Oletko koskaan tavannut aidosti mustatukkaista suomalaista?
Kommentit (56)
Ainakin Etelä-Pohjanmaalla mustatukkaisia on paljonkin.
Olen, ja molemmat oli Lapista kotoisin, toinen muistaakseni Muoniosta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:05"]
[/quote]
Meinasin just tulla sanomaan saman. Isäni, hänen isänsä ja setäni ovat (tai paappani oli) mustatukkaisia. Ei ole kuitenkaan periytynyt jälkipolville.
Isäni. Mulla on melkein mustat hiukset ja savolaisia - hämäläisiä ollaan.
Isäni, setäni, tätini, mummoni, lukematon määrä muita sukulaisia. Terkkuja Lapista ;)
Joo, isoisä ja isä (kotoisin Etelä-Pohjanmaalta) ja isoisoäitini (kotoisin Karjalasta), romaniverta ei kenessäkään ainakaan sukuselvityksien mukaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 18:26"]Olen montakin, isäni ja hänen sisarukset.
[/quote]Sama täällä. Mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä, neljästä vain yksi edes hieman vaaleampi.
Joo, oman mieheni ja isäni. Varsinkin miestäni luullaan usein ulkomaalaiseksi kun noin muutoinkin iho on astetta tummempi kuin suomalaisella yleensä.
Mitä sukututkimuksia ollaan tehty niin ihan länsisuomesta löytyy sukujuuret kummankin tapauksessa.
Jännästi tosi paljon miehiä mutta vain muutama nainen. Minun tietämäni ovat naisia.
Ai joo, lisätään vielä liuta tuttuja ja sukulaisia jotka Lapista kotoisin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:18"]
Joo, isoisä ja isä (kotoisin Etelä-Pohjanmaalta) ja isoisoäitini (kotoisin Karjalasta), romaniverta ei kenessäkään ainakaan sukuselvityksien mukaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:05"]
[/quote]
Meinasin just tulla sanomaan saman. Isäni, hänen isänsä ja setäni ovat (tai paappani oli) mustatukkaisia. Ei ole kuitenkaan periytynyt jälkipolville.
[/quote]Mietin joskus isosta vihasta lukiessani, että kun silloin oli paljon raiskauksia, niin onko meidänkin suvussa jotain Kaukasuksen geenejä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:05"]
[/quote]
[/quote]Mietin joskus isosta vihasta lukiessani, että kun silloin oli paljon raiskauksia, niin onko meidänkin suvussa jotain Kaukasuksen geenejä.
[/quote]
Ihan varmana jokaisessa suomalaisessa on jotain ulkoota tullutta. Itsekin joskus ihmettelen meidän suvun tummia silmiä ja korkeita poskipäitä, muistuttaa niin paljon aasialaisia kansoja.. vaikka meidän suvun tarina onkin selvitetty 1500-luvulle, syvälle Savoon :).
Luin monta vastausta ja ajattelin kummia lause muotoja ja sana valintoja.. Luulin koko ajan, että puhuttiin mustasukkaisista!
Minä itse, sekä oma tyttäreni olemme molemmat syntyneet aivan pikimustahiuksisina ja niitä hiuksia on ollut PALJON ja todella paksut. Molemmilla ne sitten kyllä vaalenivat ihan blondeiksi 3. ikävuoteen mennessä. Isäpuolellani ja hänen isällään on/oli mustat hiukset, samoin ukillani.
Lähes koko sukuni isän puolelta. Niillä joilla ei ole mustat, on tumman ruskeat (niinkuin mulla).
Myös minun isä ja hänen sisarensa. Mummokin oli mustatukkainen.
Isoisälläni oli aivan mustat hiukset.