Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

motonet lahjakortti: mitä 13 v poika voi ostaa sieltä?

Vierailija
28.12.2020 |

Poikani sai kummisedältään 35 euron lahjakortin motonettiin.

Mitä tuon ikäinen voisi ostaa sieltä? Tuo raha on melko suuri meille, ja sille olisi käyttöä esimerkiksi talvitakin ostoon. Mutta mitä motonetistä voisi ostaa? (poika on kiinnostunut elektroniikasta, kännyköistä, peleistä, mutta ehkä niitä ei motonetissä juuri ole?)

Joten mitä lahjakortilla motonetistä voisi hankkia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ehdotetuista ainakin tuo pipo voisi olla hyvä. Jos sieltä löytyisi sellainen, jota poika suostuu pitämään. Vaikka rahaa ei kovin paljon ylimääräistä ole, on poika melko tarkka sille, mihin suostuu pukeutumaan.

ap

Onko tuo pipo siis pojan toive?

Vierailija
22/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ehdotetuista ainakin tuo pipo voisi olla hyvä. Jos sieltä löytyisi sellainen, jota poika suostuu pitämään. Vaikka rahaa ei kovin paljon ylimääräistä ole, on poika melko tarkka sille, mihin suostuu pukeutumaan.

ap

Onko tuo pipo siis pojan toive?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on vaikka mitä.

Vierailija
24/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lahjan antaja olisikin voinut antaa lahjakortin järkevämpäänkin kauppaan, ei äidin huono taloudellinen tilanne ole lapsen syytä, eikä lasta voi siitä syyttää. Toki lapsen tulee ymmärtää realiteetit ja sen, että kaikkea ei voi saada, mutta kyllä lapsen tulee tässä tapauksessa nyt perustoppatakki saada ilman, että joutuu siitä itse maksamaan.

Vierailija
25/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalavehkeitä, erävarusteita, polkupyörätarvikkeita, työkaluja ja vaikka mitä. Motonet on miesten Tiimari.

Vierailija
26/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lahjan antaja olisikin voinut antaa lahjakortin järkevämpäänkin kauppaan, ei äidin huono taloudellinen tilanne ole lapsen syytä, eikä lasta voi siitä syyttää. Toki lapsen tulee ymmärtää realiteetit ja sen, että kaikkea ei voi saada, mutta kyllä lapsen tulee tässä tapauksessa nyt perustoppatakki saada ilman, että joutuu siitä itse maksamaan.

Tuon ikäiselle pojalle lahjakortti Motonettiin on ehkä järkevin paikka mihin sen olisi voinut ostaa. Poika päättäköön mitä lahjakortillaan ostaa, äiti pysyköön erossa tuosta päätöksestä. Ja äiti ja isi ostaa sitten perustarvikkeet kuten takit.

M43

Vierailija
27/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna herrantähden lapsen ostaa sillä mitä haluaa. Tuon ikäisen lapsen vaatettaminen on sun asiasi, ei lapsdn saati kummisedänkään. Ehkä kummisetä ajatteli että poika löytäisi jotain "ylimääräistä" kivaa itselleen, kun rahaa ei tuhlattavaksi muuten ole.

Vierailija
28/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi motonet ei ole järkevä kauppa?

Eihän sitä lahjakorttia ole heti pakko käyttää, ostaa sillä sitten kun jotain tarvitsee.

Vaikka kummisetä olis antanut lahjakortin prismaan niin ei pojan sillä tarvitsisi itselleen talvivaatteita hommata.

Vierailija
29/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt täällä mieluummin kuin että tutustuisit motonetin sivujen kautta tarjontaan?

Erikoista.

Vierailija
30/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiselle pojalle lahjakortti Motonettiin on ehkä järkevin paikka mihin sen olisi voinut ostaa. Poika päättäköön mitä lahjakortillaan ostaa, äiti pysyköön erossa tuosta päätöksestä. Ja äiti ja isi ostaa sitten perustarvikkeet kuten takit.

M43

Kyllä se S-ryhmä/Prisma se kaikkein järkevin paikka olisi ollut. Prismassa myydään kaikenlaista tavaraa, joten varmasti jotain ostettavaa olisi löytynyt. Niin, ja en ole mikään Prisma-fani, eikä minulla myöskään ole S-etukorttia. Teen siellä paljon ruokaostoksia vain siitä syystä, että olen todennut sen halvimmaksi ja monipuolisimmaksi suosimissani tuotteissa. Prismassa on toki myös ongelmansa mm. surkeat kassat ja henkilökunta, jota on liian vähän ja on ammattitaidotonta. Lisäksi eri Prismat eroavat liikaa toisistaan.

Vierailija
31/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on niin tiukalla että joululahjalla pitäisi talvitakki ostaa, niin ota yhteys Hopeen, sossuun tai jonnekin saadaksesi apua. Poika ostaa joululahjallaan jotain ekstraa itselleen, ei talvivaatteita.

Vierailija
32/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumista myös mm. Intersportin, XXL:n, Stadiumin ja muiden vastaavien kauppojen nettisivuille ja verkkokauppoihin. Varmaan se sopiva talvitakkikin löytyy. Nyt on aletkin.

Vierailija
33/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi lahjakortti on motonettiin ettei se kulu pakollisiin ostoksiin joista vanhempien tulisi vastata. Kyse on joululahjarahasta pojalle.

Vierailija
34/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Kyllä se S-ryhmä/Prisma se kaikkein järkevin paikka olisi ollut. Prismassa myydään kaikenlaista tavaraa, joten varmasti jotain ostettavaa olisi löytynyt. Niin, ja en ole mikään Prisma-fani, eikä minulla myöskään ole S-etukorttia. Teen siellä paljon ruokaostoksia vain siitä syystä, että olen todennut sen halvimmaksi ja monipuolisimmaksi suosimissani tuotteissa. Prismassa on toki myös ongelmansa mm. surkeat kassat ja henkilökunta, jota on liian vähän ja on ammattitaidotonta. Lisäksi eri Prismat eroavat liikaa toisistaan.

Ehkä lahjakortti juuri siksi ei ollut S-ryhmän, että poika tosiaan saa käyttää sen itse eikä se mene esim. perheen ruokiin.

Vierailija
35/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt täällä mieluummin kuin että tutustuisit motonetin sivujen kautta tarjontaan?

Erikoista.

Tai vielä parempi olisi että antaisi lapsen itse tutkia mitä tarvitsee sieltä. Eihän se äidin lahjakortti ollut.

Vierailija
36/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalavehkeitä, erävarusteita, polkupyörätarvikkeita, työkaluja ja vaikka mitä. Motonet on miesten Tiimari.

En kyllä krääsäkauppaa vertaisi Motonettiin. Ja kyllä Motonetista löytyy kaikkea kaiken ikäisille sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
37/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ostanut sieltä motonetista niitä heijastavia rukkasia tai hanskoja? Pysyykö niissä hyvin kiinni se heijastava pinta? Onko pesun kestävät ja ovatko lämpimät talvella? Ajattelin näitä antaa lahjaksi henkilölle, joka ei halua käyttää roikkuvia heijastimia vaatteissa.

Alkuperäiseen viestiin kommenttina, että jos lahjakortti on annettu lapselle, se on lapsen omaksuutta.

Vierailija
38/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Sinulle ehkä järkevin. 13-vuotiaan pojan ei tarvitse tehdä ruokaostoksia joululahjaksi saamallaan lahjakortilla. Joten sinänsä avautumisesi oli turha. Kyse oli 13-vuotiaasta pojasta, ei perheen äidistä joka miettii missä maitolitra on edullisin.

Vierailija
39/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Ehkä lahjakortti juuri siksi ei ollut S-ryhmän, että poika tosiaan saa käyttää sen itse eikä se mene esim. perheen ruokiin.

Voihan se tietysti näinkin olla. Vaikka itsekin kannatan lahjakortteja lahjana niin tässä tapauksessa olisi ehkä ollut parasta, että lahjan antaja olisi kysynyt lapselta suoraan, mitä tämä haluaa ja ostanut toivotun tavaran suoraan. Näin olisi vältetty pelko lahjakortin päätymisestä "vääriin käsiin" ja siitä, että todellisuudessa lapsi ei saakaan käyttää sitä itse. Joskus olen muuten itse saanut lahjaksi Stockmannin ja joskus toisella kertaa S-ryhmän lahjakortin ja molemmilla olen ruokaa joutunut ostamaan, itselleni tosin.

Vierailija
40/42 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno lahja kummisedältä. Tuoltahan löytyy lähes kaikkea mitä poika voi toivoa. Mopoilu/ruuvailu/rakentelu/veneily/kalastus/eräily jne. Paitsi tietysti jos pojan aika kuluu tietokoneella pelatessa, elektroniikan osalta Motonetissä lähinnä tarvikkeita, ei niinkään itse tietokoneita/elektroniikkalaitteita kovin paljon.

35 eurolla ei osteta tietokoneita tai vastaavia elektroniikkalaitteita, oli lahjakortti mihin hyvänsä. Motonetissä on kyllä monipuolinen valikoima vaikka mitä, sieltä ollaan omalle samanikäiselle pojallemme ostettu lahjoja. Liikkeiden yleisilme ja tuotteiden esillepano ovat aika karseita, mutta kun tutkii tuotteita tarkemmin, voi tehdä hyviä löytöjä.

Tiesitkö että lahjakortilla voi maksaa myös osan ostoksen hinnasta? Ei sen ostoksen olle pakko olla korkeintaan 35e kuten tuossa meinaat.