Haluaako kokoomusta äänestävä että muut ovat jatkossakin köyhiä?
Mietin aina kun henkilö jolla menee hyvin, mutta ei varsinaisesti ole yrittäjä äänestää kokoomusta, niin ajatteletko että on hyvä vaan että muut ovat köyhiä, niin mitä hyödyt siitä itse?
Entä jos äänestäisit vasemmistoa, niin miten seolisi sinulta pois?
Kommentit (55)
Vasemmisto lisäisi maksamiani veroja ja pyrkii pitämään köyhät pysyvästi köyhinä passivoivalla politiikalla.
Jos äänestäisimme kaikki vasureita, niin rahat olisi tuhlattu ties mihin "hyväntekeväisyyteen." Lisäksi vassareita eniten kismittää muiden rahat, ne tulee aina sosialisoida pois esim. yrityksiltä ja rikkailta. Omat rahat pidetään visusti piilossa. Vasemmistoideologian mukaisesti myös kenenkään ei tarvitse käyttää aikaansa työntekoon, kun rahat tulee taikaseinästä eikä myöskään velkoja tarvitse maksaa. Lopulta tuloksena olisi täydellisesti tuhoutunut yhteiskunta.
En katso tulojakopolitiikkaa ylimmäksi äänestyskäyttäytymistäni ohjaavaksi tekijäksi. Tiedän, että jotkut selittävät äänestämistään sillä paljoko saavat rahaa, mutta en itse ajattele niin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi vaurastua omalla yrittämisellään.
Väestönvaihdon kannattaja
Ei halua. Kyllä hän haluaa että kaikilla menisi hyvin.
Kokoomusta äänestävällä voi olla kuvitelma, että hyvää valuu rikkailta köyhille sitä kautta, että rikkaat käyttävät rahansa palveluihin, joita köyhät ovat tekemässä.
Sitten hänellä voi olla kuvitelma, että menestyminen ja vaurastuminen on ihan vain itsestä kiinni, sen kun ottaa itseään niskasta ja menee töihin, ja pistää rahaa säästöön ja sijoittaa
Sitten myös kuvitelma, että Suomen vientiteollisuuden keskeinen ongelma on hintakilpailukyky, ja että sitä rapauttavat etenkin liian korkeat palkat.
Ja ehkä jopa kuvitelma, että massatyöttömyys johtuu siitä että sosiaalietuudet ovat niin avokätisiä.
On tietenkin jonkin verran myös ylenkatseellisesti "alempiinsa" (pummit, vuokralla asuvat, siivoojat ja kaupan kassat) suhtautuvia kokoomuslaisia, mutta eivät he kaikki sellaisia ole.
En halua että muut on köyhiä, haluan että he käyttävät saamansa resurssit hyväkseen ja parantavat itse asemaansa omilla toimillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi vaurastua omalla yrittämisellään.
Kokoomuksen äänestäjä
Yrittäminen vaatii yriytäjäluonteen.
Siis kilpailuhenkinen ja röyhkeä pitää olla.
Itse kykenen vain vitkamiestöihin.
Oma suu on lähempänä kuin kontin suu, olipa kyse mistä puolueesta hyvänsä. Joskus tuntuu, että pahimpia olivat aikoinaan äärikomukat, vaikka muka olivat köyhän kansan asialla. Tutstukaa vaikka itänaapurin historiaan.
He haluavat, että tuet kohdistuvat heille - ei siis vars. köyhille. Mm. yritys- korona- ja asumistuet.
Oletteko tavanneet kokkaria, joka vastustaisi KÖYHILLE annettavaa asumistukea?!! Ette vai?
Kaikilla taitaa olla sijoitusasunto... Se siitä heidän loisimisensa vastustamisesta sitten.
Köyhät pysyy köyhinä, antaa niille kuinka paljon vastikkeetonta rahaa tahansa. Tyhmät ihmiset syyttää muita ongelmistaan aina ja tyhmät ihmiset tekee tyhmiä valintoja aina. Suomessa on ilmainen koulutus kaikille, asumiseen saa tukea samoin elämiseen. Täällä on kaikki mahdollisuudet elää mukavasti, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
He haluavat, että tuet kohdistuvat heille - ei siis vars. köyhille. Mm. yritys- korona- ja asumistuet.
Oletteko tavanneet kokkaria, joka vastustaisi KÖYHILLE annettavaa asumistukea?!! Ette vai?
Kaikilla taitaa olla sijoitusasunto... Se siitä heidän loisimisensa vastustamisesta sitten.
Missä ne köyhät asuu, jos vuokra-asuntoja ei ole tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
En halua että muut on köyhiä, haluan että he käyttävät saamansa resurssit hyväkseen ja parantavat itse asemaansa omilla toimillaan.
Millaisia resursseja esim. pienituloisella sairaalla vanhuuseläkeläisellä näkisit tähän olevan?
Pointti heille ennemminkin että jokainen elättää itsensä työllään jolla voi mahdollisesti myös rikastua. Ei siis niin että hyvätuloiset elättää kaikki muut joilla ei sitten ole mitään mielenkiintoa tehdä töitä kun hyvin elää toistenkin elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia resursseja esim. pienituloisella sairaalla vanhuuseläkeläisellä näkisit tähän olevan?
Eikö hän ollut koskaan sen ikäinen, että olisi voinut opiskella, tehdä töitä, säästää ja vaurastua?
Vierailija kirjoitti:
Pointti heille ennemminkin että jokainen elättää itsensä työllään jolla voi mahdollisesti myös rikastua. Ei siis niin että hyvätuloiset elättää kaikki muut joilla ei sitten ole mitään mielenkiintoa tehdä töitä kun hyvin elää toistenkin elättinä.
Tuossahan se on kokoomuslainen ajatusmaailma tiivistettynä. Sisältää kuvitelman, että töihin pääsee kun vain haluaa. "Miksei ne mene töihin", niinhän Petteri Orpokin työttömistä ihmetteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienituloinen sairas eläkeläinen on tehnyt ennen sairastumista ja eläkettä?
Pistetään tähän nyt vielä se näiden ketjujen vakiodisclaimer: ei koske neliraajahalvaantuneita skitsofreenikkoja.
Sossuvasemmisto just otti työssäkäyviltä pienipalkkaisilta siivun, antaakseen ne loisijoille. Ihan sama, niitä ei ainakaan äänestä. Ikinä.