Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taatelipatukat ja vähähiilihydraattinen ruokavalio?

Vierailija
29.05.2014 |

Olen aloittanut hiilihydraattien vähentämisen ruokavaliossani. Ei varmaan voi vielä kutsua "vähähiilihydaattiseksi ruokavalioksi", mutten tiennyt miten muotoilisin otsikon paremmin. :D mutta kuitenkin. Löysin raakaravintopatukat, jotka sisältävät taateleita, pähkinöitä ja kaakaota, vähän aikaa sitten, ja olen ihan hurahtanut niihin. :D syön niitä suklaan ja muiden herkkujen sijasta, sekä otan kouluun/töihin mukaan välipalaksi, koska ne ovat helppoja ja täyttävät hyvin. Mutta sisältävätkö taatelit paljonkin hiilihydraatteja? Onko hyvä syödä näitä patukoita pari kertaa viikossa jos yritän vähentää hiilihydraatteja ruokavaliossani?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä paketissa pitäis kyllä lukea se tieto.

Ja kyllä, taateleissa on paljon hiilareita.

Vierailija
2/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita patukoita saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:31"]Mistä noita patukoita saa?

[/quote]

Ainakin joistakin k-kaupoista, punnitse&säästä-liikkeestä ja ruohonjuuresta :)

Ap

Vierailija
4/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:30"]Siinä paketissa pitäis kyllä lukea se tieto.

[/quote]

En osaa oikein soveltaa sitä tietoa koska en ole perehtynyt tähän "vähähiilihydraattiseen ruokavalioon" kovinkaan. Auttaisi jos joku jaksaisi selittää :)

Vierailija
5/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä/nimisiä ne ovat?

Vierailija
6/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pohtii tällaista asiaa, kannattaa ensin miettiä, että maistuuko ne makealta. Jos maistuu, on ihan varmasti paljon hiilaria(pl makeutusaineelliset). Jos ei maistu, niin voi olla että ei ole ihan hirveästi hiilareita, mutta voi ihan hyvin ollakin.

eikö niissä paketeissa ole mitään tekstiä?

Vierailija
7/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]Minkä merkkisiä/nimisiä ne ovat?

[/quote]

Näkd-merkkisiä nämä mitä itse syön!

Vierailija
8/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro paljonko niissä on hiilareita, vaihtelee patukoittain niin ei me voida tietää sitä lukemaa.

Onko sulla joku tavoite vai miksi vähennät hiilareita? Jos pyrit laihduttamaan vhh:lla niin jättäisin patukat väliin, jos taas etsit parempaa oloa, voit muutaman kerran viikossa nauttia ihan rauhassa niistä patukoista ja jättää vaaleat höttöhiilarit pois.

Vierailija
9/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:38"]Kun pohtii tällaista asiaa, kannattaa ensin miettiä, että maistuuko ne makealta. Jos maistuu, on ihan varmasti paljon hiilaria(pl makeutusaineelliset). Jos ei maistu, niin voi olla että ei ole ihan hirveästi hiilareita, mutta voi ihan hyvin ollakin.

[/quote]

Taatelit on aika makeita itsessään, ilman lisättyä sokeriakin.

Vierailija
10/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:38"]Kun pohtii tällaista asiaa, kannattaa ensin miettiä, että maistuuko ne makealta. Jos maistuu, on ihan varmasti paljon hiilaria(pl makeutusaineelliset). Jos ei maistu, niin voi olla että ei ole ihan hirveästi hiilareita, mutta voi ihan hyvin ollakin.

[/quote]

Joo kyllähän siellä lukee että paljonko hiilareita sisältää, ja ovathan ne makeita. Mietin vaan että sopiiko parin patukan syöminen viikossa ruokavalioon jos koitan hiilareita vähentää? Jos muuten arkiruokavalioon ei kuulu yhtään leipää, pastaa, tai mitään muutakaan viljasta tehtyä, banaaneja ja hedelmiä kohtuudella yms. :)

Vierailija
11/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:41"]No kerro paljonko niissä on hiilareita, vaihtelee patukoittain niin ei me voida tietää sitä lukemaa.

Onko sulla joku tavoite vai miksi vähennät hiilareita? Jos pyrit laihduttamaan vhh:lla niin jättäisin patukat väliin, jos taas etsit parempaa oloa, voit muutaman kerran viikossa nauttia ihan rauhassa niistä patukoista ja jättää vaaleat höttöhiilarit pois.

[/quote]

Löysin nyt yhden toisen merkkisen patukan käärepaperin ja siinä sanotaan näin: per bar, total carbohydrates 30,1g, of which sugars 22,0g.

Ja ihan hyvän olon, ja turvotuksen vähentämisen takia, en koita laihduttaa!

Vierailija
12/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisessa, näkd-merkkisessä(joka sisältää myös rusinoita) on taas hiilareita 17g josta sokereita 15g. Tämä on kuitenkin vain 35g ja toinen patukka oli 50g.

Vierailija
13/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]Minkä merkkisiä/nimisiä ne ovat?

[/quote]

[/quote]

Kiitos, pitääkin ostaa seuraavalla kauppareissulla.

Vierailija
14/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis toisessa joka ei sisällä rusinaa, on hiilareita 100g 60,2g joista sokereita 44,0g ja rusinallisessa on sataa grammaa kohden 49g hiilareita joista sokeria 45g

Vierailija
15/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]Minkä merkkisiä/nimisiä ne ovat?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suosittelen, ihan tajuttoman hyviä, parempaa kuin suklaa, josta vielä jää aina minulle ainakin sellainen ällöttävä olo jos olen syönyt vähän enemmän. Näistä ei jää, ja ovat vielä terveellisiä! :D vaikka hiilareita sisältävätkin. On myös muun merkkisiä, esim tämä toinen patukka on Roo'bar, ja myös Cocovin patukoita olen syönyt, tykkään niistä kuitenkin ehkä vähiten.

Vierailija
16/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mie olen vhh:lla nyt neljättä vuotta ja tällä hetkellä menee 30g hiilareita per PÄIVÄ :D 

Mutta jos muuten on sapuskointi kunnossa, niin en itse menis rajottamaan tollasen syömistä kerran pari viikossa. Saatanhan itsekin herkutella silloin tällöin :)

Vierailija
17/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:30"]Siinä paketissa pitäis kyllä lukea se tieto.

[/quote]

En osaa oikein soveltaa sitä tietoa koska en ole perehtynyt tähän "vähähiilihydraattiseen ruokavalioon" kovinkaan. Auttaisi jos joku jaksaisi selittää :)

[/quote]

No näin nyrkkisääntöjä, jokin joka sisältää kymmeniä grammoja hiilareita /100gr ei ole vhh-ruokavalioon sopivaa. 

Vierailija
18/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo hirveän vähähiilihydraattiselta kuulosta. Toisaalta jos ei sisällä hirveästi lisäaineita niin voivat olla kuitenkin ihan ok herkuttelupala silloin tällöin. Varmaankin parempi vaihtoehto kuin tavallinen keksisuklaapatukka mutta ei kannata korvata kunnon aterioita tuollaisilla, ainakaan säännöllisesti. 

Vierailija
19/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]Minkä merkkisiä/nimisiä ne ovat?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suosittelen, ihan tajuttoman hyviä, parempaa kuin suklaa, josta vielä jää aina minulle ainakin sellainen ällöttävä olo jos olen syönyt vähän enemmän. Näistä ei jää, ja ovat vielä terveellisiä! :D vaikka hiilareita sisältävätkin. On myös muun merkkisiä, esim tämä toinen patukka on Roo'bar, ja myös Cocovin patukoita olen syönyt, tykkään niistä kuitenkin ehkä vähiten.

[/quote]

Mikähän niissä on terveellistä?

Vierailija
20/38 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:53"]

Eli siis toisessa joka ei sisällä rusinaa, on hiilareita 100g 60,2g joista sokereita 44,0g ja rusinallisessa on sataa grammaa kohden 49g hiilareita joista sokeria 45g

[/quote]

Saman verran kun pandan suklaassa.