 4.2 tai 4.5

Voisiko joku joka tietää näistä asioista selittää tuota että keho (maksa?) alkaa itse tuottaa sokeria kun on pitkän aikaa syömättä? Siis että onko paastoverensokerin kohoaminen lähelle arvoa 6 tuollaisessa tilanteessa merkki diabeteksesta? Kohoaako terveen ihmisen paastoverensokeri hyvin pitkän paaston seurauksena?

T. ei diabetesta; paastoverensokeri aina 5,X; pitkäaikaissokeri erinomainen

Vierailija
26/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää sekoiu oikein on kun joku päivigtäin leikkii olevansa diabetestä sairastava?  Hänen pitää puhua lääkärin kanssa kun kerran on lääkkeetkin ja saada asiallista valistusta. Sitä ei täältä saa.

Mulla diabeetikkona oli aamulla 5.6. Oikein hyvä arvo. Pitkäaikaissokeri terveen viitearvoissa näillä lukemilla

Vierailija
27/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on paras lääke. Vähän hiilareita ja paljon kasvikunnan tuotteita. Se violetti peruna olisi suoranaista lääkettä jos verensokerit heittelee. Vaan missäs sitä myydään?

Vierailija
28/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lääkettä ei tungeta ennenkuin paastosokeri on kolmessa mittauksessa vaikka kuukauden välein yli 7.

Älkää puhuko puppua täällä

Vierailija
29/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää sekoiu oikein on kun joku päivigtäin leikkii olevansa diabetestä sairastava?  Hänen pitää puhua lääkärin kanssa kun kerran on lääkkeetkin ja saada asiallista valistusta. Sitä ei täältä saa.

Mulla diabeetikkona oli aamulla 5.6. Oikein hyvä arvo. Pitkäaikaissokeri terveen viitearvoissa näillä lukemilla

Lääkkeitä ei saa jos vain leikkii että on db.

Vierailija
30/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se pikkusen kohollaan. Riippuu tietty milloin söit viimeksi.

Höpö höpö. Täysin normaali sokeriarvo. Lääkket turhia, noilla arvoilla.

Vanha ketju, mutta mulla diabetikolla on joskus tollaisia arvoja ja välillä 10. Yksittäinen mittaus ei kerro yhtään mitään.

Vierailija
31/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on tätä erimielisyyttä siitä millaisen verensokeriarvon perusteella lääkäri määrää diabeteslääkkeen ja milloin pelkän ruokavaliohoidon, niin voisko olla että lääkkeet määrätään herkemmin niille jotka ovat hoikkia ja joiden ruokavaliossa ei ole vikaa? Lihaville määrätään (ainakin alkuun) pelkkä laihdutus ja syömisen muuttaminen?

Mitäs sanotte tästä?

Raja on 7 kolmessa peräkkäisessä mittauksessa. Lihavillakin. 

Mutta tietysti johtuu kunkin muusta terveydestä.

Vierailija
32/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Toinen jalka jo haudassa.

Vierailija
33/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aloittajan tekstin vaikka miten en ymmärrä miten hänellä muka olisi kakkosdb. Ottaisi selvää että uskottavampia arvoja kirjoittaisi.

Vierailija
34/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tilata tai ostaa mittareita?

Netidtä, apteekista, ehkä ihan prismoissakin. Liuskat pitää olla yhteensopivat.

Vierailija
35/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta, kyllä niitä myydään monissa paikoissa. Jos lääkäri määrää net Metforemit, niin hän myös passittaa hakemaan mittarin diabeteshoitajalta.

Vierailija
36/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta, kyllä niitä myydään monissa paikoissa. Jos lääkäri määrää net Metforemit, niin hän myös passittaa hakemaan mittarin diabeteshoitajalta.

Nykyisin ei enää saa mittaria eikä liuskoja.  Kuin insuliinia käyttävät.  Ehkä sellainen saa aluksi jolla vasta todettu. 

Vierailija
37/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt niin höpinää. Kyllä ei noilla arvoilla saa db diagnoosia. Pitkäaikaisokeri on vielä tärkeämpi arvo. 

Vierailija
38/38 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku joka tietää näistä asioista selittää tuota että keho (maksa?) alkaa itse tuottaa sokeria kun on pitkän aikaa syömättä? Siis että onko paastoverensokerin kohoaminen lähelle arvoa 6 tuollaisessa tilanteessa merkki diabeteksesta? Kohoaako terveen ihmisen paastoverensokeri hyvin pitkän paaston seurauksena?

T. ei diabetesta; paastoverensokeri aina 5,X; pitkäaikaissokeri erinomainen

5,X on hyvä paastoarvo koska se on alle 6. Pitkä sokeri on tällaisilla paastoarvoilla yleensä tosi hyvä.