Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden miesystävän lapselle lapsenvahdiksi.

Vierailija
27.12.2020 |

Jos tapasit uuden miehen ja olisit seurustellut hänen kanssaan muutaman kuukauden ja hänen 5v poikansa tulisi isänsä luo joka toinen vkl. Miesystävälläsi olisi kuitenkin välillä myös viikonloppuna työvuoroja joten lapsen mummi olisi hoitanut poikaa, mutta nyt sinua pyydettäisiin myös välillä poikaa hoitamaan miehen asunnolla, välillä niin että mummi hakee pojan luokseen hoitoon iltapäiväksi. Suostuisitko?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ihan periaatteesta, sillä on mieheltä törkeää olla töissä, kun lapsi vierailee noin harvoin.

No ei niitä työvuoroja aina voi valita

Työpaikan voi valita, ja tuo on säännöllisesti noin, joten ei voi aina osua työvuoro samaan aikaan.

Niinkös aloituksessa sanottiin? Lue uudelleen.

Vierailija
22/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Lapsi ei tarvitse elämäänsä yhtäkään ylimääräistä aikuista eli hoitakoot isoäiti kuten tähänkin asti. Miehen kanssa kävisin kyllä aika lailla vakavan keskustelun aiheesta "mitä ihmissuhteet merkitsevät minulle" eli miksi ihmeessä ei ole halunnt käydä exän kanssa keskustelua lapsesta. 5v voisi tulla isän luokse viikolla, jos viikonloppuna on töitä.

Oletan, että kyseessä on mies, joka kiusalla haluaa joka toiseksi viikonlopuksi lapsen itselleen.

Tai miehen ex ei suostu joustamaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Lapsi ei tarvitse elämäänsä yhtäkään ylimääräistä aikuista eli hoitakoot isoäiti kuten tähänkin asti. Miehen kanssa kävisin kyllä aika lailla vakavan keskustelun aiheesta "mitä ihmissuhteet merkitsevät minulle" eli miksi ihmeessä ei ole halunnt käydä exän kanssa keskustelua lapsesta. 5v voisi tulla isän luokse viikolla, jos viikonloppuna on töitä.

Oletan, että kyseessä on mies, joka kiusalla haluaa joka toiseksi viikonlopuksi lapsen itselleen.

Oma kokemus on, että lähivanhempi osaa ottaa lapsen paremmin huomioon kuin etä. Jos asioista kykenee ilmoittamaan ajoissa, muutos on mahdollinen, mutta ei kukaan halua perjantaina kuulla, että sorry, menenkin töihin.

Vierailija
24/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

En kyllä seurustelisikaan "lapsellisen" miehen kanssa.

Vierailija
25/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hoitaa satunnaisesti. En kuitenkaan itsestäänselvyytenä, vaan jokainen kerta tulisi keskustella selvästi, ettei tule epäselvyyksiä ja/tai ärtymystä. Hyvin on toiminut monta vuotta molempiin suuntiin meidän uusperheessämme näin. Jos töitä alkaisi olla jokaisena lapsiviikonloppuna, työtilannetta tulisi järjestää uudelleen.

Vierailija
26/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaisin myös, että onko miehellä oikeasti töitä vai lähteekö esim. Leville kamujen kanssa ja tyttöystävä kiltisti hoitaa sen ajan lastaan viattoman hyväuskoisena. Hyvät naiset, tällaistakin tapahtuu.

Vierailija
27/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi tuollaisen ihmisen kanssa ollenkaan. Kertoo aika paljon, että näkee 5-vuotiasta lastaan pari kertaa kuussa ja silloinkin tarvitsee hoitajaa. Arvomme eivät kohtaisi.

Vierailija
28/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsirakas, joten kyllä hoitaisin. Mieheni ei ole lasteni isä ja ihan yhtälailla hän kuskaa joskus lapsiani harrastuksiin tai mökille minun ollessa töissä. Jos tuollaisessa satunnaisessa lapsenvahtituurauksessa ei voi jeesata, niin eiköhän kannata jättää sitten haaveet oikeasta parisuhteesta miehen kanssa. 

En mä ainakaan jättänyt silloin 10v sitten "haaveita" "oikeasta" parisuhteesta mieheni kanssa, vaikka hän lapsensa itse hoitikin. Kun yhteen muutimme, niin tottakai aamupalahommat, pikku kuskaamiset sun muut kuului meidän PERHEESEEN, mutta pääasiassa kun lapset oli meillä, oli se sopimuksen ja lasten oikeuksien mukaisesti LASTEN oikeus tavata ISÄÄNSÄ.

Vierailija
29/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että lähivanhempi osaa ottaa lapsen paremmin huomioon kuin etä. Jos asioista kykenee ilmoittamaan ajoissa, muutos on mahdollinen, mutta ei kukaan halua perjantaina kuulla, että sorry, menenkin töihin.

Oma kokemumkseni on, että etä yleensä luulee lapsen oikeuden tavata isäänsä tarkoittavan äidin oikeutta olla ilman lastansa. Näinhän ei kuitenkaan ole.

Vierailija
30/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hoitaa satunnaisesti. En kuitenkaan itsestäänselvyytenä, vaan jokainen kerta tulisi keskustella selvästi, ettei tule epäselvyyksiä ja/tai ärtymystä. Hyvin on toiminut monta vuotta molempiin suuntiin meidän uusperheessämme näin. Jos töitä alkaisi olla jokaisena lapsiviikonloppuna, työtilannetta tulisi järjestää uudelleen.

Meillä järjestettiin lasten tapaamiset uudelleen kun miehellä muuttui 3-vuorotyöksi työ.

Vierailija
31/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hoitaisin. Miehen lapsesta tulee suhteen myötä osa minun perhettäni, joten haluaisin muodostaa häneen hyvän suhteen alusta alkaen. Olen mieluummin mukava äitipuoli kuin kylmä ja etäinen.

Vierailija
32/32 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti hoitaisin. Miehen lapsesta tulee suhteen myötä osa minun perhettäni, joten haluaisin muodostaa häneen hyvän suhteen alusta alkaen. Olen mieluummin mukava äitipuoli kuin kylmä ja etäinen.

Meillä hyvä ja lämmin, läheinen suhde ei ole vaatinut sitä että hoidan lapsia koko viikonlopun isänsä ollessa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi