Miksi osa miehistä ajattelee, että naiset ovat velkaa heille parisuhteen?
Olen törmännyt tähän monessa paikassa. Jotkut miehet vaikuttavat olevan jotenkin katkeria, jos joku nainen ei halua suhdetta eikä halua tyytyä kehenkään. Musta välillä tuntuu, että naiset pärjäävät paremmin sinkkuna kuin miehet. Olen itse siis nainen ja vapaaehtoisesti sinkku jo ollut vuosia ja olen huomannut, että joillakin miehillä menee herne nenään, kun nainen ei etsi parisuhdetta.
Kommentit (55)
Miksi niin monelle naiselle tuntuu olevan ongelma, että tyydyin puolisooni, kun en muille riittänyt?
Jotkut miehet ovat huonoja kestämään pettymyksiä ja laiskoja näkemään vaivaa.
Sama laulu on monella myös työpaikkojen suhteen: kun on koulut käyty (ja intti!!) on yhteiskunta jollain mystisellä tavalla velkaa näille sankareille hyvän työpaikan.
Ehkä joillakuilla miehillä ymmärrys siitä, että joitakin asioita elämässä ei voi saada automaationa jonkin tai joidenkin suoritusten tms. jälkeen, on puutteellinen.
Tämän totean itsekin miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tasan yhden kerran törmännyt tähän asiaan. Ja sekin oli täällä palstalla jonkun miehen sanomana. Joten en usko ap:lla olevan oikeasti kokemusta asiasta. Tai sitten olet tavannut vain tämän palstan miehiä.
Minä en ole nähnyt kenenkään sanovan tuollaista edes täällä kertaakaan. Naiset ovat tehneet tällaisen tulkinnan luultavasti: mies valittaa sinkkkuuttaan ja pitää syynä siihen naisten nirsoutta -> naisten mielestä mies ajattelee, että naiset ovat hänelle velkaa parisuhteen. Kummallinen tulkinta, mutta tuollaista olen nähnyt täällä joskus.
M_39 kirjoitti:
Sama laulu on monella myös työpaikkojen suhteen: kun on koulut käyty (ja intti!!) on yhteiskunta jollain mystisellä tavalla velkaa näille sankareille hyvän työpaikan.
Ehkä joillakuilla miehillä ymmärrys siitä, että joitakin asioita elämässä ei voi saada automaationa jonkin tai joidenkin suoritusten tms. jälkeen, on puutteellinen.
Työttömyys johtuu vapaan kaupan ja korkean verotuksen yhdistelmästä. En tiedä miten se parisuhteisiin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan esimerkkinä vaikka naistenmies Pertti (nimi muutettu). Pertti on maannut Sirkan, Annelin, Kaisan, Irmelin, Julian, Katariinan ja monien muiden kanssa mutta Pertti ei ole halunnut nähdä heitä uudestaan vaikka Kaisa ja Irmeli olisi halunnut alkaa seurustelemaan. Pertti ei ole näille naisille mitään velkaa! Sit yksi yö Pertti tapaa mitä upeimman Jessican yöklubilla ja päädytään jatkoille. Pertti rakastuu Jessicaan ja arvelee että tietysti Jessica haluaa suhteeseen kun halusi seksiäkin. Sit Jessicaa ei kiinnostakaan ja Pertti on ihan raivoissaan miksi Jessicaa ei kiinnosta, Pertillä on hyväksikäytetty ja huijattu olo.
Tätäkö ei muka tapahdu toisin päin? Väitän että tapahtuu enemmän. Nainen menee sänkyyn ja rakastuu, mies halusi vain seksiä ja nainen loukkaantuu ja tuntee olonsa hyväksikäytetyksi ja haukkuu kaikki miehet sioiksi.
