Apua! Julkinen työ mutta en halua olla julkisuudessa.
Valmistuin alalle, jonka huiput ja hyvät tekijät ovat poikkeuksetta paljon esillä sekä somessa että mediassa. Itse en ole edes enää missään somessa.
Haluaisin kuitenkin työni esille ja haluan olla hyvä siinä mitä teen, mutta rakastan yksityisyyttä. En missään nimessä ikinä halua enkä ole halunnut julkkikseksi. Olen yrittänyt puhua tästä opiskelukavereiden ja toisten alan ihmisten kanssa joista kukaan ei ymmärrä. Kaikki tuntuvat haluavan julkkikseksi ja mitä enemmän someseuraajia, sen parempi.
Olen huomannut, että jätän mahdollisuuksia käyttämättä siinä pelossa, että joudun esille. Minulla ei siis ole mitään ongelmaa sen suhteen, että työni on esillä ja sitä kritisoidaan. Olen itsekin melko kriittinen omaa tekemistäni kohtaan. Mutta en halua luopua yksityisyydestäni. Kauhukuva olisi olla jossain iltisten otsikoissa ja että asioitani ruodittaisiin jodelissa tms.
Mitä teen?
Kommentit (28)
Ymmärrän sinua. Olin itse jokin aika sitten valmennuksessa, jossa osa oli juuri tähän asiaan keskittymistä. Sitä, miten markkinoida itseään, miten on oltava somessa ja siellä julkaistava koko ajan jotain ja kommentoitava, ja verkostot kuntoon jne, koska "joskus joku voi huomata sinut sieltä" eli saat töitä, julkisuutta (lisää...) ja rahaa ja ja ja..
Yäk.
Itsekin olen aloittamassa harrastusta, jossa on tismalleen sama juttu. Ja hitot minä teen asiat eri tavalla. Minä aion olla anonyymi niin kauan kuin se onnistuu tai huvittaa.
Minähän se määrittelen imagoni, ja jos minä haluan, että työni on julkista, minä en, niin se sitten on niin. Tee sinä samoin.
Musiikkimaailmassa on paljon anonyymejäkin artisteja, arvostettuja ja osaavia. Heistä tiedetään ehkä nimi ja netissä on joitain kuvia, mutta eivät he ole julkkiksia eikä tarvitse olla. Samoin taiteen puolella.
We can do it!
Yksi vaihtoehto olisi myös luoda taiteilijanimi ja esiintyä toisena hahmona. Sekin voi toimia.
ei vastausta ammatista, joten surkea trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tämä on viime vuosina mennyt vaan pahemmaksi koko meininki, kun ihmisiä salakuvataan, kiusataan Whatsapp ryhmissä, maalitetaan, kaikki yksityisasiat on vapaata riistaa jodelissa. Ahdistellaan ja stalkataan somen välityksellä. Ap.
Kun olet somessa niin missä kulkee sen seuraamisen ja stalkkaamisen raja? Jotenkin käsittämätöntä. Somenäkyvyydessä hyödykkeenä on oma itse. Haluaisit siis, että jengi rahoittaisi sinut somen kautta, mutta jättäisi sut rauhaab... eikö olisi vaan helmpompaa perustaa joku anonyymi kerjuusaitti?
Niin siis en halua olla koko somessa lainkaan, mutta työn puolesta pitäisi olla.
Mielestäni jonkun seuraaminen ei ole stalkkaamista, mutta se on että esim stooreista vahtaa missä se ihminen liikkuu, tekee ruokaostoksia tms. Tai tutkii koko lähipiirin sekä perheen somet. Ap.
Jaa... täähän vaan paranee... stoorit ruokaostospaikkoineen päätyy someen miksi ja kenen toimesta??
Se oli pelkkä esimerkki. Sama pätee ihan mihin tahansa juttuun tai aktiviteettiin jonka jakaa. Eikä kukaan myöskään voi vaatia että koko lähipiiri laittaa somensa yksityiseksi hänen takiaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit.
Tätä klassikko vastausta tässä odoteltiinkin. 👌
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Olin itse jokin aika sitten valmennuksessa, jossa osa oli juuri tähän asiaan keskittymistä. Sitä, miten markkinoida itseään, miten on oltava somessa ja siellä julkaistava koko ajan jotain ja kommentoitava, ja verkostot kuntoon jne, koska "joskus joku voi huomata sinut sieltä" eli saat töitä, julkisuutta (lisää...) ja rahaa ja ja ja..
Yäk.
Itsekin olen aloittamassa harrastusta, jossa on tismalleen sama juttu. Ja hitot minä teen asiat eri tavalla. Minä aion olla anonyymi niin kauan kuin se onnistuu tai huvittaa.
Minähän se määrittelen imagoni, ja jos minä haluan, että työni on julkista, minä en, niin se sitten on niin. Tee sinä samoin.
Musiikkimaailmassa on paljon anonyymejäkin artisteja, arvostettuja ja osaavia. Heistä tiedetään ehkä nimi ja netissä on joitain kuvia, mutta eivät he ole julkkiksia eikä tarvitse olla. Samoin taiteen puolella.
We can do it!
Yksi vaihtoehto olisi myös luoda taiteilijanimi ja esiintyä toisena hahmona. Sekin voi toimia.
Ensimmäisessä kappaleessa kiteytyykin loistavasti vallitseva asenne näkyvyyttä ja mediaa kohtaan: mitä enempi, sen parempi. Ei kukaan kerro, miten pidät kiinni yksityisyydestäsi tai rajoistasi. Osa jopa sanoo, että skandaalitkin on vaan hyvä juttu.
Ap.
Jaa... täähän vaan paranee... stoorit ruokaostospaikkoineen päätyy someen miksi ja kenen toimesta??