Ahdasmielinen ja negatiivinen ilmapiiri
Minä en ole enkä halua olla niitä, jotka haukkuu Suomea/suomalaisia kaikesta mahdollisesta. Olen oikeastaan itse aika tyypillinen suomalainen ulkonäöltäni ja luonteeltani, lisäksi oikeasti tiedostan, että meillä on asiat kuitenkin hyvin täällä.
Lisäksi voisin kertoa, että asun pienellä paikkakunnalla, mikä ehkä osaltaan vaikuttaa näihin fiiliksiin. Tuntuu siltä, että kaikkien pitäisi elää samalla tavalla, kukaan ei saa erottua beigestä massasta, kaikkea ja kaikkia arvostellaan. Mitään kannustusta ei saa mistään. Puhutaan muiden ihmisten vioista sen sijaan, että kehuttaisiin.
Tästä palstasta en edes aloita, koska tämähän on oikea negatiivisuuden pesäke.
En itse ole mitenkään erityisen "värikäs persoona" enkä oikein erotu tapetista mitenkään ainakaan ennen kuin avaan suuni, mutta silti ihailen niitä rohkeita ihmisiä, jotka erottuu massasta. Vierustoveri saattaa ihmetellä, että mikä hullu tuo nyt on ja kommentoi ilkeään sävyyn. Itse ajattelen, että vau, onpa rohkeaa ja kunpa tällaista olisi enemmän.
En itse oikein löydä omaa paikkaani mistään. Olen miettinyt, että johtuuko se pikkukaupungista? Helpottaisiko isommat piirit? Pitäisikö jopa harkita toista kulttuuria?
Kommentit (4)
Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla. Itse muutin miehen takia pieneen kylään enkä ole sopeutunut tähän juoruilu- ja pilkkasmiskulttuuriin vielä 17 vuodessakaan.
Tää palsta on erittäin ahdasmielinen ja negatiivinen. Toivoisin edelleen vauvalehdeltä ryhdistäytymistä ja vastuunottoa tarjoamastaan palvelusta. Tänne kirjoittavista suurin osa ei siihen pysty. Ei palvele ketään, päinvastoin. Palstan sisältö asiattomuuksineen luo vain erittäin negatiivista ilmapiiriä ihan muuallekin elämään.
Kukaan ei pakota olla tällä viemäri-palstalla. Miksi siis pahennatte oloanne ja tulette tänne? Itsekin olen kuukausia pois, koska palstan taso on 90% viemäristä. Nykyään en edes avaa selkeitä paska-ketjuja, vaan luen asialliset ketjut. Tosin, silti tämä palstan ilmapiiri näyttää taas tarttuvan minuunkin, joten taidanpa pitää taukoa jälleen. Kannattaa oikeasti suojella itseään haitallisilta vaikutuksilta. Tällainen negatiivisuuden vyöry tällä palstalla saattaa oikeasti vaikuttaa, alitajuisestikin omaan elämään.
Hyvin paljon samaa mieltä ap:n kanssa asioista. Aikuisiältäni muistan vain 90-luvun lopun (ennen vuoden 2001 WTC-iskua) sellaisena, jolloin ilmapiiri oli Suomessa enemmän innostava ja uuteen rohkaiseva.