ruokavalio ja ihon kunto
Minulla on aina ollut jonkin verran epäpuhtauksia ihossa mutta viikko sitten iho meni äkkiä huonoon kuntoon. Kasvot ovat täynnä pieniä näppyjä, mustapäitä, ihohuokoset näkyvät, iho tuntuu rasvaiselta ja on epätasainen. Mikähän tähän voisi olla syynä? Taustana sen verran, että olen käyttänyt samoja ihonhoitotuotteita kuin ennenkin, en käytä ehkäisyvalmisteita enkä voi olla raskaana. Olin kuitenkin kuukausi sitten suuhun liittyvässä operaatiossa, jonka takia en ole voinut syödä tavallista ruokaa. Ruokavalioni on koostunut pääosin sosetyyppisestä ruuasta, kuten puuroista, keitoista, jogurtista. Näkyvää rasvaa, lihaa, leipää, vihanneksia tai hedelmiä en ole voinut syödä ollenkaan, voisi sanoa että kaikki pureskeltava ruoka on ollut pannassa. Mietin, voiko tähän äkkinäiseen ihon muutokseen olla syynä tuo heikonlainen/vähäkuituinen ravinto? Mietin myös sitä kun operaatioista johtuen kasvot ja ihonalaiset kudokset ovat turvonneet, voisiko epäpuhtaudet johtua siitä, että iho yrittää jotenkin suojata itseään?
Kommentit (2)
Kyllä olin. Niin vähän ajattelinkin, että ihon oireilu voisi liittyä siihen. Iho huonontui niin nopeasti, pikkuhiljaa olen yrittänyt palata normaalimpaan ravintoon.
Olitko leukaleikkauksessa purennan takia?
Luultavasti johtuu tuosta ruokavaliosta.