on se ihme,ei mummot soita ja kysy ekaluokkalaisen
fiiliksiä,eikä ysin päättävän,ei toivota hyvää kesälomaa tms!
vittu,että on itsekkäät isovanhemmat,ai mutta hei tänäänhän on yhden sukulaisen ylppärit,siksi ei varmaan kerkiä kun on aika juhlia ja pokata häntä
Kommentit (49)
ap on itsekäs,niinkö?? kyllä nämä lapset/nuoret vaan ihmettelevät kun ei mummoa kiinnosta,osaavat nääs verrata kavereiden mummoihin!
mulle on ihan sama,mutta harmittaa lasteni puolesta enkä tosiaan ole nytkään sanonut lapsille sanaakaan asiasta eli en ole mustamaalannut mummoja lapsille,täällä vaan avautunut kun oli pakko,otti/ottaa niin päähän
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:49"]joo ei meilläkään anoppi soittanut. olisi nyt edes 20e antanut tokaluokkalaiselle kun ei stipendiäkään tullut :(
[/quote]
Ei jumal....! Tulee mieleen kun tänään kevätjuhlan jälkeen koulun pihalla poikani luokan häirikköidioottipentu tenttasi äidiltään montako euroa saa mistäkin arvosanasta!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:21"]
meillä yhteydenpito on vain ja ainoastaan minun suunnalta,jos en itse soittelisi niin esim.äitini ei soittaisi koskaan paitsi silloin kun tarvitsee talonmaalausta ym ym
ja me ei olla mikään nuoriperhe,äitini tietää tasan tarkkaan kiireeni ja minä tiedän äitini kiireet,on se nyt vaan hemmetti,ettei voi ysin päättävälle pojalle soittaa ja kysellä kuulumisia,jatko-opinnoista ja toivotella kesät,mummo ei edes tiedä minne poika hakenut kouluun!
vanhin poikani on intissä,eikä mummo ole kertaakaan kysellyt esim.multa,että kuinka on mennyt..että repikää siitä,teillä yhdelläkään ei ole näin välinpitämöttömiä isovanhempia ja nyt ei ole kyse alkoholista tai mistään sairauden tuomista muistihäiriöistä tms ja ikääkin oli reilu 60v. ei vaan kertakaikkiaan kiinnosta
ap
[/quote]
Hohhoijaa. Meillä minä soitan aina äidilleni. Isäni on jo kuollut. Jos äiti alkaisi soittelemaan kaikille lapsenlapsilleen, pitäisi soittaa 14 puhelua. Ja lapsenlapsenlapsiakin on jo 6. Joten mummulla tulisi kallis puhelinlasku.
Minä en ole kokenut asiaa ongelmaksi. Hyvät välit on äitiini ja samoin lapsillani.
Täällä yksi mummo ja pappa, kyllä me soitettiin kolmelle alakoululaiselle ja onniteltiin koulun päättymisestä ja hyvistä todistuksistakin! Sovittiin myös tapaamiset, kyllä välittävät isovanhemmat näin tekee, meillä ainakin aina ja lapset tykkäsivät kovasti ja kertoivat innoissaan. Juhlissakin on joskus oltu mutta nykyisin ei oikein mahdu! Meillä on ollut tapana niin teki meidänkin vanhemmat kun meillä oli lapset koululaisia, perinne jatkuu!
meitä on tasan kaksi tytärtä ja tasan minun lapsenlapset
ap
Tässäpä olikin uusi asia, josta valittaa. Eipä ole tullut mieleen ennen, että juuri tänään isovanhempien olisi pitänyt soittaa. Taidanpa soittaa huomenna katkerankaunaisen haukkumapuhelun kaikille.
no milloin se puhelu sitten soitetaan,kahden viikon päästä vai?? kyllä mäkin soitin äidilleni tasan sinä päivänä kun jäi eläkkeelle,synttärit ja nimpparitkin soitan ihan oikeana päivänä,tänäänhän nuo koulut loppuivat..
ap
Vitut sä ap tänään missään töissä ole ollut. Sä oot ollu täällä av:lla jankkaamassa!
Ymmärrän ap:ta jos tosiaan on toistuvasti tällaista kiinnostuksen ja välittämisen puutetta lapsenlapsia kohtaan sekä yksipuolista yhteydenpitoa mutta en kyllä tätä olisi tajunnut isovanhempien velvollisuudeksi.
omat isovanhempani ovat aina suosineet äitini siskoa, hänen lapsiaan ja nyt heidän lapsenlapsiaan, etenkin yhtä. Kun yrittää kertoa omien lasten kuulumisia vierailulla, he ottavat aina puheeksi tämän tietyn lapsenlapsenlapsen ja monesti vertaavat muita häneen yms. Se tuntuu hieman pahalta, mutta siihenkin tottuu... en koe voivani heitä velvollistaa pitämään kaikista lapsenlapsenlapsista yhtä paljon. Lahjat yms. Antavat kuitenkin kaikille hyvin tasapuolisesti, aika ja kiinnostus sekä auttaminen menevät yhdelle.
Minäkään en näe ongelmaa siinä ettei vanhempani soittele. Mutta minä olen soittanut sekä isälleni että äidilleni ja kertonut kuulumiset lukuvuoden päättymisestä. Minä yleensä soitan vanhemmilleni, eivät he minulle tai lapsenlapsillee soittele. Jos haluaa jonkin asian tapahtuvan on itse toteutettava se.
Joo ylppärit on kyllä pikkasen isompi juttu. Eiköhän ehdi teille soitella vaikka huomenna? Vai oletko katkera kun sua ei kutsuttu?
joo ei meilläkään anoppi soittanut. olisi nyt edes 20e antanut tokaluokkalaiselle kun ei stipendiäkään tullut :(
osta lapsillesi kännykät! hekin voivat ilahduttaa isovanhempiaan ja soittaa ihan ite, kertoa tunnelmistaan ja todistuksestaan. mikä ihme etiketti sanoo että isovanhempien pitää soittaa ?
Taitaa olla mammat huomiohuorauksen tarpeessa. Lapset iloisina kun koulu loppui vähäksi aikaa.
kyllä mut kutsuttiin,mutta olen menossa töihin ja juhlat alkavat samaan aikaan (klo 15),että kyllä siinä olisi ollut mummoilla aikaa soitella ihan aamuyhdeksästä asti ja juu taidan olla katkera,kaikki muut saavat huomiota paitsi ainoat lapsenlapset--näin on aina ollut ja näköjään tulee olemaan,nyt vasta mua ruvennut korpeamaan tämä homma
ap
Voi herrajee, kun valittamista pitää keksiä jos ei muuta ole.
Onko se nyt maailman ihme jos on ekan vuoden koulussa suorittanut.
Miksi näitä nykykakaroita pitää paapoa mennentullen joka asiasta.
Vanhemmat näitä paineita luo lapsille; mummi ja vaari ei soittany, yhhyyyy, ne ei välitä susta. Koko pennulle ei olisi tullut edes mieleen koko juttu.
juostiinko mummon lapsuudessa ilosta kiljuen setelit kourassa jos onnistui pääsemään luokaltaan.
ei tässä olla seteleitä pyytämässä,vaan kesälomaa toivottamassa
ap
Mummut on kuule monesti kutsuttu juhlaan, milloin on ollut mikäkin selitys esteenä.
Ap