Paras tuoksuton kosteusvoide kasvoille?
Mikä on mielestänne paras tuoksuton kosteusvoide kasvoille? Olen selaillut nettiä ja päätynyt siihen, että tarjonnasta ei saa selvää; hakusanalla "tuoksuton" ei oikein löydy, ja muutenkin vertaileminen on hankalaa.
Kriteerini ovat: tuoksuton, kevyt, sopii normaalille iholle myös meikin alle eikä maksa kauheasti.
Kommentit (52)
Lumenen Arctic Hydra Care Richard Day Cream [arktis], suosittelen!
L300, marketista saa. Edullinen, kosteuttaa hyvin, imeytyy iholle hetkessä ilman lähmääntymisen tunnetta. Ja hajuton.
Vierailija kirjoitti:
Siis Rich Cream.. Autocorrect iski taas
Humektan toimii omalle iholleni, tosin yksistään on liian kevyt näin talviaikaan kun iho on pintakuiva.
Avene. Ei mitään tuoksua ja useita vaihtoehtoja ihon tarpeiden mukaan.
Humektan. Lääkäri määräsi kuivalle akneiholle.
Mulla on tää, ihan ok https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-toleriane-sensitive-hoitovoide-40…
Vierailija kirjoitti:
Avene. Ei mitään tuoksua ja useita vaihtoehtoja ihon tarpeiden mukaan.
Olin kuullut Avenesta hyvää ja ostin Hydrance Aqua-Gel Creamin pari päivää sitten. Minusta se haisee niin että en pysty käyttämään.. Kun laitoin kasvoille tunsin se hajun nenässä vielä tunti myöhemmin. Menee äidilleni kiertoon , toivottavasti hän pystyy käyttämään.
La Roche-Posay Toleriane Ultra. Myydään apteekeissa.
Lv.
Tuoksuton, edullinen, levittyy ja kosteuttaa hyvin eikä jätä ihoa tahmaiseksi.
Sopii myös meikin alle.
Humektan ja Dermosil sensitive facial cream
Vierailija kirjoitti:
Ei satavarmasti ole tuoksuton. Miksi tulet tänne ehdottamaan hajustettua tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Lv.
Tuoksuton, edullinen, levittyy ja kosteuttaa hyvin eikä jätä ihoa tahmaiseksi.
Sopii myös meikin alle.
Ja mikä LV?
Hankin juuri Lv:n prebiootti kosteusemulsion vartalovoiteeksi, mutta on mainio kasvoillakin, kevyt. Sopii myös seerumin päälle kosteuttajaksi.
Vierailija kirjoitti:
L300, marketista saa. Edullinen, kosteuttaa hyvin, imeytyy iholle hetkessä ilman lähmääntymisen tunnetta. Ja hajuton.
Suosittelen tätä myös! Normaalihintaisenakin on edullinen ja usein myydään citymarketissa vielä 40 % alennuksella.
Sarjasta löytyy anti-age -tuotteita:
https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/l300/
Ja ihan perus ihonhoitoon tarkoitettuja:
https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/l300-herkan-ihon-hoitoon/
Täällähän ehdotetaan vaikka mitä! Kiitos! :)
Katselin L300- ja LV-tuotteita netistä ja jompaakumpaa taidan hankkia. Tai kumpaakin, koska hinnalla niitä ei ole tosiaan pilattu. Käytin entisessä elämässäni vain ns. luksustuotteita, mutta olen tullut huomaamaan, että hyvin tehdyt ja tarkoitukseensa sopivat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet eivät välttämättä maksa muutaaa euroa enempää.
Ostaisin mielelläni Lumenea, mutta siinä on sama vika kuin monessa Avenessakin: tuoksua ei ehkä ole lisätty, mutta aineksissa sitä on niin paljon, että tuoksu tarttuu muidenkin vaatteisiin kuin vain omiini. Kosmetiikkahyllyllä ei jaksaisi suorittaa nuuskimisoperaatiotakaan kovin monta kertaa vuodessa.
Ap
Eipä yllätä että lääkärit määränneet akneiholle Humektania. Niinhän ne aina. Vuodesta toiseen. Aknen hoito on Suomessa niin totaalisen takapajuista kuin olla voi.
Apteekin perusvoide ei sovi akneiholle! Kroonisesta aknesta on 20v. kokemusta ja tuo perusvoidevaihe tuli käytyä läpi. Ihotautilääkärille mars ja konsultaatio siellä. Ei ikinä peruslääkärin ohjeita akneen!
Jos iho on oikein pahana jätä se perusvoide pois välittömästi ja suihkuta esim. Vichyn tai La Roche-Posayn vesisuihketta kasvoille (juu, Apteekista) ihotautilääkäriä odotellessa.
Kiehl's Ultra Facial Cream on paras jonka olen löytänyt. Sitä ei mainosteta tuoksuttomana, mutta minusta se on hyvin lähellä sitä (olen todella herkkä kaikille kosmetiikan tuoksuille). Kevyt, ihana koostumus, leviää iholle kuin silkki.