Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri 5,6

Vierailija
28.12.2020 |

Onko liikaa? Mittasin tunti sitten. Lääkäri määräsi metforem tabletit. En ole hakenut vielä lääkkeitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pikkusen kohollaan. Riippuu tietty milloin söit viimeksi.

Vierailija
2/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 5.9 paastoverensokeri. Runsas vuosi sitten alle 5. Paino suht sama, makeaa en syö. Vaikuttaako heittelevä kilpirauhasarvobtuohon? Mitään lääkettä ei määrätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se pikkusen kohollaan. Riippuu tietty milloin söit viimeksi.

Höpö höpö. Täysin normaali sokeriarvo. Lääkket turhia, noilla arvoilla.

Vierailija
4/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 5.9 arvo, se on täysin normaali. Minulla on diabetes, arvoni välillä 15- 25.

Vierailija
5/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diabetes. Jos arvoni olisivat 5.6, olisin todella onnellinen. Piikitän insuliinia päivittäin, eikä sokeriarvoni ole koskaan laskeneet alle 10.

Vierailija
6/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli labran mittauksissa paastosokeriarvo 5.7 ja heti haluttiin tunkea lääkitys ja diabetes diagnoosi. Pitkä sokeriarvo labroissa normaali. Sokeriarvojen mittaukseen (pitkällä aikavälillä) ei suostuttu enkä saanut lähetettä diabeshoitajalle. Lääkkeet tai ei mitään. Ostin mittarin kotiin ja seurannut itse. Sokeriarvot 4 pintaan muulloin paitsi aamulla, jolloin se kuppi menee nurin. Olin itse yhteydessä diabeteshoitajaan, joka totesi että mulla liian pitkä ruokaväli (n. 12 tuntia) illan ja aamun välillä ja keho tuottaa itse sokeria. Syön nyt myöhemmin iltapalan ja aamuisin sokeriarvot nyt sen 4.2 tai 4.5

Vierailija
7/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 5.9 paastoverensokeri. Runsas vuosi sitten alle 5. Paino suht sama, makeaa en syö. Vaikuttaako heittelevä kilpirauhasarvobtuohon? Mitään lääkettä ei määrätty.

Vaikuttaa, ainakin kilpparin vajaatoiminta.

Vierailija
8/24 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tilata tai ostaa mittareita?

Vierailija
9/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ei ole diabetesta, mutta silti diabeteshoitaja on lähettänyt kutsun silmänpainemittaukseen. Minkänimistä tippaa siinä laitetaan, esimerkiksi 100-vuotialle? MIKSI?

Vierailija
10/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni ei ole diabetesta, mutta silti diabeteshoitaja on lähettänyt kutsun silmänpainemittaukseen. Minkänimistä tippaa siinä laitetaan, esimerkiksi 100-vuotialle? MIKSI?

No vanhuksilta tutkitaan silmät muutenkin tuossa iässä.

Voihan siellä olla muitakin muutoksia kuin pelkästään diabeteksesta johtuvia.

Ja miksi äitisi oli diabeteshoitajan vastaanotolla, jos hänellä ei kerran diabetesta ole.

Vierailija
11/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli labran mittauksissa paastosokeriarvo 5.7 ja heti haluttiin tunkea lääkitys ja diabetes diagnoosi. Pitkä sokeriarvo labroissa normaali. Sokeriarvojen mittaukseen (pitkällä aikavälillä) ei suostuttu enkä saanut lähetettä diabeshoitajalle. Lääkkeet tai ei mitään. Ostin mittarin kotiin ja seurannut itse. Sokeriarvot 4 pintaan muulloin paitsi aamulla, jolloin se kuppi menee nurin. Olin itse yhteydessä diabeteshoitajaan, joka totesi että mulla liian pitkä ruokaväli (n. 12 tuntia) illan ja aamun välillä ja keho tuottaa itse sokeria. Syön nyt myöhemmin iltapalan ja aamuisin sokeriarvot nyt sen 4.2 tai 4.5

Mitä tarkoitat, että sokeriarvojen mittaukseen ei pitkällä aikavälillä suostuttu.

