Useampi tuntemani henkilö käyttää samaa maskia useita viikkoja pesemättä sitä
Että ei se maski tee vielä vastuulliseksi. Joukkopaineen takia käyttävät.
Kommentit (52)
Moskovan spämmiosasto taas levittämässä suuria viisauksiaan palstalla.
Näiden "maskit ovat turhia" keskustelijat aina katoavat, kun heitä pyydetään selittämään Japanin alhaiset luvut, koska tietävät itsekkin (ja yksi eilen jo myönsi :D) että maskit siellä toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia oikein tai en ollenkaan. Mihinkään pelleilyyn en ala. Ihmiset saattavat laittaa likaisen maskin takaisin pöydältä tai korjata maskin asentoa, pitää nenää paljaana ym.
Oikein! Itse olen käyttänyt tasan kerran, kun olin tilaisuudessa, jossa se oli pakollinen. Havaitsin, että en pysty pitämään sitä räpläämättä ja lääppimättä koko ajan. Oloni oli koko ajan hankala. En muutenkaan ole ollut niiden kannalla, mutta viimeistään tuo todisti itselleni, että parempi olla vain ilman.
Lisäksi ohjeistuskin on usein typerä. Miksi edes laittaa sitä alunperinkään paikkoihin, missä syödään tai juodaan, kun se sitten kuitenkin täytyy riisua ja aina pitäisi sen jälkeen laittaa hygieenisesti uusi, mutta käytännössä kaikki laittavat pöydältä sen saman ilman käsien pesuja ja lähtevät taas lääppimään buffetpöydän antimia. Ja mistään oikeasta hygieniasta ei välitetä. Pöydässä niistetään ja köhitään estoitta. Sitten maski päähän ja menoksi...
Räpläätkö sitten alapäätäsikin koko ajan kaupungilla kulkiessasi kun alusvaatteet hankaa ja painaa?
Vierailija kirjoitti:
Näiden "maskit ovat turhia" keskustelijat aina katoavat, kun heitä pyydetään selittämään Japanin alhaiset luvut, koska tietävät itsekkin (ja yksi eilen jo myönsi :D) että maskit siellä toimivat.
Japanissa on parempi yleishygienia, julkisilla paikoilla käytetään ilmanpuhdistajia, jotka siis "desinfioi" hengitysilman viruksista. Laita sä lähde, että nimenomaan maskit on syynä alhaisiin lukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin käytän. Lokakuun alusta asti ollut maski kauppareissuilla, nyt on vasta toinen maski menossa.
Aika paljon olet säästänyt verrattuna niihin ketkä käyttävät viisi maskia päivässä. Ja ilmeisesti terveenä pysynyt ja jätettä vähemmän tuottanut
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Monikin tekee jotain tuollaista. Tää maskikulttuuri on aika kaksinaismoralismia. 😄
Joo, ei se maski pelasta ketään koronalta - päinvastoin, luo väärää turvallisuutta.
Tuttavani oli maskipäänä kaupungin töissä ulkomaalaisilla, sai sieltä koronan miltei heti ja joutui teholle.
Onneksi on nyt parantumaaan päin erittäin pikkuhiljaa, joten on se pirullinen tauti - on sitten pandemiaa tai mikä lie influenssaa. God only knows.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt seuraillut tuota ihmisten maskin käyttöä ja kyllä siitä on kokonaisuutena paljon enemmän haittaa kuin hyötyä. Koko suosituksesta joutaisi luopua.
Osa ihmisistä on selvästi sekoamassa ja suurimman osan käytöksessä ei ole logiikan häivää. Tehdään kaikkea ihan älytöntä, mitä ei normaalistikaan kannattaisi, mutta maski pitää olla aina. Se pelastaa kaikelta. Ilmeisesti se toimii nyt turvariepuna niin kuin vessapaperin hamstraus keväällä. Varastojen täyttämisessä sentään on jotain järkeä.
Suomalaisilla on muutenkin ihan liikaa mt-ongelmia.
Miksi niitä pitää vielä lisätä näillä maskipainostuksilla ja lockdown- uhkausilla ym pelotteluilla, ollaan muutenkin tosi eristyvää sakkia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin käytän. Lokakuun alusta asti ollut maski kauppareissuilla, nyt on vasta toinen maski menossa.
Aika paljon olet säästänyt verrattuna niihin ketkä käyttävät viisi maskia päivässä. Ja ilmeisesti terveenä pysynyt ja jätettä vähemmän tuottanut
Sama täällä. En ihmisten ilmoilla juuri liiku muuta kuin 15 min kauppareissun pari kertaa viikossa. Sama maski naamalla joka kerta ollut jo puoli vuotta. Ihan terve olen. Tämä (epä)logiikka juuri ihmetyttää, että kun maski ei suojaa kantajaansa vaan ainoastaan muita ihmisiä mahdollisilta aivastus ym. pärskeiltä, mitä väliä sillä on vaikka käyttäisi samaa rättiä hamaan tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia oikein tai en ollenkaan. Mihinkään pelleilyyn en ala. Ihmiset saattavat laittaa likaisen maskin takaisin pöydältä tai korjata maskin asentoa, pitää nenää paljaana ym.
Oikein! Itse olen käyttänyt tasan kerran, kun olin tilaisuudessa, jossa se oli pakollinen. Havaitsin, että en pysty pitämään sitä räpläämättä ja lääppimättä koko ajan. Oloni oli koko ajan hankala. En muutenkaan ole ollut niiden kannalla, mutta viimeistään tuo todisti itselleni, että parempi olla vain ilman.
Lisäksi ohjeistuskin on usein typerä. Miksi edes laittaa sitä alunperinkään paikkoihin, missä syödään tai juodaan, kun se sitten kuitenkin täytyy riisua ja aina pitäisi sen jälkeen laittaa hygieenisesti uusi, mutta käytännössä kaikki laittavat pöydältä sen saman ilman käsien pesuja ja lähtevät taas lääppimään buffetpöydän antimia. Ja mistään oikeasta hygieniasta ei välitetä. Pöydässä niistetään ja köhitään estoitta. Sitten maski päähän ja menoksi...
Pelle Hermanni-hommaa koko touhu, joka naurattaisi, jos ei ketuttaisi niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yskit koko ajan tai et osaa pysäyttää aivastusta, sinulla ei ylipäänsä ole mitään asiaa ihmisten ilmoille.
Jos et tee noita asioita, maski on turha.
Niitä viruksia lähtee ilmaan, kun puhut myös. Siksi se maski tulee olla naamalla.
Voi elämän kevät! Meneehän ne virukset maskin läpi leikiten, kun puhut.
Virukset on niin pieniä ettei niitä mikään maski estä.
Me kaikki ollaan joka tapauksessa ihan täynnä viruksia ja bakteereja -pelottaako? 😁
Ollaan oltu ennen koronaa ja tullaan aina olemaan ihan täynnä viruksia ja bakteereja, emme voi elää ilman niitä, mutta miksi meidän immuniteetti halutaan tuhota maskien pidolla ja etäisyyksien vaatimisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räpläätkö sitten alapäätäsikin koko ajan kaupungilla kulkiessasi kun alusvaatteet hankaa ja painaa?
Mitä tarkoitat? Ei mun laadukkaat alusvaatteet ainakaan hankaa tai paina? Eri
Milloin ihmiset tajuaa, että roiske ja virus on erikokoisia?