Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä lapsi ei saa koskaan ryhmätöissä tehdä muuta kuin värittää.

Vierailija
31.05.2014 |

Kyse ala-koululaisista tytöistä. Onneksi nyt on kesäloma tulossa väliin, syksyllä pitää miettiä että mitä asian kanssa tekisi. Ottaako opettajaan yhteyttä vai rupeaako asia selviämään itsestään.

Kyse 3-luokkalaisista tytöistä.

Muut tytöt saavat aina kirjottaa ja piirtää ja valita ryhmätöissä muut jutut. Omalle lapselleni jää pelkkä värittäminen! ja "kaverit" vielä sanelevat että mitä väriä pitää kuulemma laittaa minnekin, tyttö ei saa edes päättää sitä, vaikka hänelle on annettu tehtäväksi värittäminen...

Joskus kun tyttö on kysynyt että saisinko minäkin esim. tällä kertaa kirjoittaa? tai vaikkapa piirtää? yms. niin vastaus aina tulee että ei. Ja kun tyttö on kysynyt syytä? niin hän kuulemma tekee niin rumaa jälkeä...

Omasta mielestäni, lapseni ei tee ollenkaan rumaa jälkeä! ehkä hän on käden taidoissa vähän kömpelömpi kuin muut, mutta osaa silti kyllä tehdä hyvää jälkeä...

Sama pätee liikuntatunnilla esim. ryhmätehtävissä. Hänet valitaan pariksi aina viimeisenä, kun ei ole kaikissa lajeissa niin hyvä... mutta juoksussa on esim. tosi hyvä!

Tyttö on selkeästi surullinen tästä asiasta. :(

Mikä avuksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:30"]

Yleensä ongelma on kyllä siinä, että kaikki tahoisivat "vain" värittää ja päästä vähemmällä. Harvinainen luokka, täytyy olla todella taitavaa porukkaa.

Ja anteeksi vain, tuo oma ulosantisi on sitä luokkaa, että en ihmettele, jos ei anneta kirjoittaa. Olen pahoillani, mutta oli pakko sanoa.

[/quote]

Vittu minä nauran tämmösille kommenteille. :DD en ole siis ap, MUTTA PAKKO KOMMENTOIDA. Haukkusit vaan kerralla suoraan pystyyn jos todellinen luonteesi on tuo, lopeta se minä olen pahoillani teennäinen paskanjauhaminen...

Tuommosiahan tekee mieli motata turpaan!

t. helvetin hyvä ulosanti :D

[/quote]

Kielelliset taidot ovat tavallisesti periytyviä. Jos ap kirjoittaa noin huonosti, on luultavaa, että myös lapsi on heikko oikeinkirjoituksessa. Ryhmätyössä jokainen saa saman arvosanan, joten tietysti kirjoitustyö annetaan sellaiselle, joka on hyvä kirjoittamaan. Kyllähän ap:n lapsi voi olla tosi hyvä piirtämään ja huolellinen värittämään, joten ryhmä voi nimenomaan haluta hänet sen takia tähän hommaan.

Vierailija
2/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättävätkö lapset ryhmän sisällä, kuka tekee mitäkin? Pyydä opettajaa tekemään seuraavaksi työarvonta. Siis arvotaan, kuka hankkii tietoa mistäkin osa-alueesta ja kuka tekee toteutuksessa minkäkin osan. Jos lapsesi tosiaan suttaa ja tekee huonoa jälkeä ja kirjoittaa päin peetä, en ihmettele, että muut eivät halua hänen takiaan huonoa arvosanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta lukuvuoden viimeisenä koulupäivänä sinä vasta tämän asian huomasit?

Ole ensi vuonna pikkuisen nopeampi, ja puutu asiaan viimeistään toukokuun puolivälissä.

Kesän aikana voit rohkaista lastasi olemaan reippaampi. Ei sitten enää syksyllä kysy "saanko minä..." vaan ilmoittaa "nyt minä teen teen tämän". Onhan se hyvä, että lapsi on kiltti ja tottelevainen, mutta rajansa silläkin.

Vierailija
4/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ON huonompi kuin muut ja ryhmä haluaa parhaan mahdollisen lopputuloksen? Itsekin inhosin koulussa ryhmätöitä. Minusta paras että jokainen tekisi omat tehtävänsä ja arvosteltaisiin oman osaamisen mukaan.

Vierailija
5/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ongelma on kyllä siinä, että kaikki tahoisivat "vain" värittää ja päästä vähemmällä. Harvinainen luokka, täytyy olla todella taitavaa porukkaa.

Ja anteeksi vain, tuo oma ulosantisi on sitä luokkaa, että en ihmettele, jos ei anneta kirjoittaa. Olen pahoillani, mutta oli pakko sanoa.

Vierailija
6/6 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:30"]

[/quote]

Vittu minä nauran tämmösille kommenteille. :DD en ole siis ap, MUTTA PAKKO KOMMENTOIDA. Haukkusit vaan kerralla suoraan pystyyn jos todellinen luonteesi on tuo, lopeta se minä olen pahoillani teennäinen paskanjauhaminen...

Tuommosiahan tekee mieli motata turpaan!

t. helvetin hyvä ulosanti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä