Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko USA:n osavaltiot?

Vierailija
29.05.2014 |

Montako prosenttia saat oikein esim. tässä testissä?

http://lizardpoint.com/geography/usa-quiz.php

Pitääkö mielestäsi eurooppalaisen tietää tällaisia asioita? (Amerikkalaiset tuntevat Euroopan valtiot todella huonosti, yleensä löytävät kartalta vain Ison-Britannian, Ranskan, Espanjan ja Italian. Suomen tai vaikka Albanian sijainnista heillä ei ole hajuakaan, elleivät omat esivanhemmat satu olemaan sieltä.)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

138/150 (92%), ei näitä mielestäni tarvitse tietää, se on sama kun jenkin pitäisi tietää missä on Oulun lääni. Kyllä valtiot on eri asia.

Vierailija
22/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisten ei todellakaan tarvitse tietää USA:n osavaltioita ja niiden sijaintia. Opetusjärjestelmässä mennään täysin metsään, kun osavaltioiden nimiä opetellaan tuntitolkulla, mutta jotkut oppilaat kuvittelevat Afrikan olevan maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 18:07"]

138/150 (92%), ei näitä mielestäni tarvitse tietää, se on sama kun jenkin pitäisi tietää missä on Oulun lääni. Kyllä valtiot on eri asia.

[/quote]

Nej nej nej, Euroopan valtiot vastaavat USAn osavaltioita, jenkkilä on niin iso ja osavaltiot kuin valtioita ja amerikka on cool!!! ;) Suomi saa amerikkalaistua!!!

Vierailija
24/35 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan nuo aika helvetin hyvin osavaltioiden pääkaupunkeja myöden. Olin nimittäin pahasti koukussa sellaiseen peliin, missä ne pitää sijoittaa kartalle pääkaupunkeineen. :D

Vierailija
25/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 150/150 ja oon 14 :D oon kiinnostunu amerikan valtioist ja harjotellu niit puolisen vuotta mut en tunne oikee euroopan mait mut eipä se nyt nii kauheesti haittaa ... )

Vierailija
26/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
27/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:00"]

Ei voisi vähempää kiinnostaa.

[/quote] Mutta sitten ivataan ja nimitellaan jos amerikkalaisella on sama asenne :)

Vierailija
29/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin kaikki

Vierailija
30/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

116/150 77%

Vierailija
31/35 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 82 % (123/150). USA:n maantiede kiinnostaa minua ja olen aiemmin osannut kaikki osavaltiot pääkaupunkeineen, mutta nyt on näköjään päässyt osa unohtumaan.

Vierailija
32/35 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

150/150

Vierailija
33/35 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jenkki ku ryssä.

Vierailija
34/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

76%

Eihän noita nyt tarvitse tietää. Toki jos vaikka matkustelun takia tarvitsisi. Mutta eipä siitä haittaakaan varmaan ole jos tietää. Itse en ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa eikä minulla muutenkaan ole mitään syytä tietää. Toisaalta jos uutisissa kerrotaan jostain jutusta joka on tapahtunut vaikkapa Virginiassa, on ihan mukavaa että kun näen mielessäni Yhdysvaltojen kartan niin tiedän missä kohti siinä on Virginia.

Koulussahan noita ei opeteta, eli turha huolehtia että aikaa kuluisi sellaiseen.

Uskon että suurin osa ei ole kuullut edes kaikkien maailman valtioiden nimiä. Siis että jos hänelle sanotaan joku valtio, hän ei ole siitä kuullutkaan.

Itse osaan vaivatta sijoittaa kartalle kaikki Euroopan maat. Myös Lähi-Itä ja Aasia menevät ok. Moni tietää varmasti missä päin suunnilleen on Pakistan, Bangladesh tai Turkmenistan, mutta kun eteen laitetaan kartta jossa ei lue valtioiden nimiä että näytä missä se on niin voi mennä sormi suuhun.

Afrikan valtioista voisi olla enemmänkin puhetta. Niitä on 54. Montako osaatte nimetä?

Entäs Oseania? Itselläni heikkoa sen suhteen. Etelä-Amerikan valtiot sen sijaan on tiedossa.

Vierailija
35/35 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

98% eli 147/150. Muutama ei onnistunut ekalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme