Onko sinulle väliä, onko lapsen kaverit yksinhuoltaja/-eroperheistä?
Toivotko lapsellesi kavereiksi ennemmin ns. normi ydinperheestä tulevia lapsia, vai onko aivan sama, millaisista lähtökohdista kaverit tulevat? Rehellisiä vastauksia.
Kommentit (7)
No ei tosiaankaan ole väliä! Tietenkään. Ei myöskään lapsen etnisellä taustalla tai perheen poliittisella tai uskonnollisella vakaumuksella. Olen tosi iloinen, kun lapsillani on reiluja ja kivoja kavereita. Täytyy myöntää, että jos tiedän jollakin lasten kaverilla olevan hankalat kotiolot (en tarkoita, että yksinhuoltajaperhe olisi hankala kotiolo), olen tälle jotenkin erityisen mukava. Lapsi ei voi valita kotiolojaan ja jos kotona ei kukaan juuri tällä hetkellä jaksa keskittyä lapseen, se on meidän muiden aikuisten tehtävä.
Ap hei, 60-luku soitti. Se haluis sut takas.
Vain lapsella itsellään on väliä, millainen hän on. Ikävät kaverit karsiutuu pois ihan lasten omasta tahdosta. Mukavien kanssa mennään, ja heitä löytyy sekä eroperheistä että ydinperheistä.
Lapsen persoona ratkaisee, mutta on toki tärkeää tietää jotain sen lapsen perheestä että ymmärtää lastakin. Jos vanhemmat ovat juuri eronneet, ja perheestä kaikki kriisissä, suhtaudun siihen lapseenkin ylimääräisen ymmärtäväisesti, ja tunnen salaa myötätuntoa koko perhettä kohtaan.
Enpä piittaa, ihan sama kunhan lapsi on täyspäinen ja käyttäytyy ok.
Mun lapsilla ei saa olla Kun korkeasti koulutettujen vanhempien kasvattammia lapsia kavereinaan ja vaim ydin perheestä. Itsehän olen wt, yksin huoltaja, en ole edes kouluja käynyt.