Miksi Ylestä ei saa leikata?
Miksi lapset, vanhukset sekä koulutus ovat asioita joista voi leikata, mutta Ylellä on jopa oma vero johon ei saa koskea? Eikö olisi järkevää, että Ylen rahoitus tulisi suoraan budjetista ja se määriteltäisiin aina tarpeen mukaan? Nyt kaikki rahat on tuhlattava johonkin joka vuosi.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia kiinnostaa maailman asiat, laadukkaat dokumentit, luonto-ohjelmat joita YLE hankkii tai tuottaa itse. Yleissivistävä vaikutus on näköjään tarpeen, muuhun johtopäätökseen ei voi päätyä kun näitä aivopieruja lukee.
Monesko viesti tämä jo on missä pelotellaan Ylen lakkauttamisella? Eikö ihmiset lue lainkaan näitä viestejä kunhan vain pääsevät öyhöttämään?
Kyse ei ole Ylen lakkauttamisesta vaan sen rahoitusmallin uudistamisesta.
Nykyinen malli on tehoton. Miksi ihmeessä Ylen on saatava juuri puoli miljardia vuosittain? Miettikää asiaa itse. Ylen kuuluu saada sen verran mitä se tarvitsee. Ei enempää tai vähempää.
Se aivopieru oli nyt tällä kertaa sinun kirjoittama.
Juuri näin. Samalla kun uudistetaan rahoitusmallia ja tehtäviä, on pakko tehdä myös se kipeä ratkaisu, että mitä yle jättää vastaisuudessa tekemättä. Nythän sen tehtävä on tarjota jotain kaikille suomalaisille. Se on ihan pähkähullu vaatimus ylipäätään.
Päätetään siis mitä yle tekee ja annetaan siihen rahoitus, jolla se voi toimia hyvin. Kyllä yle tuottaa laatua jatkossakin, jos saa siihen toiminta edellytykset.
YLE tiedottaa venäjää kirjoitti:
Katsokaa mitä veronmaksajien rahoilla tulee , muslimien murha TV sarjoja Egyptistä ja venäläisiä sarjoja . Suomen ja Euroopan veroilla . Miksei saa valita kanavaa mitä katsoo mitä kannattaa ??? Valitse itse ohjelmat ei yleen voi pakottaa . YLE uutiset kertoo juoruten kaiken mitä Suomessa tapahtuu Venäjälle Novosti YLE kääntää kyllä.
Sinäkin voit katsoa tai kuunnella ihan haluamaasi kanavaa tai palvelua. Mutta kerro lisää näistä egyptiläisistä sarjoista, en löydä vaikka haluaisin. Ja Egyptin yleisradioyhtiö on EBUn eli Euroopan yleisradiounionin jäsen, joten miksei senkin kanssa voi käydä ohjelmavaihtoa?
Se, että rahoitusmallia muutetaan ei vaikuta Ylen sisältöön. Silloin vain rahat annetaan vain tarpeeseen. Ei niin kuten nyt kun annetaan aina puoli miljardia tarvitsi niin paljon tai ei.
Itse kyllä en rahoittaisi tosi-tv:n tuottamista. Sitä tulee jo muutenkin liikaa telkasta.
Moni media-alan ihminen saa elantonsa Yleltä tekemättä juuri mitään. Siksi he puolustavat Ylen rahoitusta kun tietävät, että rahoitusmallin muuttaminen veisi mahdollisuuden rahojen kavaltamiseen.
Sitten on se toinen puoli media-alalla joka kärvistelee Ylen ulkopuolella ja kokee Ylen aseman vääristävän kilpailua. he taas ajavat muutosta ja reilumpaa rahoitusmallia.
Jahas, palstan PS-ryhmä yrittänyt taas propagandahyökkäystä...
Milloin persujen Joseph Goebbels ottaa tiedotusvälineet haltuun??
Vierailija kirjoitti:
Ylestä on tehty poliittinen elin ja siksi sitä suojellaan.
Halliksen elin pyrkii ulottumaan näemmä tännekin asti
Ihmettelen sitä, miksi radio Puheessa pitää olla kolme juontajaa aamuohjelmassa