...ja juuri tämän takia se kouraisee tosi syvältä tietyntyyppisillä miehillä. On totuttu ajatukseen, että tietty se menee näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt miehet haluavatkin parisuhteen eikä pelkästään irtoseksiä. Päättäkää jo
Minä en missään nimessä puhunut kaikista miehistä. Puhuin "joistakin miehistä." Huomaa ero. -ap
Moniko mies oikeasti luulee naisen olevan miehelle parisuhteen velkaa vai montaako miestä harmittaa, jos kiinnostava nainen ei olekaan miehestä kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä AP:n oletus johtuu?
Eikö se tule jo aloituksessa ilmi? Olen tämmöistä olen kohdannut Enkä edelleenkään puhu kaikista miehistä, vain osasta heistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monelle naiselle tuntuu olevan ongelma, että tyydyin puolisooni, kun en muille riittänyt?
Tämä.
Veikkaan, että huomattava osa miehistä on parisuhteessa, pitkässäkin, yksinomaan siksi, että joku nainen sattui yksipuoleisesti ihastumaan tähän.
Tosin: toista ihmistä rakastamaan voi oppiakin; joillekin se on helpompaa, joillekin vaikeampaa.
Moni mies varmaankin opettelee: "Kas, tämä nainen taisikin rakastua minuun; eipä hätä ole tämän näköinen, enköhän minäkin opi elämään hänen kanssaan ja tykkäämäänkin hänestä ajan mittaan".
Nainen voi saada ison osan suhteen eduista sinkkunakin, joten ei ole ihme jos pärjää. Miehet ovat tavallaan sukupuolettomia parisuhteiden välissä.
Ilman parisuhdettakin nainen voi saada:
-seksiä sormia napsauttamalla
-myydä seksiä liikuntavammaisena
-saada rahaa pelkästä kamerassa esiintymisestä enemmän kuin moni miespuolinen asiantuntijana
-saada kehuja ja hurrausta orbitoivilta kilttimiehiltä somessa ja arkielämässä
-saada passiivisesti harrastus- ja työelämän verkostoja ja ilmaista huomiota ja neuvontaa miehiltä, jotka lähestyvät naista platonisesti somessa (ei juuri koskaan päinvastoin)
-käydä rajattomilla treffeillä ja saada kutsuja tapahtumiin miehiltä, jotka häpeilevät omaa seksuaalisuuttaan ja lähtevät treffeille "vain kaverina", tuottavat viihdettä ja huokailevat sitten tympääntyneinä kotona
-tuntea itsensä tärkeäksi ja hyväksytyksi vain olemalla olemassa
Muistan kyllä omatkin meseajat, kun olin nuorisoa ja monesti hauskuutin mesekaverityttöjäni vaikka millä piirustuksilla ja koskaan kukaan ei piirtänyt mitään minulle; he olivat tietysti tottuneet siihen, että riittää, kun on syntynyt ja olemassa ja jollekin harvalle voi ehkä antaa vähän enemmän, kun taas miehet antavat viihdettä ja huomiota hyvin monille naisille ennen kuin saavat mitään takaisin. En sano, että tämä on moraalitonta ja pitäisi suoranaisesti muuttaa, mutta naisten olisi hyvä ajatella tätäkin puolta asioista. Suurin osa miehistä on kunnollisia ja kilttejä ja tuo määrä koko ajan korostuu vanhemmissa ikäluokissa, koska sosiaalinen pelisilmä kehittyy, mutta viihdyttämistaidot eivät huonone. Eli siis vaikka miehillä olisi myös oma etu mielessä, kuten pitääkin olla, niin tämä panostuksen jakauma on hyvin epätasainen; miehen on sosiaalisesti korrektia ja toivottua viihdyttää ja antaa lisäarvoa, mutta ei ole sosiaalisesti korrektia toivoa mitään vastapalvelusta, kun taas naisilla ei ole hirveästi sisäistä motivaatiota vastata vastapalveluksella; edes platonisella vastapalveluksella, joka ei liity seksiin ja läheisyyteen. Naisten aivoissa ei ole sellaista kytkintä, joka sanoo "perskele, nyt pistän kyllä paremmaksi ja teen vielä hauskemman kuvan, videon, vitsin tai annan muutoin lisäarvoa tähän tilanteeseen!" kuten miehelle, vaan nainen vain ikään kuin imaisee lisäarvot sisäänsä ja hymyilee.
Vertailkaa sitä sisällöntuottajien määrää vaikka YouTubessa, joka tekee viihdettä kaikille ja sitä joka tekee sitä vain toiselle sukupuolelle ja kumpi saa kummatkin sukupuolet nauramaan?
Vierailija kirjoitti:
M_39 kirjoitti:
Työttömyys johtuu vapaan kaupan ja korkean verotuksen yhdistelmästä. En tiedä miten se parisuhteisiin liittyy.
Olipahan vaan analogia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus, prinsessasadut, rakkausaiheiset renkutukset yms. Millä sen oikein saisi taottua miesten päähän, että yksinkin voi menestyä?
No jos kasvatuksessa on vikaa niin sitten saatte naiset syyttää ihan itseänne jos miehistä tulee sellaisia kuin ovat.
Minä olen mies, mutta varmaan ihan molempia kasvattajia voinee syyttää.
Kiltti mies on kerännyt "10 kertaa kohtelias naiselle"-kortin leimat täyteen ja siinä lukee, että palkintona on yksi seksi tai kaksi viikkoa pari suhdetta. Kortin on tehnyt kiltti mies itse, mutta odottaa kaikkien noudattavan sitä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Nainen voi saada ison osan suhteen eduista sinkkunakin, joten ei ole ihme jos pärjää. Miehet ovat tavallaan sukupuolettomia parisuhteiden välissä.
-saada rahaa pelkästä kamerassa esiintymisestä enemmän kuin moni miespuolinen asiantuntijana
-saada passiivisesti harrastus- ja työelämän verkostoja ja ilmaista huomiota ja neuvontaa miehiltä, jotka lähestyvät naista platonisesti somessa (ei juuri koskaan päinvastoin)
-käydä rajattomilla treffeillä ja saada kutsuja tapahtumiin miehiltä, jotka häpeilevät omaa seksuaalisuuttaan ja lähtevät treffeille "vain kaverina", tuottavat viihdettä ja huokailevat sitten tympääntyneinä kotona
Muistan kyllä omatkin meseajat, kun olin nuorisoa ja monesti hauskuutin mesekaverityttöjäni vaikka millä piirustuksilla ja koskaan kukaan ei piirtänyt mitään minulle; he olivat tietysti tottuneet siihen, että riittää, kun on syntynyt ja olemassa ja jollekin harvalle voi ehkä antaa vähän enemmän, kun taas miehet antavat viihdettä ja huomiota hyvin monille naisille ennen kuin saavat mitään takaisin. En sano, että tämä on moraalitonta ja pitäisi suoranaisesti muuttaa, mutta naisten olisi hyvä ajatella tätäkin puolta asioista. Suurin osa miehistä on kunnollisia ja kilttejä ja tuo määrä koko ajan korostuu vanhemmissa ikäluokissa, koska sosiaalinen pelisilmä kehittyy, mutta viihdyttämistaidot eivät huonone. Eli siis vaikka miehillä olisi myös oma etu mielessä, kuten pitääkin olla, niin tämä panostuksen jakauma on hyvin epätasainen; miehen on sosiaalisesti korrektia ja toivottua viihdyttää ja antaa lisäarvoa, mutta ei ole sosiaalisesti korrektia toivoa mitään vastapalvelusta, kun taas naisilla ei ole hirveästi sisäistä motivaatiota vastata vastapalveluksella; edes platonisella vastapalveluksella, joka ei liity seksiin ja läheisyyteen. Naisten aivoissa ei ole sellaista kytkintä, joka sanoo "perskele, nyt pistän kyllä paremmaksi ja teen vielä hauskemman kuvan, videon, vitsin tai annan muutoin lisäarvoa tähän tilanteeseen!" kuten miehelle, vaan nainen vain ikään kuin imaisee lisäarvot sisäänsä ja hymyilee.
Vertailkaa sitä sisällöntuottajien määrää vaikka YouTubessa, joka tekee viihdettä kaikille ja sitä joka tekee sitä vain toiselle sukupuolelle ja kumpi saa kummatkin sukupuolet nauramaan?
Lisäarvoa voi siis tuottaa ihan keskutelemallakin ilman upeampia temppuja, kunhan pyrkii siinä ennakoimaan vastapuolen tarpeita ja kiinnostuksen kohteita. Tästä tuli mieleeni eräs kesä, kun olin silloin aika treenattu ja rennolla kesäkävelyllä kaupungissa ja joku feissarinainen yritti saada minut sitoutettua rahaa vievään sopimukseen. Myöhemmin ostin tälle naiselle jäätelön paluumatkalla ikään kuin pahoitteluksi, kun en allekirjoittanut sopimusta ja kokeilin jutella välillä itseäni kiinnostavista asioista, koska hänkin oli jo käyttänyt minun aikaani lähestymällä minua ilman varsinaista vihreää valoa. En muista hänen kysyneen mitään sellaista, mikä olisi liittynyt siihen mikä minua kiinnostaa minun itseni takia, vaan kysymys oli joku strateginen "mitä työtä teet/opiskelet?" tyyppinen juttu, jossa vain arvioidaan statusta ja perustuu kysyjän tarpeisiin eikä vastaajan tarpeisiin.
Minulle se jäätelön ostaminen oli aika perusjuttu ja veikkaan, että tämä Pikkukakkosen Pelle Hermannin tyttäreltä näyttävälle naiselle se oli aika tavallinen tapahtuma myös saada joku tuollainen ele osakseen, mutta ei ehkä päinvastoin. Jos nainen lähestyy miestä kadulla, nainen haluaa usein viedä miehen rahaa välillisesti työnantajalleen, kun taas miehiä opetetaan lähestymisvalmennuksessa kehumaan naisen ulkonäköä ja antamaan pientä lisäarvoa, jos haluaa itselleen jotain eli seksiä tai parisuhdetta. Eli vaikka mies lähestyisi ns.itsekkäästä syystä, hän yrittää antaa lisäarvoa, mutta yksikään naisfeissari ei kehu miehen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kieroutuma se on.
Veikkaisin että viettää elämänsä ruudun ääressä ilman ihmiskontakteja.Selvää on että tuollainen naista esineellistävä sovinisti pysyykin yksin. Ja hyvä niin.
Taitaa olla myös nettiajan luoma ilmiö.
Mun nuoruudessa juntitkin oli sentään
normaalielämässä kiinni.
Aina näitä on ollut. Meilläpäin on muistomerkki naiselle, jonka synkkä sulhasehdokas puukotti joskus 1800-luvulla. Nainen ei tainnut edes tietää miehen mielikuvista. Sama toistui myöhemmin toisessa kylässä.
Itänaapurin trollit taas aktiivisina..."itsenäinen nainen hyvä! Parisuhde paha! Syntyvyys paha! Vapaaehtoinen lapsettomuus hyvä! Voimaantuminen hyvä!"
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Erinomaista havainnointia ja selkeästi ilmaistu siellä! Ei tuolla tosin naista saa, mutta jatka paukuttamista.
Miehet nyt vaan on niin itsekkäitä, valtaosa. Kun he haluavat jotain niin se pitää heti saada, naisen tahdosta viis. Näitä on Tinderkin täynnä: tekstinä jotain että heti tänne mulle nainen. Mutta ei toki kuka tahansa vaan joku instamalli, muiden lähestymisistä suututaan.
Sitten kun instamalli ei tulekaan ovea raapimaan, niin katkeroidutaan kaikille naisille.
Ja fakta on tosiaan se, että miehet syrjäytyvät naisia helpommin. Sitten pelataan pleikkaa ja syödään pakasteruokia jossain yksiössä.
Ei mies parisuhdetta halua, mies haluaa seksiä oman mielensä mukaan, ilmaisen kodinhoitaja-kokin ja ehkä lasten synnyttäjän.