Se kolmen kuukauden ns. pitkä sokeri, nähdään automaattisesti verinäytteestä, siitä samasta mistä paastoverensokerikin mitataan.

Ja jos on huolissaan, voi ostaa itse verensokeri mittarin ja liuskoja, ja ottaa aamuisin aina verensokerin.

Se aamusokeri eli paaston jälkein sokeri osoittaa itselle parhaiten sen, olisiko syytä epäillä diabetesta.

Vierailija
12/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No apteekista niitä saa ja netistä moneltakin taholta.

Itse mittari ei niin kallis ole, mutta ne näyteliuskat ovat suhteellisen kalliita.

Vierailija
13/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mittari yksin riitä.  Pitää olla myös ne piikit jolla sormeen pistetään ja lisäksi ne liuskat joihin sormesta veri otetaan.

Liuska työnnetään sitten mittariin ja se näyttää verensokeri lukeman.

Liuskat ovat kalliita.

Vierailija
14/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs valehtele.

Kukaan lääkäri ei määrää tuolla verensokeri arvolla mitään lääkitystä.

Alle kuuden kaikki arvot ovat normaaleja muutoin terveellä ihmisellä.

Tällä palstalla kyllä saa lukea huikeita juttuja, miten ihmiset keksivätkin kaikkea paskaa.

Vierailija
15/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeksi paastoarvo 6.4 ja pitkä arvo ihan hyvä(puolessavälissä eli numerona 4?). Seurataan arvoa ja ohje liikkua ja laihduttaa muutama kilo. Ei mitään puhetta lääkkeistä.

Ja siis sisätautilääkäri kyseessä.

Vierailija
16/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap.

Diabetes diagnoosissa katsotaan paasto sokeri  arvot, sekä kolmen kuukauden pitkä sokeri.

Päivän mittaan kaikilla ihmisillä verensokeri taso vaihtelee, riippuen syömisistä, liikunnasta, nukkumisesta.

Ei yhdellä ainoalla arvolla tee mitään, eikä siitä voi kukaan mitään sanoa eikä päätellä.

Ja jos diabetes lääkitys, niin tottahan se pitää verensokeri arvot kunnossa ja normaaleina.

Muutoinhan lääkityksestä ei olisi mitään apua.

Vierailija
17/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vanhuksilta tutkitaan silmät muutenkin tuossa iässä.

Voihan siellä olla muitakin muutoksia kuin pelkästään diabeteksesta johtuvia.

Ja miksi äitisi oli diabeteshoitajan vastaanotolla, jos hänellä ei kerran diabetesta ole.

Sitäpä tässä ihmetelläänkin! Kutsua ei voi perua, jos ei anna sostunnusta. Ei t i e t e n k ä ä n pidä antaa sellaista, mutta musta tuntuu, et jossakin on siompi moka nyt. En ainakaan ala raahaamaan häntä minnekään, kun näössä ei ole mitään vikaa eikä sokeriarvoissakaan. Joku muukin vois tietysti joskus pestä niitä silmälaseja, mutta i hän niitäkään tarvi edes lukemiseen ja telkkarinkin näkee ilman laseja ihan hyvin. Arvot ovat olleet koko vuoden ihan hyvät.

Vierailija
18/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs valehtele.

Tällä palstalla kyllä saa lukea huikeita juttuja, miten ihmiset keksivätkin kaikkea paskaa.

Äläpä muuta viserrä itsellä oli paasto 6,9 2h arvo rapiat 13 vai 14 eikä mistään lääkkeistä edes puhuttu. Pelkkä ruokavalio.

Vierailija
19/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs valehtele.

En tiedä noista, mutta ihmettelen niitä valmisteita, joissa on kaikenlaisia makeutusaineita ja lisukkeita, kuten hypromelloosia, jota on myös silmätipoissa ym.

https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/xarelto-epar…

esim tuossa yks.

Vierailija
20/24 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs valehtele.

Äläpä muuta viserrä itsellä oli paasto 6,9 2h arvo rapiat 13 vai 14 eikä mistään lääkkeistä edes puhuttu. Pelkkä ruokavalio.

Ruokavalio onkin paras hoitokeino. Pitää vain ymmärtää, miten kannattaa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi