Kyllä tosiaankin on työnantajan markkinat!
Olin työhaastattelussa, ja sen jälkeen jotenkin oikein havahduin siihen, miten hyvin työnantajat voivat tällä hetkellä pompottaa työnhakijoita. Hyvin pienellä palkalla pitäisi tehdä todella vastuullista työtä karuissa olosuhteissa, ja samalla painotetaan työn laadullista kehittämistä ja innovatiivisuutta. Kyseessä oli hoitoala, osa-aikatyö ja palkkaa kuukaudessa rapiat päälle 900 euroa, siis ei mitään järkeä, varsinkaan nyt kun työttömällä oikeus tienata n 300 euroa peruspäivärahan lisäksi. Mihin tämä maa on menossa, eihän tuollaisella palkalla elä ketään eikä kukaan järkevä tee vastuullista hoivatyötä lähes ilmaiseksi!
Kommentit (3)
Saman oon todennut, en tosin ihan noin räikeästi.. Oma palkkatoiveeni on ollut siis tähän asti about taulukkopalkka + vähän kokemuslisää, jos on edellytyksiä ollut, niin joka paikasta on suunnilleen naurettu pihalle. Liki tonnin vähemmän olivat suunnitelleet palkaksi... Tosiaan, kun pitäisi perheensä elättää nykySuomessa...
Itse ratkaisen asian niin, etten ota kuin sellaista osa-aikatyötä vastaan, josta saan noin 300euroa kk, silloin työttömyyskorvaus + palkka ovat yhteensä tonnin, mutta työtunteja on vain n 30 kk. Näin jää aikaa perheelle ja sille, että keskittyy hakemaan vain kokoaikatyötä. Tuollaiset vajaan tonnin osa-aikatyöt eivät vaan kannata, jollei ole kyseessä jokin sellainen ala, josta on ihan valtavan innostunut.