10v ja sadeasun pukeminen
Meillä piti äsken hieman "keskustella" asiasta... Tytöllä on toinen tavallisen näköinen asu, joka pitää riittävästi vettä koulumatkoja varten ja sitten on oikea sadeasu, joka pitää kunnolla vettä (Rukka-takki ja -housut). Minun mielestäni kun ulkona on 8 astetta ja sataa ja tulee ja lähdetään pidemmäksi aikaa ulos, niin silloin laitetaan oikea sadeasu, eikä asiassa ole neuvottelun varaa. Lämpimillä kesäsateilla sitten eri juttu. Miten teillä?
Kommentit (24)
Minä laittaisin 10- vuotiaalle siistin goretex- sun.
En tunne yhtään 10v. joka käyttää sadeasua. Kuopukseni on 10v. ja tunnen paljon 10v. lapsia ja yksikään ei sadetakkia ja sadehousuja käytä.Minä käytän sadeasua pakosta koska puutarhurina on pakko käyttää ja sanon että Rukan sadetakki on ällöttävä päällä. Laitan vaan siis aivan pakosta päälle.
Ei meidän 10-vuotias ole suostunut sadevaatteita käyttämään enää pariin vuoteen. Ei sen ikäiset enää käytä.
Olen hyväksynyt asian ja ostanut sellaisia ulkoiluvaatteita, jotka pitävät vettä todella hyvin. Ja kamalia ne tönköt sadeasut onkin, en itsekään voi sellaisia sietää.
Mikä noissa sadeasuissa oikein lapsia ahdistaa? Eihän ne nykyään ole enää mitään kankeita vaan ihan pehmeitä ja joustavia.